Monellako on ehkäisynä kierukka?

.,.,
Hormonikierukka, reilu ½ vuotta. Runsaat vuodot vähentyneet, mutta vuotoaika pidentynyt puolella (nykyisin 12-14 päivää ). Painoa tullut lähes 8 kg kierukan laiton jälkeen. Meinaan seurata vielä muutaman kuukauden ja sitten otatan pois, ellei meno ala rauhoittua... Ja kuukautiset siis tulleet kierukan laiton jälkeen joka kuukausi.

vieras
mun käsittääkseni pitää olla tuore papa-koe otettuna ennen hormonikierukan laittoa. ja papaa ei oteta ennen kun menkat on palanneet synnytyksen jälkeen. eli ei varmaan ihan jälkitarkastuksessa pysty vielä laittamaan.

mä tässä odotan aikaa sinne papa-kokeeseen että pääsisin kierukkaa laittamaan. melkein 1,5 vuotta jo vierähtäny synnytyksestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
kun sisällä on kierukka??? en ole sellaista vielä ottanut kun epäilyttää niin paljon se että se häirii mun elämää, tuntuu yhdynnässä tms. onko näin?
Mulla oli viis vuotta sitte kuparikierukka, ja mies kyllä sano sen tuntuneen, ja kyllä minäki ne piuhat siellä tunsin, mut ei se mun elämää vaikuttanu, tai hidastanu millään tavalla, mut kuparikierukalla vuosin ku seula, siksi aattelin et toimisko tuo hormooni sellainen.

vieras
Levoton strutsi: Ei tunnu yhtään. Mun miestä ne langan päät ei haittaa, mutta jos, niin ne voidaan lyhentää. Se lanka on kutakuinkin samanlaista kuin onkisiima.

Ja kuparikierukan kanssa vuotaa kuin seula, se on ihan tunnettu tosiasia. Hormonikierukan kanssa vuodot niukkenee tai jää pois. Ne kuparikierukat on erittäin vanhanaikaisia, unohtakaa ne...

Yhteistyössä