MOI! Kysymys laparoskopiasta..

...että onkos tuttu toimenpide? Mulle olis nyt tarkotus tehdä laparoskopia, kun hereillä ollessa ei saatu ihan varmuutta et onkos munanjohtimet tukkeessa vai ei.. Toinen puoli melko varmast ihan tukossa mut toisesta ei varmuutta. Niin että, kuulin huhua et saattais tukkeumat aueta toimenpiteessä, pitääköhän paikkaasa??! vai ootanko liikoja?
Kiitti vaan jo etukätee :hug:
 
Täällä taitaa tuosta vatsaontelotähystyksestä olla jo aiempaakin keskustelua.. taisin itse aloittaa yhden ketjun :)

Minä olin tuossa toimenpiteessä viikkoa ennen juhannusta 2006. Pelkäsin, kuten aina leikkauksia, mutta jälkeenpäin voin sanoa, että läpihuutojuttu. Leikkaus on nopea ja paraneminen vei noin viikosta kahteen. Nyt ei ole enää mustelmaa (kaikille kun ei sitäkään tule) eikä edes enää rupia :D

Minulle tulos oli huojentava: ei tukoksia eikä kiinnikkeitä :)

Juu.. ja niinhän ne sanoo, että mahdolliset tukkeet lähtevät jo itse tutkimuksessa. Tuon leikkauksen aikana pyritään myös korjaamaan asiat, jotka mahdollisesti ovat vialla.<br><br>
 
Minulle tehtiin laparoskopia vuonna-02.
Toinen olikin sitten melkein "ummessa".Samalla "putsattiin" auki.
Viikon olin sairalomalla,vatsassa kolme pientä reikää.
Kuukausi kului ja raskaana.
Nyt odotan pääsyä naistenklinikalle(syyskuussa aika)
saa nähdä mitä tapahtuu.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2006 klo 23:12 punkkari kirjoitti:
Wautsi Wau! Hyvin piristää päivää kuulla tollasia kokemuksia :heart:

Ja jos olisin aikanani tiennyt että noinkin pienellä operaatiolla saatiin aikaan se minkä takia söin hormoonilääkkeitä parisen vuotta ennen toimenpidettä.
Lääkkeiden vaikutus ei todellakaan ollut mieltä ylentävää,näin kun jälkikäteen miettii.Kaikki se fyysinen saatikka henkinen h.e.l.v.e.t.t.i jos näin voisi sanoa.
Unohduksia,hermojen hallitsemuutta jne jne.
Nyt kuitenkin aika klinikalle ja katsotaan olisiko kenties sama edessä tai metformiinilääkitys(diabetekseen käytettävä) =)
 
Jep, hyvä pointti! Meillä ei onneks miehestä löytyny vikaa, se tutkittii jo alussa. vaikka oikeest ite tiedettiiki että vika löytys musta, kun sillä on jo yksi lapsi. Mut lääkärit halus tietty senkin varmistaa, mikä oli ihan jees.
 
Ainahan ne varmistaa :) Minä elättelen toiveita, että toisessa analyysissa ei olisi mitään.

Toivotaan, ettei sinulta löydy mitään sen kummempaa tähystyksessä ;) Minulla diagnoosi tuon myötä supistui PCO:hon.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 01:41 pietu- kirjoitti:
En tahdo latistaa tunnelmaa, mutta kannattaa muistaa, että miehelläkin on oma osuutensa. Meillä avoimet röörit eivät silti auta raskautumiseen, kun toisella ei ole kaikki kunnossa :(

Totta.Meillä vain mies ei ehtinyt tutkimuksiin kun minä jo raskaana.Nyt meillä edessä sama joka olisi ollut silloinkin.
Minulla on tuo PCO ja siksi omalla tavallaan helpottavaa kun jo tietää vaivansa,pitää vain toivoa ettei muuta ole matkan varrella tullut.
Eli mies joutuu nyt sperma-tutkimuksiin ja minä kaikkiin mahdollisiin kokeisiin.
=)
 

Yhteistyössä