Monen lapsen äiti on alistunut miehelleen

• Viestiketjun aloittaja silli
  • Ensimmäinen viesti
silli
ettei joutuisi eroamaan, ei kukaan halua olla esim 5 lapsen yh, siksi tällänen äiti ei uskalla miehellekään sanoa omia mielipiteitään välttääkseen riitoja ja eroa.

Nyt tulee pitkä ketju jossa monen lapsen äidit väittävät olevansa varsinaisia sissejä ja kovia mimmejä, vaikka totuus on aivan toinen. Miehelle tehdään ruokaa ja piipitetään vaisusti, ettei se vaan jättäisi katraan kanssa yksin selviämään.

Kannattaisi muuten oikeasti miettiä, haluaako säilyttää identiteettinsä vai miehensä. Lapsia tehdessä voi jo etukäteen miettiä monenko kanssa vielä pystyisi toimimaan yksinhuoltajana. Tällöin erokaan ei ole pelottava visio, ja saa avioliitossakin purkaa itseään, eikä vaan täällä keskustelupalstoilla.

silli
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Niinno.

sä oletit, että nainen jää yksinhuoltajaksi, jos eroaa.

Meillä se ei onnistuisi, Äijä kun ei lapistaan eroa.

Yhteishuoltajuus olisi ainoa vaihtoehto. Ja vielä tasapuolinen sellainen.

Että se siitä uskaltamisesta.
Se ei poista sitä mihinkään, et päävastuu kaatuisi sulle. Ei se ex teillä asuisi kuitenkaan.
Olet hieman varpusen olonen, kuten muutkin suurperheiden äidit.

pia
kyllä mä kuvittelen pärjääväni noitten kaikkien kanssa yksinkin, mutta ei ole tarvetta erota..on hyvä ja rakastava mies :heart:
ja meillä mies tekee useeimmin ruuan :whistle: ja aika paljon kotitöitäkin..kun on raukka saanu laiskan vaimon :D

silli
Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:
Ison perheen äitinä voin aika pitkälti sanoa väitteesi olevan väärä.
Tottakai sä niin sanot, ja tähän tulee vielä 10 muuta suurperheen äitiä sanomaan samoin. :)
Totuus sitten taas on ihan toinen.

Alkuperäinen kirjoittaja silli:
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Niinno.

sä oletit, että nainen jää yksinhuoltajaksi, jos eroaa.

Meillä se ei onnistuisi, Äijä kun ei lapistaan eroa.

Yhteishuoltajuus olisi ainoa vaihtoehto. Ja vielä tasapuolinen sellainen.

Että se siitä uskaltamisesta.
Se ei poista sitä mihinkään, et päävastuu kaatuisi sulle. Ei se ex teillä asuisi kuitenkaan.
Olet hieman varpusen olonen, kuten muutkin suurperheiden äidit.
=)
Hyvä yritys, vaan nyt ei ole aikaa jäädä vääntämään.

silli
Alkuperäinen kirjoittaja pia:
kyllä mä kuvittelen pärjääväni noitten kaikkien kanssa yksinkin, mutta ei ole tarvetta erota..on hyvä ja rakastava mies :heart:
ja meillä mies tekee useeimmin ruuan :whistle: ja aika paljon kotitöitäkin..kun on raukka saanu laiskan vaimon :D
Voihan se mies kuolla tai kyllästyä jonain päivänä.
Sit sun ois tehtävä kaikki yksin arkena. Ei kannatakaan pullikoida ja kannattaakin olla "onnellinen". :whistle:

Koska olen skeptinen pessimisti vaikka parisuhde onkin kunnossa (mitä tahansa voi tapahtua muutenkin, miehen päähän voi vaikka pudota meteoriitti työmatkalla), niin mietin jokaista raskautta harkitessani, että pärjäisinkö yksinkin.
Nyt odotan kolmatta, edelleen tiedän, että pärjäisin.

Erotilanteessa tosin tuskin tarvitsisi, kyllä meilläkin se tasapuolinen yhteishuoltajuus olisi ainoa mahdollinen valinta.

Meillä vaan kolme lasta, mutta jos ero ulis niin lapset jäis miehelle. Kerran aiheesta puhuttiin, niin tuohon ulokseen päädyttiin. Vaikkakin tiedän pärjääväni lasteni kanssa myös yksin, oli niitä sitten kolme tai kymmenen...

Mä en nyt ymmärtänyt ihna mitä tarkoitit, mutta ei mua pelota jäädä 4 lapsen yksinhuoltajaksi, mutta tässä on pelissä niin paljon muutakin. Pitäisi laittaa talomyyntiin, muttaa kenties paikkakuntaa, miten hoituu isän tapaamiset... Pitkästä suhteestä myöskään ei noin vain lähdetä, kun siihen on tottunut ja varsinkin jos miestä rakastaa. Siis mä myönnän alistuvani, joillekin miehen tempauksille, mutta tottakai mä niistä miehelle sanon ja kovaa sanonkin (voipi kuulua naapuriin astikin).

äiti täälläkin
Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:
Ison perheen äitinä voin aika pitkälti sanoa väitteesi olevan väärä.
Tottakai sä niin sanot, ja tähän tulee vielä 10 muuta suurperheen äitiä sanomaan samoin. :)
Totuus sitten taas on ihan toinen.
Miten minusta vähän tuntuu, että haluat alkaa haastamaan riitaa tällä asialla? No oli, miten oli, minua et saa mukaan.

Ninni
Täytyy kyl myöntää että olen miettinyt että kuinka monen lapsen kanssa pärjäis jos tulis ero ja olis yh. Ja jos ero tulee niin on se taloudellisesti aika paljon raskaampaa kuin yhdessä oleminen oli sitten yksin- tai yhteishuoltajuus. Nyt ei ole kuin yksi lapsi joten pärjäis hyvinkin.

.
ettei joutuisi eroamaan, ei kukaan halua olla esim 5 lapsen yh, siksi tällänen äiti ei uskalla miehellekään sanoa omia mielipiteitään välttääkseen riitoja ja eroa.

Nyt tulee pitkä ketju jossa monen lapsen äidit väittävät olevansa varsinaisia sissejä ja kovia mimmejä, vaikka totuus on aivan toinen. Miehelle tehdään ruokaa ja piipitetään vaisusti, ettei se vaan jättäisi katraan kanssa yksin selviämään.

Kannattaisi muuten oikeasti miettiä, haluaako säilyttää identiteettinsä vai miehensä. Lapsia tehdessä voi jo etukäteen miettiä monenko kanssa vielä pystyisi toimimaan yksinhuoltajana. Tällöin erokaan ei ole pelottava visio, ja saa avioliitossakin purkaa itseään, eikä vaan täällä keskustelupalstoilla.

Tuohan olikin hyödyllistä tietää ;) On se vaan aina hyvä, kun vieraat ihmiset tietävät omat asiat paremmin kuin itse :)

maija
Peesaan aapeeta. Ite sen takia en teekään enempää kuin nämä 2 lasta. En pärjäis yh:na jos niitä tulis enemmän. Vaik ois miten yhteishuoltajuus tai ei, ei sellanen toimi.

No näkeehän noitakin tapauksia juu. Kummallinen olettamus vaan tuo, että automaattisesti ollaan onnettomia siinä parisuhteessa ja ero on tie onneen...

Eiköhän niitä tasa-arvoisiakin suhteita ole kuitenkin olemassa.

Alkuperäinen kirjoittaja maija:
Peesaan aapeeta. Ite sen takia en teekään enempää kuin nämä 2 lasta. En pärjäis yh:na jos niitä tulis enemmän. Vaik ois miten yhteishuoltajuus tai ei, ei sellanen toimi.
älä yleistä. kyllä moni mies lapsian rakastaa, vaikka ei entistä vaimoaan siedäkään. osasta pareja on tullut hyviä ystäviä eron jälkeen, mutta yhdessä asumoinen ei vaan suju kaikilta

Yhteistyössä