Monelta teidän lapset herää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihmettelen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"ihmettelen"

Vieras
Itselläni ei ole lapsia joten ihan uteliasuuttani vain kyselen... Että jos lapsi ei ole päiväkodissa vaan ihan kotona vaan niin moneltako herää? Yksi puolituttu perhe nimittäin herää joskus 11-12 välillä vasta päivällä ja perheessä on siis kaksi aikuista ja 1v lapsi. Lapsi menee joskus ehkä klo 22 nukkumaan tietääkseni.

Ja en minä mitenkään arvostele, kunhan kysyin uteliasuuttani kuten sanoinkin, ja kun minulla on käsitys että lasten kanssa herättäis aikaisin. Itse herään paljon aikaisemmin vapaapäivinäni vaikka olenkin lapseton.

Ennen seitsemää heräävät viikonloppuisin. Arkena niitä pitää herätellä viimeistään klo 7, eivätkä millään jaksaisi nousta. Hohhoijaa!
Mikseivät voisi viikonloppuisin nukkua pitkään? :mad:

7 aikaan ja viikonloppuisin voi olla vielä aikaisemmin.. niin ja kyllä sais mun puolesta nukkua edes viikonloppuisin pitempään :D tosin se ei tarkoita että itse nousisin viikonloppuna seitsemältä :xmas:

Esikoinen lähtee eskariin vähän ennen kasia, joten 7.20 herää ja kolme muuta sen jälkeen tassuttelevat sängyistään. Viikonloppuna kasin puol ysin maissa, kun saavat valvoa noin tunnin pitempään. Arkena 20 nukkuun, pe ja la 21.

Meillä reilu 9kk ja herää n9-9:30 aamuisin ja illalla menee nukkumaan 22-23 aikoihin, vähän riippuu iltapäiväunista. Eilen meni nukkumaan 21:30 ja heräsi kuitenkin vasta 9. Ei heräile yöllä syömään vaan syö iltapalan ja aamupalan seuraavaksi.

Nyt meillä lapset koulussa ja hoidossa, mutta kun ovat olleet vauvoja/taaperoita, ollaan menty heidän luonnollisen rytmin mukaan. 2 lapsistamme on aamutorkkuja ja he ovat vauvoina/taaperoina saaneet nukkua ihan rauhassa sinne yhdeksään tai kymmeneenkin, kun taas 3 lapsista on aamuvirkkuja ja heidän ollessa pieniä, on yleisesti herätty seitsämän kahdeksan aikaan. Itse olen enemmän aamuvirkku, joten yli kymmeneen ei meillä ole koskaan nukuttu, koska itse olen silloin jo kaivannut ulos.

Kohta 2,5-vuotias heräilee viikonloppuisin siinä puoli kahdeksan kahdeksan aikaa. Jokaisella perheellä on omat, heille sopivat rytminsä.

Mulle ei tasan sovi se, että lapset hilluvat hereillä ennen sianpierua. :(

Onneks mies herää useimmiten lasten kanssa. Miehen on helpompi sitten ottaa takaisin päiväunien merkeissä. Mä harvemmin pystyn nukkumaan keskellä päivää.

Esikoinen on ekaluokalla ja riippuen siitä pitääkö kouluun 8 vai 9 poika herää 7-8 välisenä aikana. Tyttö 1.5 kotihoidossa, herää 7.30-8 aikaan, tyttö 5v herää yleensä 8-9 aikaan.

Vaihtelevasti, riippuen siitä miten yö on nukuttu. Yleensä mies herättää meidät siinä kahdeksan-puoli yhdeksän maissa ennenkuin menee töihin.

Ikää penskalla 1,5v.

Koululaiset herää arkisin ennen tai jälkeen seitsemän. Pienten (2v ja 5v) kanssa nukuttiin tänään kymppiin asti, välillä pienin nukkuisi jopa 11 asti ja välillä herää aiemmin.

Ennen seitsemää heräävät viikonloppuisin. Arkena niitä pitää herätellä viimeistään klo 7, eivätkä millään jaksaisi nousta. Hohhoijaa!
Mikseivät voisi viikonloppuisin nukkua pitkään? :mad:

Sama täällä, että vapaapäivinä heräävät aikaisemmin ihan pirteinä :D kouluaamuina seiskan maissa, en aina ihan tiedä koska mun kello soi 7.20 ja lapset yleensä silloin jo leikkivät täyttä päätä.

Kuuden-seitsemän välillä yleensä. Joskus ennen kuutta jo. Heräämisaikaan ei vaikuta yöunien pituus eli eipä auta, vaikka valvotettaisiin illalla kuinka myöhään:)

Niin, ja ovat neljä ja kolme vuotta.

Viimeksi muokattu:
Arki tai vapaa klo 6-7 pojat, +1v ja kohta 6v ,heräävät. Onneksi yleensä hyväntuulisina, niin omakin aamu alkaa paremmin vaik joskus olisikin ihana kölliä jonnekin 9 asti... ;) En valvota iltaisin, yleensä nukahtavat 20-20.30.

Yhteistyössä