Molon talvihaalarit 258euroo. Miten voi maksaa noin paljon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikä maksaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
onks tää molo osakeyhtiö? Pitääkin sijoittaa siihen, kun akat on näin hulluja.

Kai te käsitätte, että sen vaatteen sisäänostohinta liikeeseeen on max 50e?
Loppu on sitä "ei se oo tyhmä joka pyytää..." eli liikevoittoa. Ilmaa. Nimestä maksamista. Tyhjää.

Miksi ette teetä ompelijalla uniikkeja vaatteita?

[QUOTE="vieras";24371245]onks tää molo osakeyhtiö? Pitääkin sijoittaa siihen, kun akat on näin hulluja.

Kai te käsitätte, että sen vaatteen sisäänostohinta liikeeseeen on max 50e?
Loppu on sitä "ei se oo tyhmä joka pyytää..." eli liikevoittoa. Ilmaa. Nimestä maksamista. Tyhjää.

Miksi ette teetä ompelijalla uniikkeja vaatteita?[/QUOTE]

nosto

Tuossa haalarissahan on koot 128 eli jo reilusti kouluikäiselle. Eka-tokaluokkalaisella voi jo olla harrastuksia jotka vaativat kunnon ulkoiluvarusteita. Tuo olisi itseasiassa edullinen puku meidän harrastukseen. Meillä harrastetaan alppihiihtoa ja seurapuku maksaa hiukan vajaa 300 euroa ja siihen on jo laskettu sponsorialennukset, pelkka puku maksaisi pari sataa euroa enemmän. Ja ihan sama juttu oli jo minun lapsuudessani 80-90- luvun vaihteessa. Lasketteluvaatteet maksoivat parituhatta markkaa, siis se pelkkä toppapuku. Eihän tuota olekaan millekään 2- vuotiaalle taapertajalle tarkoitettu, vaan aktiiviselle lapselle joka ulkoilee muaallakin kuin päiväkodin hiekkalaatikolla.

:wave: Tässä äiti joka harkitsi tytölle tuota pukua!

Kivittäkää rauhassa, satsaan mielelläni siihen että lapsilla on hyvät kamppeet eikä tarvitse hikoilla pakkasilla. Päädyin kuitenkin ihan tavalliseen Polarikseen kun tyttö on vasta 3,5v talvella mutta ensi vuodeksi varmasti ostetaan joku tuollainen.

[QUOTE="vieras";24371245]
Miksi ette teetä ompelijalla uniikkeja vaatteita?[/QUOTE]

Kosteussuojattujen kankaiden (ja kivoissa väreissä) saatavuus on vähäistä. Reimatec-kankaita saa parissa idioottimaisessa värissä ja muutenkin niitä on vähän muissa merkeissä. Js reimatec kankaana on jäänyt kilpailussa heikoille, siis teknisinä yksityiskohtina. Yksityiskohdat (erikoisvetskarit, jne) maksaa, ompelijoilla ei ole pakosti toimivia ja hyväksi hiottuja vaatteiden kaavoja, jne. Saumat pitää teipata, jne. Miksi se pitää olla ehdottomasti ompelijan tuotos? Vaatteiden tekeminen itse suosituista kankaista ei ole superhalpaa edes.

Mutta ajatuksena mahtava, jos esim goretex-laminoituja kankaita olisi saatavissa rajattomissa väreissä.

Viimeksi muokattu:
Minä en jaksa näitä haalarijuttuja. Ostan taas todennäköisesti Prismasta Lassie G-techin, kun sellaisa on ollut ennenkin ja minusta ne on olleet ihan kelvollisia. Ei riitä innostus ja aika miettiä ja etsiä näitä pukineita sen enempää. Minulle riittää se, että kertaakaan ei ole olleet haalarin alla olleet vaatteet märkiä ja että hihansuut eivät ole vaaleat (kun niissä näkyy kaikki lika). Tähän mennessä on Lassie nämä kriteerit täyttänyt.

[QUOTE="vieras";24372042]Tuossa haalarissahan on koot 128 eli jo reilusti kouluikäiselle. Eka-tokaluokkalaisella voi jo olla harrastuksia jotka vaativat kunnon ulkoiluvarusteita. [/QUOTE]

Hei kyllä niitä haalareita on kokoluokasta 2-3 v lähtien :)

Mä en edelleenkään käsitä mikä ongelma joillain on jos joku haluaa ostaa lapsellensa hemmetin hyvän haalarin tms muun kulutustavaran. Samalla tavalla voisi sitten lähteä ilkkumaan niitä, jotka ostavat jonkun huonomman. Voidaan kaikki puuttua toistemme valintoihin ilkeämielisessä hengessä. :heart:

Joo, mä tykkään katsella lastani hyvännäköisissä ja toimivissa vaatteissa, onko se väärin? Jos itse olen visuaalisempi henkilö ja tykkään katsella kauniita asioita, pitäisikö minun silti muita mielistelläkseni ostaa travallen tehtaanmyymälästä 90-luvun alun reproduktio-haalari, tai muu sen näköinen, jotta katkera naapurinmamma olisi tyytyväinen rahojeni käyttöön? Ja jos lapseni tarvitsee teknisempää vaatetta, kuten aloituksen haalari, kyllä mä sen ostan.

Eikä minulla ole mitään halvempia merkkejä kohtaan, jos ne ovat a. hyvännäköisiä b. toimivia c. kestäviä ja kyse ei tässäkään viestissäni ole pelkästään haalarista vaan kaikista hyödykkeistä, harmi vain, että turhan harvoin on niin, käytän toki hyväkseni jos sellaiseen törmään. Ja minua ei kiinnosta käytännössä pätkääkään mihin, joku muu haluaa kultsimussunsa pukea, kunhan itse on tyytyväinen.

Yhteistyössä