Moneen asteeseen mä laitan noi kokonaiset maissit uuniin ja kauan ne pitää olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iltaa vaan kaikille!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Paista, voissa tai öljyssä, pannulla. Valmiita kun saavat hieman väriä. Siis jos ovat kypsiä (tai esikeitettyjä) maisseja, kuten yleensä noissa kahden paketeissa.

Alkuperäinen kirjoittaja persikka:
Paista, voissa tai öljyssä, pannulla. Valmiita kun saavat hieman väriä. Siis jos ovat kypsiä (tai esikeitettyjä) maisseja, kuten yleensä noissa kahden paketeissa.

En oikein voi kun lapsi mukkuu ja tää on avokeittiö niin menee tohon huoneen puolelle mölyt. Eikö uusissa voin siis?

Uunista en tiedä, kun en oo ikinä sillä tehnyt. Kai se onnistuu. Ehkä noin kymmenisen minuuttia. Kunhan lämpenevät kunnolla. Grillivastuksella vaikka. Mikrokin siis varmasti kävis... Valmiin lämpöisen maissin kanssa joko soijakastiketta tai voita ja ripaus suolaa. Nam!

Alkuperäinen kirjoittaja iltaa vaan kaikille!:
Siis mitä mä oikeen kirjotan... siis eikö uunissa voi tehdä ollenkaan?

Kokeile ihmeessä ja kerro meillekin. itse kokeilisin 175 asteen lämpötilaa ja yhdellä maissilla. Jos kokeilu menee pieleen, toinen maissi on vielä jäljellä.

Minusta maissi on kyllä parempaa kylmänä, mutta ei vie tietenkään nälkää niin hyvin kuin lämmitetty.

Itse kolistelen aina peltien kanssa ja minun tapauksessani mikro olisi kumminkin hiljaisempi konsti.

Nehän voi syödä vaikka sellaisenaan kylmänä. Eli voit halutessasi lämmittää uunissa, arvelisin että 20-40 minuuttia. Uunissa ei ole niin kovin tarkkaa jos menee vähän liian pitkäksi, joten puolisen tuntia voisi sanoa. Eikä siis haittaa jos jää sisältä kylmäksi kun kypsää se kumminkin on.

Yhteistyössä