Monellako teistä on mies, joka ei osallistu terveellisten elämäntapojen ylläpitoon?

Eli siis niin, että itse yrittää syödä terveellisesti, mutta joutuu katsomaan vierestä, kun mies mättää pelkästään karkkia, sipsiä, popcornia, limsaa yms. Eikä halua tukea yhtään terveellistä ruokavaliota tai liikuntaa. Huomautettu on.

Rasittavaa.

(Niin ja olen normaalipainoinen, kun joku sen kuitenkin ottaa esille.)
 
No mun mies kyllä vetää valtavat määrät kaikkea herkkua, mutta syö ihan terveellistä ruokaakin! Sipsit, suklaa, karkit, limsat...juu, viikoittain menee aika paljon! vVan ei mua haittaa, syön itekin, jos tekee mieli. Aika harvoin tekee...

Ja mies on hoikka, perusterve, veriarvot kohdillaan, miksei siis söis, jos kerran maistuu? (No, olen mä itekin ihan tarpeeksi hoikka)
 
sisar ei niin hento valkoinen
No mun mies kyllä vetää valtavat määrät kaikkea herkkua, mutta syö ihan terveellistä ruokaakin! Sipsit, suklaa, karkit, limsat...juu, viikoittain menee aika paljon! vVan ei mua haittaa, syön itekin, jos tekee mieli. Aika harvoin tekee...

Ja mies on hoikka, perusterve, veriarvot kohdillaan, miksei siis söis, jos kerran maistuu? (No, olen mä itekin ihan tarpeeksi hoikka)
Niin. Vielä.
 
hollanti
hei, täällä harrastetaan liikuntaa ja roskaruokaa. eilen oli pitsaa kotipitsasta, ja tänään mäkkäri. otin kasvishampuriaisen, oli paljon sipulia :D

mielestäni ihminen saa syödä silloin tällöin mitä haluaa jos liikkuu niin että hiki tulee riittävän usein.
 
  • Tykkää
Reactions: erinys
"sheba"
Kyllä mun mies herkkuja syö, mutta ei mun ole sitä tarvinnut katsella.. Senkun syö, en mä koe sitä mitenkään ongelmaliseksi jos toinen syö, ei mun sitä tuijottaa tarvii kateellisena. Liikkuu kyllä enemmän kuin minä. Itse toteutan terveellisempää ruokavaliota, mies saa syödä ihan mitä haluaa, eihän se mulle kuulu?
 
"vieras"
Osallistuu vaihtelevasti. Tuo usein pyytämättä kaupasta mulle jotain terveellisiä herkkuja (vaikkei välitä niistä itse), saattaa tehdä mulle erikseen jonkin kevyemmän ruuan tmv. ja huomioi kyllä usein sillä tavalla, mutta toisaalta vastapainoksi sitten suorastaan tuputtaa mulle jotain sipsejä ja karkkia, vaikka sanoisin että en ota. On itse alkanut syömään mun valmistamana esim. vihanneksia kun ennen saattoi jättää mun laittaman ruuan syömättä ja täyttää vatsansa herkuilla. Mies ei aktiivisesti yritä esim. laihduttaa tai syödä erityisen terveellisesti, eikä se mua haittaa, omapa on asiansa, mutta tympii kun tuntuu välillä että se koittaa väkisin ryssiä mun ruokavalion ja elämäntapamuutoksen tuputtamalla ja maanittelemalla syömään jotain mitä en haluaisi.
 
"..."
Mulla. Ja se vituttaa. Mie4s makaa sohvalla ja juo kaljaa/viinaa silloin kun ei ole töissä. Ei ulkoile, ei harrasta, käy grillillä vaikka ruoka laitetaan kotona, ei syö kasviksia, polttaa tupakkaa... Kiva malli pojalle, vaan minkäs teet... Kohta lähden pojan kanssa ettei luule että kaikki miehet on tollasia...
 
"vieras"
Joo löytyy täältäkin talosta mies, oikee isämalli joka ei urheile, ei harrasta mitään liikuntaa, polttaa tupakkaa, ei syö kasviksia muutakun jos laitan lautaselle väkisi, karkit/mehut/sipsit ja kaikki epäterveellinen maistuu. Nakkeja syö melki joka ilta ja makaa sohvalla. Oikee meininki. Yritäppä täs itse nyt kuntoilla ja syödä terveellisesti, kun toista ei kiinnosta yhtää. Lihoo vaan!
 
No mun mies kyllä vetää valtavat määrät kaikkea herkkua, mutta syö ihan terveellistä ruokaakin! Sipsit, suklaa, karkit, limsat...juu, viikoittain menee aika paljon! vVan ei mua haittaa, syön itekin, jos tekee mieli. Aika harvoin tekee...

Ja mies on hoikka, perusterve, veriarvot kohdillaan, miksei siis söis, jos kerran maistuu? (No, olen mä itekin ihan tarpeeksi hoikka)
Mieheni on alipainoinen, mutta mielestäni voisi lihottaa kunnon ruoalla eikä tuommoisella roskalla. Pelkään, että mitä tuosta aiheutuu hänen terveydelleen, kun hän ei yhtään katso mitä syö. Ja hän ei liiku ollenkaan vapaa-ajalla, ja työ on istumatyötä. Ja sitten valittaa, että väsyttää...
 
[QUOTE="...";28123238]Mulla. Ja se vituttaa. Mie4s makaa sohvalla ja juo kaljaa/viinaa silloin kun ei ole töissä. Ei ulkoile, ei harrasta, käy grillillä vaikka ruoka laitetaan kotona, ei syö kasviksia, polttaa tupakkaa... Kiva malli pojalle, vaan minkäs teet... Kohta lähden pojan kanssa ettei luule että kaikki miehet on tollasia...[/QUOTE]

Ai niin, se kaljakin vielä... :s Ei sentään tupakkaa polta.
 
[QUOTE="sheba";28123175]Kyllä mun mies herkkuja syö, mutta ei mun ole sitä tarvinnut katsella.. Senkun syö, en mä koe sitä mitenkään ongelmaliseksi jos toinen syö, ei mun sitä tuijottaa tarvii kateellisena. Liikkuu kyllä enemmän kuin minä. Itse toteutan terveellisempää ruokavaliota, mies saa syödä ihan mitä haluaa, eihän se mulle kuulu?[/QUOTE]

Kyllä minä ainakin haluan huolehtia myös toisen osapuolen terveydestä. Mutta minkäs teet, kun ei hän itse halua...
 
"vaimo"
Mun mies syö ihan liikaa karkkia ja muutakin epäterveellistä, olen asiasta huolissani koska hänellä 1-tyypin diabetes. Paino hänellä laskenut paljon siitä kun on tavattu. Liikuntaa harrastaa pari-kolme krt viikossa.

Harmi vaan, se muutos pitää lähteä ihmisestä itsestään :( ei auta muiden puheet
 
:wave:

Syö mitä sattuu. Liikuntaa harrastaa paljon.

Salaatti menee jos siinä on lihaa mukana, juurekset ja vihannekset keitossa jää sievästi riviin lautasen raunalle.

Sipsejä, namusia, munkkipossuja tai jäätelöä mättää suunnilleen päivittäin.

Ei me vaan lasten kanssa tuolleen:x:D
 
  • Tykkää
Reactions: erinys
Mies ja nainen ovat kaksi eri persoonaa ja ruumista myös silloin, kun ovat avioliitossa. Jokainen vastaa omista valinnoistaan, eikä toisella ole oikeus painostamalla tai nalkuttamalla pakottaa toista liittymään omaan elämäntapaansa vaikka toisen mässäily kuinka ärsyttäisi.
En ole nalkuttanut tai painostanut, ihan rakentavasti vain jonkun kerran huomauttanut, koska olen huolissani miehen terveydestä.
 
noh, mun mies on baariyrittäjä ja muusikko, kitaristina bändissä. syö rasvaisia ruokia, herkkuja, suklaata, sipsejä, kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta myös salaatteja ottaa evääksi ja kotiruokaa, jos laitan mukaan eväsrasian. syö siis todella epäterveellisesti ja juo bisseä päivittäin enemmän, kuin lääkäri sallii. on tehnyt tätä koko aikuisikänsä, pituutta 186 ja painoa taitaa olla 70-75kg välillä. MUTTA kannustaa ja tykkää mun tekemistä safkoista ja mä olen himoliikkujatyyppiä, koskaan ei tule sanomista negatiiviseen sävyyn. olen silti huolissani periaatteesta, koska vaikka on vasta alle 30v, niin mitäs parinkymmenen vuoden päästä jos jatkaa samalla linjalla? mä panostan maltilla terveelisyyteen, siis täysjyvätuotteita, ruisleipää, kasviksia ja monipuolisuutta, meillä poika 2v. mut en kieltäydy kermakastikkeista kerran viikossa ja pastaa ja riisiä kuluu tummana/täysjyvänä, kuin myös paljon perunaa ja bataattia.
kaikki ollaan hoikkia/normipinoisia ja mulla toki 40v lähestyy piakkoin.

nää on vaikeita asioita siinä mielessä, et kuinka puuttua/jos puuttua aikisen miehen ruokavalioon... tekee 16-20 tuntista päivää 24/7 ... o_O
 
[QUOTE="vaimo";28125236]Mun mies syö ihan liikaa karkkia ja muutakin epäterveellistä, olen asiasta huolissani koska hänellä 1-tyypin diabetes. Paino hänellä laskenut paljon siitä kun on tavattu. Liikuntaa harrastaa pari-kolme krt viikossa.

Harmi vaan, se muutos pitää lähteä ihmisestä itsestään :( ei auta muiden puheet[/QUOTE]

jos hoikistunut ja skeriarvot kunnossa, niin mikä on ongelma, paitsi tietty hampaat?
 
"Jenis"
Sama kai se periaatteessa on, mitä aikuinen ihminen terveydelleen tekee - pakottaakaan ei voi niihin terveellisiin elämäntapoihin. Mutta miten te perustelette lapsille, miks yhden ei tarvi syödä oikeeta ruokaa ollenkaan, vaan se voi lähteä grillille mättämään jos huvittaa? Tai voi vetää kaksin käsin sipsia ja karkkia joka päivä?
 
"vaimo"
jos hoikistunut ja skeriarvot kunnossa, niin mikä on ongelma, paitsi tietty hampaat?
mies ei koskaan ole ollut paksu, vaan siis hän on nykyään luuta ja nahkaa. Sokeriarvotkaan ei ole kunnossa, tietenkään sillä karkkimäärällä. Vitamiineja ei varmasti saa. Ja rasvaiset ruuat ym vaikuttaa tietysti muutenkin jo verisuoniin jne. Minusta huoleni on aiheellinen.
 

Yhteistyössä