Moneltako peruskoulussa saisi alkaa koulu?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Onko mielestäsi 8 hyvä vai olisiko parempi 9 tai 10?
Enkä nyt tarkoita sitä mikä aikataulu sopisi töihinne tms vaan noin muuten kyselen.

Mun mielestä voisi alkaa myöhemmin kuin klo 8.

JONSERED Karhunkantaja
Siinä yhdentoista kintteellä ja saisi loppua illalla viiden pintaan.

Ai miksikö? Noihin aikoihin menee meidän kulmilta ainoa bussi, jolla koululaiset voisivat kulkea. :saint:

Mutta muuten mieluummin 10 kuin 8. Tai edes 9 kuin 8.

krista
meillä vantaalla jossakin alkaa 8 ja jossakin 8:15
ja kun vanhemmat lähtee ennen 8 töihin niin hyvä että lapset menee kouluun, ei tarvitse pelätä ettei ne herää kouluun

maikka
Meillä alkaa koulu klo 8.10 ja toisina päivinä osa oppilaista tulee yhdeksäksi tai kymmeneksi. Myöhästymisiä tulee jopa enemmän niinä aamuina kun koulu alkaa myöhemmin ja yhtä väsyneitä ovat oppilaat kuin kahdeksan aamuinakin. Itse kävin koulun maalla ja kuljetusten vuoksi koulut alkoivat yhdeksältä, silti myös läheltä tulevat olivat myöhässä ja väsyneitä. Lisäksi mikäli koulut alkaisivat myöhemmin, ne myös päättyisivät myöhemmin, kun ne tunnitkin pitää kaikki saada pidettyä. Jo nyt osa oppilaista lähtee säännöllisesti viimeisiltä tunneilta ennen tunnin loppua, kun pitää ehtiä harrastuksiin. Mitenkäs tämä sopii siihen, että tultaisiin kouluun vasta klo 9 tai 10?

kaalimaan vartija ejk
Alkuperäinen kirjoittaja maikka:
Meillä alkaa koulu klo 8.10 ja toisina päivinä osa oppilaista tulee yhdeksäksi tai kymmeneksi. Myöhästymisiä tulee jopa enemmän niinä aamuina kun koulu alkaa myöhemmin ja yhtä väsyneitä ovat oppilaat kuin kahdeksan aamuinakin. Itse kävin koulun maalla ja kuljetusten vuoksi koulut alkoivat yhdeksältä, silti myös läheltä tulevat olivat myöhässä ja väsyneitä. Lisäksi mikäli koulut alkaisivat myöhemmin, ne myös päättyisivät myöhemmin, kun ne tunnitkin pitää kaikki saada pidettyä. Jo nyt osa oppilaista lähtee säännöllisesti viimeisiltä tunneilta ennen tunnin loppua, kun pitää ehtiä harrastuksiin. Mitenkäs tämä sopii siihen, että tultaisiin kouluun vasta klo 9 tai 10?
Oikeesti?? Huh huh....

Mun mielestä kasilta olisi ihan passeli. Tai viimeistään ysiltä. Koulua on kuitenkin muutama tunti ja sen jälkeen läksyt.... eihän siinä illalla ehdikään mitään jos kulustakin lapset pääsis vasta joskus neljän pintaan.....

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ncm:
Kympiltä olisi tajuttoman myöhään. Pitkät aamut odotella kotona. :( Kasilta sopi mulle, kuopuksen koulussa eka oppitunti alkaa 8:20. Se on kohtalaisen hyvä kompromissi.
Ja toisilla voi olla pitkät iltapäivät odotella kotona jos vanhemmat myöhän töissä.

Meillä alkaa 1 ja seiskaluokkalaisella aina 9.00, kulkevat taksilla ja bissolla. 6 luokkalaisen koulu on kivenheitonpäässä ja alkaa 4 kertaa viikossa 8.35 ja kerran 10.30.

Mun mielestä ihan sopivasti muuten, mutta joskus pienempänä kun pojalla alkoi vasta puoli 11, se oli yhtä odottelua.

Yhteistyössä