Monessako eri maassa olette käynyt ?

• Viestiketjun aloittaja kunhan kysyn
  • Ensimmäinen viesti
"qAz"
[QUOTE="puddighinu";23626540]no mun mielestä ulkomaanmatkailu on turhaa stressiä ja ajan hukkaa ja mä matkailenkin vaan kotimaassa[/QUOTE]

Täältä itä-suomesta pääsee helpommin milanoon ja amsterdamiin, mitä helsinkiin. Esimerkiksi lappi on helvetillisen työn takana ja siksi siellä tulee käytyä liian harvoin.

Ja veikkaisin, että pelkästää euroopassa olen käynyt noin puolessa sadassa maassa

Kyllä se harrastamisesta kävi monet vuodet, mutta nyttemmin ollaan vähennetty matkaamista, jotenkin ei ole vaan sitä tunnetta tällä hetkellä, että pitäisi päästä minnekään kauemmas:)
Niin no ehkä tuo riittää :) tai siis matti meikäläinen ei ikuna koskaan pääse tota Norjaa kauemmas. Hiekkarannat ei nappaa, mut Santorini vetää jotenkin. Ootteko siellä käyneet?

Ruotsi, Norja. Pakko kysyä- ootteko ihan aikuisena omilla rahoilla matkustaneet vai vanhempien kanssa lapsena? Kun ei meillä porukoilla ollut aikaa eikä kyllä rahaakaan tuon kauemmas viedä. Ei vielä ole iskenyt ulkomaanmatkahimo itsellä eli Suomikin pitäis ekaks tutkia ;)
Sekä että. :) Myös mun vanhemmat rakastaa matkailua, joten tuli jo vuoden ikäisestä käytyä jossain, yleensä aina eri maassa. Kotimaassaki kyllä matkailtiin jonkin verran ja tosi kivaa sekin on. Miehenkin kanssa pyritään joka kesä käydä jossain kotimaan kaupungissa tai paikkakunnalla, joka on vieraampi. :)

Sekä että. :) Myös mun vanhemmat rakastaa matkailua, joten tuli jo vuoden ikäisestä käytyä jossain, yleensä aina eri maassa. Kotimaassaki kyllä matkailtiin jonkin verran ja tosi kivaa sekin on. Miehenkin kanssa pyritään joka kesä käydä jossain kotimaan kaupungissa tai paikkakunnalla, joka on vieraampi. :)
Mua kiinnostaisi kovasti tonkia Suomesta kaikenmaailman kolkkia :) Kallista on kotimaan matkailu mut mikäpä ei...Igluhotelli olis haaveissa ja sitten joku vaellusjuttu kunhan pojat hieman kasvaa.

Mua kiinnostaisi kovasti tonkia Suomesta kaikenmaailman kolkkia :) Kallista on kotimaan matkailu mut mikäpä ei...Igluhotelli olis haaveissa ja sitten joku vaellusjuttu kunhan pojat hieman kasvaa.
Munkin mielestä on jotenkin nurinkurista että äkkilähtönä otettu paketti tai omatoimimatkana otettu laskettelureissu Alpeille tulee halvemmaksi kuin viikko lapissa.. :whistle: Tosin toissa kesänä oltiin pitkä viikonloppu Porissa, Yyterissä. Lainattiin mun vanhemmilta niiden vanha 70-luvun teltta ja mentiin matkailualueelle. Kalleinta matkassa oli bensat Poriin. :)

Munkin mielestä on jotenkin nurinkurista että äkkilähtönä otettu paketti tai omatoimimatkana otettu laskettelureissu Alpeille tulee halvemmaksi kuin viikko lapissa.. :whistle: Tosin toissa kesänä oltiin pitkä viikonloppu Porissa, Yyterissä. Lainattiin mun vanhemmilta niiden vanha 70-luvun teltta ja mentiin matkailualueelle. Kalleinta matkassa oli bensat Poriin. :)
Joo kumma mutta totta :) Mä kun en kieliä osaa kovin hyvin, niin helpompi kotimaassa samoilla. Ja itse pienenä Nordkapp ja Lofootit käytiin monesti niin on nekin koskettavia paikkoja. Siis jos tykkää luonnosta ja rauhasta ;)

Niin ei kai pelkästään se, että on käynyt monessa maassa ole joku "aihe". Toiset vaan tykkää reissata pohjoismaissa ja toisien on pakko päästä etelän maihin. Ei kai yhtä oikeaa tapaa matkustaa ole? Elämyksiä ja arjen työkaluja kai sitä matkoilta haetaan...ja uusia tuttavuuksia ehkä? Onneksi on lääniä, ettei tarvii tuttuihin törmätä ellei halua ;)

[QUOTE="qAz";23626892]Tai että yöjunalippu Lappeenrannasta Rovaniemelle maksaa 131,50 euroa / henkilö yhteen suuntaan. Samalla rahalla pääseen Lappeenrannasta minne tahansa eurooppaan.[/QUOTE]

Juu miksi ihmeessä VR on niin kallis???? Olis joskus ihan kiva mennä junalla, mut kyllä hinta ratkaisee...

Niin ei kai pelkästään se, että on käynyt monessa maassa ole joku "aihe". Toiset vaan tykkää reissata pohjoismaissa ja toisien on pakko päästä etelän maihin. Ei kai yhtä oikeaa tapaa matkustaa ole? Elämyksiä ja arjen työkaluja kai sitä matkoilta haetaan...ja uusia tuttavuuksia ehkä? Onneksi on lääniä, ettei tarvii tuttuihin törmätä ellei halua ;)
Minä en kovin paljon halua uusia tuttavuuksia matkoilla. On muutamia kyllä tullut ja heitä on ollut kiva tavata, mutta onnellisimmillani olen ollut niissä paikoissa, joissa en tunne ketään (matkaseuraani lukuunottamatta) eikä kukaan tunne minua. Silloin olen tuntenut itseni vapaimmaksi. Varmaan se on jonkunlaista todellisuuspakoa.

Minä en kovin paljon halua uusia tuttavuuksia matkoilla. On muutamia kyllä tullut ja heitä on ollut kiva tavata, mutta onnellisimmillani olen ollut niissä paikoissa, joissa en tunne ketään (matkaseuraani lukuunottamatta) eikä kukaan tunne minua. Silloin olen tuntenut itseni vapaimmaksi. Varmaan se on jonkunlaista todellisuuspakoa.
Juu paljon varmasti kiinni siitä mitä haluaa, voihan jossain ruotsin risteilylläkin saada uuden ystävän tai sit ei . Mut en mä pidä pahana matkustamista "todellisuudesta pakona" jos vertaa vaik perskänniin :) Monihan sen vetää että nollaa päänsä tai haluaa arjesta irti ;)

"katti"
18 valtiossa

-Suomi
-Ruotsi
-Norja
-Viro
-Latvia
-Liettua
- Hollanti
- Saksa
- Puola
- Tsekki
- Unkari
- Slovakia
- Itävalta
- Kreikka
- Espanja
- Italia
- (Vatikaani)
- Skotlanti

"Sini"
Ruotsi, Norja, Tanska, Viro, Venäjä (myös Neuvostoliiton aikaan), Saksa, Ranska, Monaco, Unkari, Turkki, Espanja, Italia, Vatikaani, Portugali, Kypros, Iso-Britannia, Skotlanti, Tsekki, Bulgaria, Egypti, Thaimaa, Malesia, Singapore, Kambodza, Indonesia, Kiina, Hong Kong, Venezuela, Meksiko, Jamaica, Caymansaaret, Bahama, Neitsytsaaret, Haiti, Turks- ja Caicossaaret, St. Maarten, Usa; osavaltioissa Kalifornia, Arizona, Nevada, Florida, New York. Muistaakseni.

"vieras"
Aika paljon harmaita vastauksia...

Mulla on muistaakseni 11 eri maata, Ruotsi, Norja, Viro, Latvia, Venäjä (ja Neuvostoliitto ;) ), Englanti, Italia, San Marino, Senegal, Bulgaria, Espanjassa olen ollut vaan Las Palmasin lentokentällä :D No hitsi, eiks niitä ole varsinaisesti kuin 10.

Yhteistyössä