Monelta teillä käydään nukkumaan näin kesällä ja mihin aikaa pihalta tullaan sisälle iltavalmisteluihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

shihtzu

Vieras
Meillä ei ole oikeastaan mitään aikoja, mutta kyllä minä viimeistään 20 jälkeen aletaan valmistelemaan nukkumaan menoon, elikkä tullaan sisälle, jos ollaan oltu ulkona. Normaalisti poitsu käy noin 22 maissa nukkumaan, mutta tänään kävi jo 19.30, mutta saa nähdä monelta sitten herää, että valvotaanko me sitten aamuyöstä, kun muutenkin herää 6-7 välillä aamulla.

Naapurissa on n. 3-4-vuotias lapsi ja äsken lähtivät vasta pyöräilemään ja eilenkin illalla vielä 22 maissa olivat pihalla, tosin heillä on kesäloma tai olen ymmärtänyt että äiti on opettajana alaluokilla, joten lomaa on koko kesä.

kohta 6v valvoo 9 tai kymppiin. pienemmän 9kk laitan ysiltä maate. ulkona ollaan aina vähän miten sattuu - jos on kavereita ja kaunis ilma, niin voidaan olla puol ysiinkin asti ja sit vasta iltahommiin.
ei olla niin justiinsa kun on kesä ja loma.
minusta naapurisi meininki ihan ok myös.

Varmaankin ihan liian myöhään herätään, ja aivan liian myöhään ulkoillaan, saati mennään nukkumaan..

Ihan ollaan retuperällä koko porukka! :whistle:

Saa nähdä, kuinka käy, kun arki alkaa..

Eli vaihtelevasti klo 19-21 ollaan kotiin tultu, nukkumaan lapsoset menevät noin klo 22.

En minä valitakaan tuosta naapurien toiminnasta, tosin eilen vähän jo mietin, että voisivatko jo mennä sisälle kun 22 maissa vielä lapsi mekasti pihalla, sillä meillä on pidettävät ylhäällä ikkunoita auki tai paistutaan ja kaikki mitä naapurit puhuu kuuluu meille sisälle todella hyvin. Onneksi tuo poitsun huone on toisella puolella taloa ja meidän makkari on naapurin puolella,että ei pojan huoneeseen sentäs kuulu niin selvästi.

meillä n yhdeksän aikaan sisälle, joskus aiemmin, joskus myöhemmin. nukkumaan sit viimeistään siinä klo 22 aikaan, nukahtavat varmaan joskus 23, heräillään viim klo 10.. lapset 5,3 ja 1v.

Meillä on nyt vika lomaviikko menossa ja poika, 3v, ei ole kesällä enää nukkunut päikkäreitä kuin ihan "vahingossa" (=nukahtanut autoon tms) eli pakko ruveta iltapuurolle jo ennen seiskaa, sit kylpyyn ja sänkyyn tuo on saatava heti kasin jälkeen muuten menee jo yliväsyneeksi eikä saa unta. Puol ysiltä nukkuu jo ja herää aamulla kasin maissa.

Sit, kun arki koittaa ja ehkä hoidossa nukkuu ne päikyt, niin varmaan nukahtaminen venyy ysiin. Aamulla seiskalta ylös sit.

Meillä on kasin aikaan illalla iltapala, siihen mennessä siis tullaan sisälle/kotiin. Iltapalan jälkeen pesut ja vaipanvaihdot, ym ja 20.30-21 välillä unten maille.
2v ja 1v muksut.

Heräävät yleensä 8-9 välillä aamusta.

Meillä 6,4 ja 9kk ikäiset menevät nukkumaan puoli yhdeksältä.. valmistelut aloitetaan n.8 aikoihin iltapalan, iltapesujen ym. merkeissä.
Saavat olla ulkona omalla omakotitalon pihalla ihan "loppuun asti" jos haluavat.
Meille hyvä näin.. toisten perheiden nukkumaanmenot eivät minua varsinaisesti kiinnosta.. jokainen tyylillään.. ainakin näin loma-aikana!

Tänään tultiin sisälle kello 21:15.
Jonain iltoina ollaan ulkoiltu yli iltakymmeneen.

Nyt on hei kesä ja loma. Ei mitään syytä, eikä todellakaan pienintäkään kiinnostusta, ylläpitää arkirytmiä :)

Luulen, että 5 v ja 3 v menevät tänään nukkumaan joskus puoliltaöin. Nukuttiin koko poppoo aika pitkät päiväunet.

Yhteistyössä