Molemilla herpes, voiko panna ilman kumia huoleti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Herpes
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No itseasiassa herpestä on kahta eri tyyppiä tiedättekö varmasti että teillä on sama? Toisekseen jos sulla on rakkuloita oikella puolella ja partnerilla vasemmalla niin aktin jälkeen ne leviää teillä vielä lisää ei kiva..

[QUOTE="kohtalotoveri";29547059]Hieman empaattisuutta kehiin, se voit olla joku päivä sinä. Niin minäkin luulin, ettei taudit koskettaisi koskaan minua, vaan toisin kävi. Tässähän ei kysyttä sitä, mitä mieleyhtymiä ajatus herättää.[/QUOTE]

Onks sulla ideoita miten herpes tarttuu, jos itse käyttää vain suojattua ehkäisyä eikä suukottele toista, kun on rakkuloita (eikä tietenkään tästä tätä suukottelemaan omaa tavaraansa)?

[QUOTE="kohtalotoveri";29547059]Hieman empaattisuutta kehiin, se voit olla joku päivä sinä. Niin minäkin luulin, ettei taudit koskettaisi koskaan minua, vaan toisin kävi. Tässähän ei kysyttä sitä, mitä mieleyhtymiä ajatus herättää.[/QUOTE]

Olet oikeassa.

[QUOTE="kohtalotoveri";29547111]Mulle tarttui mieheltäni suuseksissä. Hänellä oli oireeton huuliherpes.Että niin :([/QUOTE]

Zovirax

esimerkiksi tuolla (kuten monessa muussakin paikassa) kerrotaan, että huuliherper tarttuu vain aktiivisessa vaiheessa (rakkulan muodostumisesta täydelliseen kuivumiseen) eikä siis oireettomassa tilassa.

Herpes voi tarttua, vaikka ei olisikaan aktiivisena. Ja sitten ne ilouutiset. Kondomi ei suojaa kovinkaan hyvin herpekseltä. Ja huuliherpes voi sitten tarttua genitaaleihin (myös peräaukkoon), vaikka olisi oireton. Noin 90% suomalaisista kantaa herpesvirusta.

Että näillä mennään..

Yhteistyössä