Molon talvihaalarit 258euroo. Miten voi maksaa noin paljon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikä maksaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ei tokkiisa, mähän olenkin köyhälistöä. Mutta pointtini siis oli se, että vaatteet ovat ainakin mulle niin toisarvoisia, etten siksi johonkin talvihaalariin laittaisi tuota summaa. Varmasti sellainen joka jaksaa hifistellä noilla ultramageilla ominaisuuksilla maksaa haalarista tuon mainitun summan silmää räpäyttämättä vaikka joutuisi syömään kaurapuuroa koko loppukuun.

Tuo viimeisin on totta: jos joku mamma haluaa tuon JUURI TUON lapselleen niin kyllä se sen osaa vaikka sitte repis p-karvoista ne rahat. Oon tämän kaveripiirissä todennu. Niille, joille merkit on a ja o, ostavat ne vaikka mihinkään muuhun ei jäis rahaa. Ja jostain syystä ne, ketkä ostaa noita tuon luokan kuteita, on niitä pienituloisia ja köyhiä. Suurituloisten kavereiden lapset kulkee yhtä poikkeusta lukuunottamatta halpiskuteissa. En tiedä miksi...

No ei tokkiisa, mähän olenkin köyhälistöä. Mutta pointtini siis oli se, että vaatteet ovat ainakin mulle niin toisarvoisia, etten siksi johonkin talvihaalariin laittaisi tuota summaa. Varmasti sellainen joka jaksaa hifistellä noilla ultramageilla ominaisuuksilla maksaa haalarista tuon mainitun summan silmää räpäyttämättä vaikka joutuisi syömään kaurapuuroa koko loppukuun.

Köyhälistöä itsekin :) Mä kyllä jokseenkin uskon, että tuo haalari voi olla arvoisensa jossakin talviurheilussa, jos siis harrastaa muutakin kuin sunnuntaihiihtelyä ;) Eikä se nyt niin hirveän kallis ole, jos lähdetään vertailemaan lätkävarusteisiin. En siis usko, että tuota hankitaan kotipihassa lumilinnojen rakentelua varten.

Köyhälistöä itsekin :) Mä kyllä jokseenkin uskon, että tuo haalari voi olla arvoisensa jossakin talviurheilussa, jos siis harrastaa muutakin kuin sunnuntaihiihtelyä ;) Eikä se nyt niin hirveän kallis ole, jos lähdetään vertailemaan lätkävarusteisiin. En siis usko, että tuota hankitaan kotipihassa lumilinnojen rakentelua varten.

Okei, mä en tiedä tuosta haalarista mitään, se myönnettäköön. Ja varmasti löytyy kalliimpaakin. Itse en lähtisi edes urheiluvaatteisiin satsaamaan tuota summaa, etenkin kun ei koskaan tiedä milloin lapsen innostus lopahtaa ko. lajiin. Mutta että saahan sitä ihminen maksaa mitä haluaa ja mistä vaan. Oli sekin ehkä hieman huvittavaa kun tuo -70-luvun muoti oli huipussaan joku innostui huutiksessa maksamaan jostain froteehaalarista yli 200egeä....hmmmm...pistäähän se vähän mietityttämään missä ne arvot menee.:whistle:

No tuo nyt on ihan markkinointi-ihmisten luoma täysin turha mielikuva..vain parasta. En tiedä, mua ainakin naurattaa sen onttous...antsaitset vain parhainta, OMG!:D

Jos otetaan kontekstin ulkopuolelta vaikka jokin muu esimerkki, kuten laukut ja verrataan italialaisten käsin ompelemaa muutaman tonnin maksavaa nahkaista design-laukkua ja h&m:n halppisretale, niin onhan niissä eroa. Tai Mercedes ja Fiiat. Vepsäläinen ja Sotka, kyllä nekin myy erilaista tavaraa, eri hinnalla.

Jos otetaan kontekstin ulkopuolelta vaikka jokin muu esimerkki, kuten laukut ja verrataan italialaisten käsin ompelemaa muutaman tonnin maksavaa nahkaista design-laukkua ja h&m:n halppisretale, niin onhan niissä eroa. Tai Mercedes ja Fiiat. Vepsäläinen ja Sotka, kyllä nekin myy erilaista tavaraa, eri hinnalla.

Tuo on ihan totta, itse uskon, että laadusta pitää maksaa. Ticketin haalari ei tasan oo samantasoinen kuin vaikkapa Lotta&Lassihaalari. Mutta mikä on lapselle se riittävän laadukas? Tarviiko joku 3vuotias kaikki superhypermegaominaisuudet jotka ehkä tuossa vajaa 300e haalarissa on, vai pärjäiskö se vaikka jollain vähän halvemmalla? että ketä ne palvelee ne hypermegaominaisuudet siinä 300e lastenhaalarissa?

Saatteko te samanlaisia kiehuntoja aikaan, kun kaupassa on myytävänä kalliimpi telkku?

Muuten työnteko opiskelujen aikana parantaa ehdottomasti työllistymistä oikeassa työelämässä... Kaikki hyvinmenestyneet opiskelukaverini tekivät töitä opiskeluaikana. Ne jotka eivät tehneet töitä, olivat vaikeuksissa. Vanhempien varakkuustaso voi antaa tiettyä ilmapiiriä, joka ehkäpä tarttuu jälkikasvuihin? Halu saada aikaan jotain ja yrittää?

Mutta miten oikeasti teistä toppahaalari päiväkoti-ikäisellä korreloi valmennuskurssin kanssa? Tai rakkaus ja haalari? * eihän, eihän täällä palstalla ole oikeasti noin rajoittuneita aikuisia ihmisiä, eihän. toivottavasti heidän lapsensa saavat jotenkin hyvät puitteet kuitenkin elämään *

Ei vaan se, että varakkuus voi antaa monia etuja elämään, kuten yhtenä esimerkkinä paremmat ulkoiluvälineet, monen muun asian lomassa. Et kai voi olla niin naivi, ettet tunnustaisi elämäsi olevan huomattavasti helpompaa, jos tililläsi makaisi kuusinumeroinen summa rahaa?

Ulkoiluvaatteiden tehtävä on kai pitää lapsi kuivana ja lämpimänä. Vai?

Kysymys kuuluu: kuinka paljon määrällisesti enemmän lämpöä ja suojaa kosteudelta saa lapselleen ostettua 258,80 eurolla, jos verrataan vaikka sellaiseen ihan tavalliseen haalariin, jonka saanee alle 50 eurolla halvimmillaan?

Pointtini: tuommoinen haalari vaikkapa 2-3-vuotiaalle, joka ei vielä vuorikiipeile (kai?) on statussymboli, ei mitään muuta.

Helpottaako tuommoinen kallis haalari jotenkin elämää? En usko. Rahan voi käyttää paljon fiksumminkin. Mutta kun on statussymbolista kyse, niin järjestä on turha puhua.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama

Joo, mutta kuka ansaitsee ja mitäkin. Ihminen ansaitsee vain parasta koska sillä on RAHAA??? Vai pitäisikö se aatella niin, että joku ansaitsee vain parasta siksi, koska hän on hyvä ihminen ja tekee hyviä tekoja...?
Okei, OT, mutta hieman huvittavaa sanon ma.
Ihmisethän kyllästyvätkin näihin laukkuihin yms. niin nopsaan, että aina pitää saada uutta, joten se loppujen lopuksi taitaa olla ihan sama minkä laatuista ja hintaista ostaa. Mutta totta, kyllä sitä laadukasta ja kestävää kannattaa ostaa jos haluaa olla ekologinen.=)

[QUOTE="Jenis";24368738]On se jumalauta kumma että me 70-luvulla syntyneet ollaan ees hengissä enää. Siskonserkunkumminkaiman kamppeissa kuljettiin, kaikki päivät oltiin ulkona ilman vesipilareita, eikä ees tajuttu miten VAIKEETA se kaikki oli.[/QUOTE]

mä pakoiliin äitiäni ja piilottelin kohmeisia sormia ja märkiä tumppuja, koska tiesin etten pääsisi ulos enää sen jälkeen. Ei pystynyt koskaan rakentamaan kunnolla lumilinnoja kerralla lopppuun, kun vaatteet kastuivat välittömästi, sen jälkeen tuli kylmä ja mitä nyt niillä lumipaakkuja täynnä olleilla villatumpuilla pystyi edes mitään tekemäänkään. Siinähän piti olla useammat ulkovaatteet, kun koko ajan piti vaihtaa.

mä pakoiliin äitiäni ja piilottelin kohmeisia sormia ja märkiä tumppuja, koska tiesin etten pääsisi ulos enää sen jälkeen. Ei pystynyt koskaan rakentamaan kunnolla lumilinnoja kerralla lopppuun, kun vaatteet kastuivat välittömästi, sen jälkeen tuli kylmä ja mitä nyt niillä lumipaakkuja täynnä olleilla villatumpuilla pystyi edes mitään tekemäänkään. Siinähän piti olla useammat ulkovaatteet, kun koko ajan piti vaihtaa.

Mulla sama juttu :D Muistan vieläkin elävästi kun märällä kelillä rakennettiin lumilinnaa, kävin useamman kerran vaihtamassa sekä lapaset että toppahousut kun ne oli ihan läpimärkiä. Ei ollut kivaa. Sen takia itse ostan lapsilleni kosteussuojatut ulkovaatteet, mutta kyllä mun lapset on pysyneet kuivina halvemmissakin vermeissä kuin 285e maksavassa Molossa.

[QUOTE="juh";24368795]
Kysymys kuuluu: kuinka paljon määrällisesti enemmän lämpöä ja suojaa kosteudelta saa lapselleen ostettua 258,80 eurolla, jos verrataan vaikka sellaiseen ihan tavalliseen haalariin, jonka saanee alle 50 eurolla halvimmillaan?
[/QUOTE]
Kun asetat rajat alle 50euron perushaalariin, niin paljonkin. Vaikkapa talviretkelle on paljon mukavampi lähteä niin, että lapsi ei heti kastu (ja sen jälkeen kylmety tai sitten kannat kaksin verron varavaatteita mukanasi). Ero toki noin 100e kosteussuojattuun pukuun onkin paljon vähäisempi.

Kuinka paljon haalareita saa ostaa lapsille, jos ostaakin 25000 Skodan 45000euron auton sijaan? Siinä vertailussa satanen tai kaksi on aika peanuts.

Kun asetat rajat alle 50euron perushaalariin, niin paljonkin. Vaikkapa talviretkelle on paljon mukavampi lähteä niin, että lapsi ei heti kastu (ja sen jälkeen kylmety tai sitten kannat kaksin verron varavaatteita mukanasi). Ero toki noin 100e kosteussuojattuun pukuun onkin paljon vähäisempi.

Kuinka paljon haalareita saa ostaa lapsille, jos ostaakin 25000 Skodan 45000euron auton sijaan? Siinä vertailussa satanen tai kaksi on aika peanuts.

Mä sain ostettua lapselleni viime talveksi 7eurolla lämpöä ja suojaa kirpparilta. Ja hyvin toimi. Ja jos me tosiaan pyörittäisiin sellaisissa tuloluokissa, että olisi varaa ostaa itselle 45 000e:n auto niin saattaisin mä silloin vallan harkita hieman kalliimpaa kuin 7egen pukua lapsellekin.:D

Mulla sama juttu :D Muistan vieläkin elävästi kun märällä kelillä rakennettiin lumilinnaa, kävin useamman kerran vaihtamassa sekä lapaset että toppahousut kun ne oli ihan läpimärkiä. Ei ollut kivaa. Sen takia itse ostan lapsilleni kosteussuojatut ulkovaatteet, mutta kyllä mun lapset on pysyneet kuivina halvemmissakin vermeissä kuin 285e maksavassa Molossa.

Ehkä meillä ollaan niitä extreme retkeilijöitä, kun ostan yhden superhyvän puvun usein siksi että muksu kulkee kelissä kuin kelissä mukana, jos päätän tehdä jotain retkeä. En halua, että lapsi tulee kärsimään mun päähänpistojen takia. Edullisemmassa puvuissa olen huomannut aina jotain riskikohtia (olkoon se lumilukkojen puute tai välikausipuvussa heikommat tuulilistat eikä vedenpitäviä vetoketjuja). Mutta en minäkään osta vain superkalliita vaatteita, mutta löydän kyllä niille käyttökohteita. Pihassa pärjää edullisella ja tullaan kotiin vaihtamaan vaatteet, jos jotain kävisikin...

Ehkä meillä ollaan niitä extreme retkeilijöitä, kun ostan yhden superhyvän puvun usein siksi että muksu kulkee kelissä kuin kelissä mukana, jos päätän tehdä jotain retkeä. En halua, että lapsi tulee kärsimään mun päähänpistojen takia. Edullisemmassa puvuissa olen huomannut aina jotain riskikohtia (olkoon se lumilukkojen puute tai välikausipuvussa heikommat tuulilistat eikä vedenpitäviä vetoketjuja). Mutta en minäkään osta vain superkalliita vaatteita, mutta löydän kyllä niille käyttökohteita. Pihassa pärjää edullisella ja tullaan kotiin vaihtamaan vaatteet, jos jotain kävisikin...

Mutta siis eikö ne juuri kannata pistää pihaleikkeihin ne paremmat vermeet. Niissähän ne lapset juur kylmetty ja kostuu..pihaleikeissä siis.

Tuo viimeisin on totta: jos joku mamma haluaa tuon JUURI TUON lapselleen niin kyllä se sen osaa vaikka sitte repis p-karvoista ne rahat. Oon tämän kaveripiirissä todennu. Niille, joille merkit on a ja o, ostavat ne vaikka mihinkään muuhun ei jäis rahaa. Ja jostain syystä ne, ketkä ostaa noita tuon luokan kuteita, on niitä pienituloisia ja köyhiä. Suurituloisten kavereiden lapset kulkee yhtä poikkeusta lukuunottamatta halpiskuteissa. En tiedä miksi...

Suurempi tuloisten ei tarvitse näyttää, että rahaa riittää ostaa joka vuosi monen sadan euron haalari, jonka merkki on todella mauton.

Saatteko te samanlaisia kiehuntoja aikaan, kun kaupassa on myytävänä kalliimpi telkku?

Muuten työnteko opiskelujen aikana parantaa ehdottomasti työllistymistä oikeassa työelämässä... Kaikki hyvinmenestyneet opiskelukaverini tekivät töitä opiskeluaikana. Ne jotka eivät tehneet töitä, olivat vaikeuksissa. Vanhempien varakkuustaso voi antaa tiettyä ilmapiiriä, joka ehkäpä tarttuu jälkikasvuihin? Halu saada aikaan jotain ja yrittää?

Mutta miten oikeasti teistä toppahaalari päiväkoti-ikäisellä korreloi valmennuskurssin kanssa? Tai rakkaus ja haalari? * eihän, eihän täällä palstalla ole oikeasti noin rajoittuneita aikuisia ihmisiä, eihän. toivottavasti heidän lapsensa saavat jotenkin hyvät puitteet kuitenkin elämään *

Saatat minut ihan häpeään. :D Pitänee yrittää selventää tarkoitusperiäni, tarkoitus ei ole missään nimessä hehkuttaa rahaa ja sen luomaa arvoa, vaan ilmaista, että se helpottaa monesti elämää, kuten esimerkiksi paremman haalarin muodossa. Eihän se parempi haalari elämää pelasta, mutta se voi olla mukavampi. Kysehän oli lähinnä hyödykkeen hinnasta, joka ihmisiä risoo ja sama toistuu monen muunkin hyödykkeen kanssa.

Varmaankin olet oikeassa tuon opiskelujen ohessa työnteon kanssa, tosin itselläni se johti lopulta opintojen keskeytymiseen. Ja myös siinä suhteessa, että lapsilla/nuorilla on halu päästä vähintään samalle tasolle kuin vanhempansa.

Kyllä mekin kuljetaan säässä kuin säässä ja isommat muksut on ulkona kaiken liikenevän ajan aamusta iltaan. Mutta meillä on riittäny Ticketin haalarit hyvin, ovat meille riittävät ominaisuuksiltaan. Vieläpä ostan ne aina kausialesta että yli satasta en oo ikinä maksanu. Halvimmillaan oon ostanu Ticketin vk haalarin hintaan 49e, siis uutena kausialesta.

Joo, mutta kuka ansaitsee ja mitäkin. Ihminen ansaitsee vain parasta koska sillä on RAHAA??? Vai pitäisikö se aatella niin, että joku ansaitsee vain parasta siksi, koska hän on hyvä ihminen ja tekee hyviä tekoja...?
Okei, OT, mutta hieman huvittavaa sanon ma.
Ihmisethän kyllästyvätkin näihin laukkuihin yms. niin nopsaan, että aina pitää saada uutta, joten se loppujen lopuksi taitaa olla ihan sama minkä laatuista ja hintaista ostaa. Mutta totta, kyllä sitä laadukasta ja kestävää kannattaa ostaa jos haluaa olla ekologinen.=)

Mä haluan, kuten jokaikinen äiti, että lapsella olisi mahdollisimman parhaat oltavat omiin resursseihin (ja vähän yli) nähden. Sitä tekee aina eri valintoja, mikä onkaan hyväksi, oli se yksilön tai yhteisön etu.

Maailma on siinä mielessä ikävä paikka, että harvemmin moraalisesta hyvästä palkitaan.

Toisaalta ei myöskään siitä, että hankkinut itselleen hyväpalkkaisen ammatin ei pitäisi rangaista.

Viimeksi muokattu:
Mutta siis eikö ne juuri kannata pistää pihaleikkeihin ne paremmat vermeet. Niissähän ne lapset juur kylmetty ja kostuu..pihaleikeissä siis.
No kosteussuojattuja on eri hintaluokissa. Lenne on riittää hyvin pihaan ja pitää muksun kuivana sen pari tuntia. Mutta metsäretkelle en voisi pistää puuvillavuorista pukua. Ja kesällä minä käytän jotain kolmatta pukua lapsella, koska se sopii tilanteeseen paremmin :D

Mutta saa niitä pihaleikeissäkin pitää, niitä parempia pukuja.

Mä haluan, kuten jokaikinen äiti, että lapsella olisi mahdollisimman parhaat oltavat omiin resursseihin (ja vähän yli) nähden. Sitä tekee aina eri valintoja, mikä onkaan hyväksi, oli se yksilön tai yhteisön etu.

Maailma on siinä mielessä ikävä paikka, että harvemmin moraalisesta hyvästä palkitaan.

Totta. Usein ne resurssit tosiaan ovat rajalliset. Ja mitä rajallisemmat ne ovat sitä vähemmän joutuu vaihtoehtoja pohtimaan - mahdollisuudet kun tuppavat kapenemaan mitä laihemman kukkaron omistaa. Mä en edes jaksa lähteä jossittelemaan..ainahan sitä olisi voinut olla kaukaa viisas, kaikessa. Mutta ei sitten lopulta ne omat resurssit riittäneet siihenkään. Joten kirppishaalareilla mennään...ensi talvikin.

Viimeksi muokattu:
Kyllä mekin kuljetaan säässä kuin säässä ja isommat muksut on ulkona kaiken liikenevän ajan aamusta iltaan. Mutta meillä on riittäny Ticketin haalarit hyvin, ovat meille riittävät ominaisuuksiltaan. Vieläpä ostan ne aina kausialesta että yli satasta en oo ikinä maksanu. Halvimmillaan oon ostanu Ticketin vk haalarin hintaan 49e, siis uutena kausialesta.

Ticketillä on hyvä ulkoilupukuja. Ei toki Molo ole ainoa. Popitkin varmasti ovat mahtavia. Musta vaan on älytöntä vääntää kättä jostain muutaman kympin erosta :) Mutta ei siitä vaan pääse yli, että tossa puvussa oli markkinoiden (lastevaatteiden) paras hengittävyys ja sillä on merkitystä talviliikunnassa. Hikoilu - pysähtyminen paikalleen - kylmä, jne...

Ei, ei meillä ole tuota haalaria enkä ostakaan sitä. Mutta saiskohan vastaavaa 2-osaisena :p

Viimeksi muokattu:
Pitänee yrittää selventää tarkoitusperiäni, tarkoitus ei ole missään nimessä hehkuttaa rahaa ja sen luomaa arvoa, vaan ilmaista, että se helpottaa monesti elämää, kuten esimerkiksi paremman haalarin muodossa. Eihän se parempi haalari elämää pelasta, mutta se voi olla mukavampi.

Voisitko tarkentaa miten kallis haalari helpottaa elämää? Meillä on ollut halpoja ja kalliita haalareita, mutta en ole huomannut niissä järisyttäviä eroja. Kalliilla saa huonoakin laatua ja halvalla hyvää. Hinta ei ratkaise tai ole laadun tae. Lapsen saa pysymään lämpimänä, kuivana, tyytyväisenä ja oikein "talviretkikelpoisena" :D pienelläkin rahalla.

Siis oikeastiko lasten edellytykset hyvään/huonoon elämään alkavat muotoutua päiväkodin pihalla, missä toinen on Moloissaan ja toinen Cirafeissaan? Älä hupsi. Ei kaikki joilla on rahaa millä mällätä halua sijoittaa rahojaan lapsen talvihaalariin. Ja jotkut joilla ei olisi rahaa, laittavat ne vähät rahat Moloihin. Sen vuoksi että se on statussymboli.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
[QUOTE="juh";24368993]Voisitko tarkentaa miten kallis haalari helpottaa elämää? Meillä on ollut halpoja ja kalliita haalareita, mutta en ole huomannut niissä järisyttäviä eroja. Kalliilla saa huonoakin laatua ja halvalla hyvää. Hinta ei ratkaise tai ole laadun tae. Lapsen saa pysymään lämpimänä, kuivana, tyytyväisenä ja oikein "talviretkikelpoisena" :D pienelläkin rahalla.

Siis oikeastiko lasten edellytykset hyvään/huonoon elämään alkavat muotoutua päiväkodin pihalla, missä toinen on Moloissaan ja toinen Cirafeissaan? Älä hupsi. Ei kaikki joilla on rahaa millä mällätä halua sijoittaa rahojaan lapsen talvihaalariin. Ja jotkut joilla ei olisi rahaa, laittavat ne vähät rahat Moloihin. Sen vuoksi että se on statussymboli.[/QUOTE]

"Eihän se parempi haalari elämää pelasta, mutta se voi olla mukavampi.'' Suora lainaus viestistäni ja vastaa moneen kysymykseesi.

Yhteistyössä