Mokasinko pahasti? =(

:ashamed: Poika siis oli eka päivää koulussa tänään.Oli ollut kiva päivä,mutta välitunnilla oli ollut yksin ja ihmettelin asiaa,kun eskari kaverit kuitenkin samassa ryhmässä,tai siis piti olla.
Lapsilla ei siis ole luokkia ollenkaan,vaan ne on jaettu eri ryhmiin.Poikaa kuullustellessa kävi ilmi,että kaikki muut hänen eskari ryhmästään on eri ryhmässä entä poikani.Ja se ainut kaveri toive mikä hällä oli,niin hänkin erissä ryhmässä.Pojallani siis ei yhtään tuttua koko ryhmässä.
Leijona emo heräsi heti,ja otin yhteyttä opettajaan,että miten on mahdollista,että kaikki muut on saatu samaan ryhmään,mutta poikaani ei.Ja tapella osaan.En vielä silloin,kun noita erityilapsen asioita puitiin aikoinaan en osannut vaatia niitä asioita mitä hänelle kuuluu.
Opettaja aikoi tiedustella sitten kun itkua melkein väänsin kun olin niin vihainen,että jos joku mahdollisesti haluaisi vaihtaa paikkaa sieltä toisen opettajan ryhmästä omani kanssa.No ihan sama vaihtaako vai ei mutta sinne on poiikanikin päästävä.
Poikapa nyt ilmoitti kuitenkin,ettei haluakkaan tähän kyseiseen ryhmään,vaan hällä on kiva opettaja.Tytöt kuulemma hihittelee ruokapöydässä ja muuta,mutta sanoin,että niinhän ne tytöt tuossa iässä tekee.Ne muut lapset siinä ryhmässä ovat tuttuja keskenään ja kukaan ei siis ole ihan "yksin",jos ymmärrätte mitä tarkoitan.
Poika sanoi,että saat sanoa kivalle opelle ettei se vaihda ryhmää.En tiedä tajuaako poika vielä mistä asiasta tässä on kysymys(kaveriesta).Niistäkin kylläkin vain 1 on poika.
Pelottaa ,että jääkö lapseni yksin nyt jos en pakota häntä siirtymään toiseen ryhmään.
Annanko lapseni päättää7v.ja jäädä tähän missä nyt on ,vai yritänkö saada lähtemään toiseeen ryhmään missä kaveritkin on????En kai voi pakollakaan siirtää siihen toiseen ,jos poika ei halua.Pakko kai huomenna sanoa sille kivalle opelle(joka oikesati on mahtava ope kuuleman mukaan)että poika nyt sitten ei vaihdakkaan ryhmää.
Edelleen kyllä ihmettelen noita ryhmäjakoja.Poika kyllä tulee toimeen kaikkien ihmisten kanssa.Äitinä ja itse koulukiusattuna pelottaa vaan sellainen tuen puute,mitä tutuilta lapsilta saa. :headwall:
:kieh: Niin tämä episodi ehti tapahtua ekana koulpäivänä.Mitähän tässä vielä vuosien varrella sattuu.....
 
Minusta ainakin on hyvä jos poika tykkää opettajasta ja varmasti vieraista lapsista tulee tuttuja ja kavereita =) Ja se tekee hyvää pojan itsetunnollekin. Tutustua vieraisiin lapsiin ja saada niistä ihan uusia hyviä ystäviä =)
 
Et varmasti mokannut, mutta mitä miettii ope, jos nyt perutkin puheesi. Ja toisaalta, mitä lapsi miettii, jos joutuukin vaihtamaan ryhmää. Ehkä pienempi paha on sanoa opelle, että poika onkin tyytyväinen nykyiseen ryhmäänsä, eikä ryhmävaihtoa kannatakaan alkaa suorittamaan. Itse tukisin poikaa sitten uusien kaverisuhteiden muodostamisessa, sillä aivan varmasti niitä tulee ja kuviot muuttuvat ala-asteenkin aikana moneen kertaan.
 
Meillä oli vähän sama tilanne. Eli tytön eskariryhmä oli jaettu niin, että pojat ja meidän tyttö oli toisessa ryhmässä ja kaikki muut tytöt toisessa. Soitin heti keväällä jo koululle, kun listat tuli, et miten näin hassusti on jaettu ja että tyttö pitäis saada vaihdettua toiseen luokkaan. No sain aika tylyn vastaanoton opettajalta, josta alunperin olisi pitänyt tulla tytön opettaja, mut rehtori oli ihan ymmärtäväinen ja lupas vaihtaa luokkaa..

Tosin tyttökin halusi tuohon toiseen luokkaan ja sai bonuksena vielä mukavamman opettajankin. :D
 
:ashamed: Kiitti neuvoista.Kaippa se on jo nii iso ,että osaa itte päättää mitä haluaa.Nolottaa vaan itte mennä sinne opelle kertomaan,että sitä ryhmä siirtoa ei sitten tarvitakkaan,että taisi tämä äiti olla hiukka hätäinen poikansa puolesta.No elämä opettaa.Mieskin sanoi,että oliko se heti pakko soitella sinne koululle,että olisit voinut nyt kuulustella poikaa ensin tarkemmin,että mitä sekin haluaa.Ethän sinä sen ammattiakaan päätä.En vai?? :LOL:
 
vieras
Opettajan merkitys on valtava. Voisiko teidän pojan joutumiselle eri ryhmään olla selityksenä se, että tämä kiva opettaja pärjää paremmin lasten kanssa ja saa heidät oppimaan. Itselläni on kokemuksia pätevistä ja kokeneista opettajista, jotka eivät ole saaneet oppia perille meidän tavalliselle lapselle. Millaistahan olisi ollut, jos meidän erityinen olisi joutunut tälläisen opettajan oppiin.
 
vieras
Antaisin minäkin lapsen päättää tuossa tilanteessa. Vaikka ymmärrän kyllä sinun kantasi, oma lapsi yksin isossa maailmassa (ryhmässä)... Olisin toiminut varmaan ihan samoin kuin sinä. Luulen että ope ymmärtää kyllä hätäilysi!
 
=) syy eri ryhmään ei ole ope.Siis tää meidän poika on niin tavis lapsi kuin olla ja voi.Eskarissa sai hirveät kehut ja oli kaikkien tätien ja setien suosikki.Siis oikeen opettajan unelma lapsi.Kotonahan kyllä tukuttaa ja osaa juonitella,mutta ihmisiksi osaa olla muualla =).
 
:eek: Voi vit..!!Asia selvitetty open kanssa,mutta tulikin toinen ongelma.Poika siis sillä koululomakkeella haettiin nimen omaan aamuryhmään,koska meillä ei ole ketään täällä auttamassa poikaa aamuisin kouluun.Isä herättää ennen 7 kun itse lähtee töihin.
No tässä kyseisessä ryhmässä mihin poika nyt jäi,niin tulee olemaan sitten niitä iltapäivän 10 kouluun menoja. :headwall: Ottaa aivoon ja pahasti.Mieten helvetissä saan pojan itse nousemaan aamuisin ylös vai pitääkö isän herättää 7 ja poika lähtee vasta 10 kouluun.Tää ei voi olla enää tottakaan.Onneksi sentäs muutama 9 ja 8 aamu,mutta täytyy kysyä heti toiselta ryhmältä,että miten niillä alkaa koulu.
Poika tulee nukkumaan pommiin ja jää sitten koulusta kokonaan pois.Pakko kattoo nyt miten lähtee menemään ja jos alkaa jäämään pois niin toivottavasti saa sitten siirron siihen aamun ryhmään.
Nyt on pinna kireellä jo tuon erityilapsen asioita hoitaessa,niin ei tarttis enää mitään ylimääräistä hermojen kiristystä. :eek: .Eikö se ryhmän vaihto olisi edes onnistunut kun siihen toiseen luokkaan olisi tullut liikaa oppilaita.
Saako raskaana ollessa syödä rauhoitavaa?Nyt olisi semmoinen paikka.Järki tässä jo lähtee.Rukoilen luojaa,että tämä raskaus ei mene kesken.Sitten kun jään äitiyslomalle,niin ihan sama mihin aikaan poika koulunsa aloittaa,kun olen itse kotona auttamassa.Ei tee tämä stressikäään hyvää raskaudelle. :'(
 

Yhteistyössä