moi, ketään pulsseista tietäviä..?

oon ollu päivystyksessä aika moneen otteeseen tän angiinani kanssa, ja nielurisojen jotka on päätetty leikata, koska aina antibioottikuurin jälkeen alkaa kuume nousta. siellä täytetään aina sellanen lappu, jossa on kuume, mitä kipu tai kuumelääkettä on kotona ottanut, ja tajunta, pulssi, pupillit. Ne on aina ollut normaaleja, paitsi nyt se kuume, mut viimeksi siihen pulssi-kohtaan merkittiin joku tosi vaikea sana "brakykardinen" ehkä. Kysyisin voiko liittyä kuumeeseen, ja onko sillä nyt mitään suurempaa merkitystä? jäi mietityttään ja se oli yöaikaan ja hoitajilla täysi työ kaiken kanssa...niin en mennyt kysymään.
 
"vieras"
Joo bradykardia on harvalyöntisyys. Aika jännä, yleensä ennemmi jos on kipeenä on takykardinen, eli tihee pulssi. Mutta tuskinpa mitään vakavaa, ehkä et vaan oo jännittäjätyyppiä etkä hirveen kipeä :)
 
  • Tykkää
Reactions: newbie
oon kyllä kipeä.. kuume huitelee välillä melkein neljässäkympissä, mutta olin ottanu migreeninestolääkkeen, beetasalpaajan, jota otan aamuin illoin enkä siitä mitään sanonu. Ja joo, en osaa siellä enää jännittää. kiitos teille kun selvisi!
 

Yhteistyössä