Möllerin mansikanmakuinen kalaöljy-vitamiinikapseli...

  • Viestiketjun aloittaja Kalaöljy
  • Ensimmäinen viesti
Kalaöljy
Poikani, 1v 7 kk syönyt nyt viikon verran kalaöljykapseleita. Tai siis kapselin öljyt olen puristanut nesteen sekaan jonka poika juo,koska ei suostu kapselia pureskelemaan. Tänä aamuna vaipassa oli virtsan mukana tullut vähän verta... kiireesti soitin sitten paikalliseen terveyskeskukseen ja pojalta otettiin virtsaviljely jonka tulokset saan huomenna. Paikalla ollut sairaanhoitaja oli sitä mieltä että ko. kapselit saattavat olla syynä verivirtsaisuuteen?! Onko kellään tästä asiasta mitään tietoa????
Tuote on nimenomaan lapsille tarkoitettu jos ruokavaliosta puuttuu ainesosat josta rasvahappoja saa, kuten kalasta ja pähkinöistä. Ja missään tuoteesittely sivuilla ei ole mainintaa että minkä ikäiselle niitä ei saa antaa, vaan sanotaan että lapsille tarkoitettu. paketissa ainoa maininta on että "ei suositella henkilöille,joilla veren hyytyminen on heikentynyt" Ja meillä tai suvussamme ei tällästä "veren hyytymis" ongelmaa ole. Muutkin lapseni ovat syöneet ko. kapseleita ja heille ei ole tälläsiä vaivoja tai muitakaan niistä tullut.
 
mami
Alkuperäinen kirjoittaja mami:
en jaksa uskoa, että noilla kalaöljykapseleilla olisi mitään vaikutusta tuohon ongelmaan.. sairaanhoitaja on kuitenkin vain sairaanhoitaja, ei lääkäri.
meillä siis 1v6kk syö myös kalaöljykapseleita, eri merkkisiä vain..
 
vieras
Yleensä noita kapseleita ei saa avata, vaan sen kapselin on juurikin tarkoitus sulaa vasta vatsassa. Mutta tuskinpa ne aiheuttaa verivirtsaisuutta. Hyvä kun tutkitaan.
 
Kalaöljy
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yleensä noita kapseleita ei saa avata, vaan sen kapselin on juurikin tarkoitus sulaa vasta vatsassa. Mutta tuskinpa ne aiheuttaa verivirtsaisuutta. Hyvä kun tutkitaan.
Luontaistuotekaupan myyjä kertoi että voi avata ja liottaa nesteeseen jollei lapsi suostu syömään kapselia...

 
Kalaöljy
Alkuperäinen kirjoittaja mami:
en jaksa uskoa, että noilla kalaöljykapseleilla olisi mitään vaikutusta tuohon ongelmaan.. sairaanhoitaja on kuitenkin vain sairaanhoitaja, ei lääkäri.
Totta! Joillakin sairaanhoitajilla vaan taipumus "aliarvioida" äitejä jotka syöttää lapsilleen luontaistuotteita vaikka kalaöljyä ja kalanmaksaöljyä on lapsille syötetty kautta aikojen. Unohdin mainita että poika myös hakkaa itseään tonne alapäähän ja yrittää repiä vaippaa pois...muuten normaali oma itsensä, ei kuumetta eikä muutakaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yleensä noita kapseleita ei saa avata, vaan sen kapselin on juurikin tarkoitus sulaa vasta vatsassa. Mutta tuskinpa ne aiheuttaa verivirtsaisuutta. Hyvä kun tutkitaan.
Hmm. Mutta saahan sitä öljyä pelkkänä öljynäkin ilman kapselia?


Ap, mä en keksi yhtään syytä miksi kalaöljy voisi aiheuttaa verta pissaan!
 
Kalaöljy
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yleensä noita kapseleita ei saa avata, vaan sen kapselin on juurikin tarkoitus sulaa vasta vatsassa. Mutta tuskinpa ne aiheuttaa verivirtsaisuutta. Hyvä kun tutkitaan.
Hmm. Mutta saahan sitä öljyä pelkkänä öljynäkin ilman kapselia?


Ap, mä en keksi yhtään syytä miksi kalaöljy voisi aiheuttaa verta pissaan!

Saa öljyä öljynä ilman kapselia toki, mutta tässä ko. tuotteessa ois lisättynä A ja D vitamiinit...eli löis 3 kärpästä 1 iskulla niinsanotusti.:)
Se sairaanhoitaja oli vähän sitä mieltä et pojan veri ohentunut liikaa ja verta tulisi sen takia...kertoi kuulleensa lapsista jotka näitä syöneet ja joutuneet sitten leikkaukseen niin verenvuoto ollut tosi rajua...
 
Nalletar
Kyllähän se k-vitamiini tosiaan voi veren hyytymiseen vaikuttaa, jos on muuten ongelmaa. Ei se terveelle mitään tee, mutta eihän sitä toki voi ilman labroja tietää onko veren hyytymisessä ongelmaa. Varmaan se veri virtsassa johtuu jostain muusta, mutta selvitettävä se toki on.

Mulla on itselläni verenhyytyminen heikentynyt, mutta siltikin just noita (kamalia) mansikanmakuisia syön, lapsi kun ei suostunut. En mä jaksa uskoa niiden kuitenkaan ihmeitä tekevän vaikka se k-vitamiini vaikuttaakin.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Kyllähän se k-vitamiini tosiaan voi veren hyytymiseen vaikuttaa, jos on muuten ongelmaa. Ei se terveelle mitään tee, mutta eihän sitä toki voi ilman labroja tietää onko veren hyytymisessä ongelmaa. Varmaan se veri virtsassa johtuu jostain muusta, mutta selvitettävä se toki on.

Mulla on itselläni verenhyytyminen heikentynyt, mutta siltikin just noita (kamalia) mansikanmakuisia syön, lapsi kun ei suostunut. En mä jaksa uskoa niiden kuitenkaan ihmeitä tekevän vaikka se k-vitamiini vaikuttaakin.
Niitä muuten ei tarvitse purra, vaikka ne maistuis muka mansikalle.
 
ira
Alkuperäinen kirjoittaja Kalaöljy:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yleensä noita kapseleita ei saa avata, vaan sen kapselin on juurikin tarkoitus sulaa vasta vatsassa. Mutta tuskinpa ne aiheuttaa verivirtsaisuutta. Hyvä kun tutkitaan.
Hmm. Mutta saahan sitä öljyä pelkkänä öljynäkin ilman kapselia?

Ap, mä en keksi yhtään syytä miksi kalaöljy voisi aiheuttaa verta pissaan!
Saa öljyä öljynä ilman kapselia toki, mutta tässä ko. tuotteessa ois lisättynä A ja D vitamiinit...eli löis 3 kärpästä 1 iskulla niinsanotusti.:)
Se sairaanhoitaja oli vähän sitä mieltä et pojan veri ohentunut liikaa ja verta tulisi sen takia...kertoi kuulleensa lapsista jotka näitä syöneet ja joutuneet sitten leikkaukseen niin verenvuoto ollut tosi rajua...
Nyt jos vaan onnistut niin kannattaisi etsiä lisätietoja norjalaisilta sivuilta. Siellä kalaöljyä syödään paljon enemmän kuin Suomessa, ja varmaan tästäkin löytyy kokemuksia ja suosituksia!

Ite esimerkiksi norjalaiseen tapaan olen syönyt koko raskausajan kalanmaksaöljyä koska sitä Norjassa suositellaan (ohjeannosta ei toki saa ylittää!) mutta Suomessahan siitä varoitellaan neuvolassa kovasti.
 
Nalletar
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Kyllähän se k-vitamiini tosiaan voi veren hyytymiseen vaikuttaa, jos on muuten ongelmaa. Ei se terveelle mitään tee, mutta eihän sitä toki voi ilman labroja tietää onko veren hyytymisessä ongelmaa. Varmaan se veri virtsassa johtuu jostain muusta, mutta selvitettävä se toki on.

Mulla on itselläni verenhyytyminen heikentynyt, mutta siltikin just noita (kamalia) mansikanmakuisia syön, lapsi kun ei suostunut. En mä jaksa uskoa niiden kuitenkaan ihmeitä tekevän vaikka se k-vitamiini vaikuttaakin.
Niitä muuten ei tarvitse purra, vaikka ne maistuis muka mansikalle.
Joo, mä huomasin kanssa. Yhden pureskelin ja en tee sitä toiste!
 
Kalaöljy
Uskomattomalle tää mustakin tuntuu että kalaöljy vaikuttais noin...ärsyttää vaan kun sairaanhoitaja sai olon vähän huonoksi,ihan kun yrittäisin myrkyttää lastani!:( Googlasin verivirtsaisuuden ja siellä oli lueteltu ties mitä eri juttuja joihin voi liittyä...Kiitoksia vastauksista ja jännityksellä odottelen huomista! Sairaalaan lähden kyllä heti jos sitä tulee (verta) nyt pitkin päivää sinne vaippaan...
 
Nalletar
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Kyllähän se k-vitamiini tosiaan voi veren hyytymiseen vaikuttaa, jos on muuten ongelmaa. Ei se terveelle mitään tee, mutta eihän sitä toki voi ilman labroja tietää onko veren hyytymisessä ongelmaa. Varmaan se veri virtsassa johtuu jostain muusta, mutta selvitettävä se toki on.

Mulla on itselläni verenhyytyminen heikentynyt, mutta siltikin just noita (kamalia) mansikanmakuisia syön, lapsi kun ei suostunut. En mä jaksa uskoa niiden kuitenkaan ihmeitä tekevän vaikka se k-vitamiini vaikuttaakin.
Hetkonen...Katsoin tuota pakkausta niin eihän siinä mitään k-vitamiinia ole. Olen vain jostain saanut päähäni, että olisi...No joka tapauksessa kalanmaksaöljy saattaa aiheuttaa samaa ongelmaa myös.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kalaöljy:
Uskomattomalle tää mustakin tuntuu että kalaöljy vaikuttais noin...ärsyttää vaan kun sairaanhoitaja sai olon vähän huonoksi,ihan kun yrittäisin myrkyttää lastani!:( Googlasin verivirtsaisuuden ja siellä oli lueteltu ties mitä eri juttuja joihin voi liittyä...Kiitoksia vastauksista ja jännityksellä odottelen huomista! Sairaalaan lähden kyllä heti jos sitä tulee (verta) nyt pitkin päivää sinne vaippaan...
Kalaöljyllähän on tosiaan ihan oleellinen merkitys aivojen kehityksessä ja toiminnassa, olisiko tältä s-hoitajalta jäänyt omat kapselit syömättä?;)
 
Kalaöljy
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kalaöljy:
Uskomattomalle tää mustakin tuntuu että kalaöljy vaikuttais noin...ärsyttää vaan kun sairaanhoitaja sai olon vähän huonoksi,ihan kun yrittäisin myrkyttää lastani!:( Googlasin verivirtsaisuuden ja siellä oli lueteltu ties mitä eri juttuja joihin voi liittyä...Kiitoksia vastauksista ja jännityksellä odottelen huomista! Sairaalaan lähden kyllä heti jos sitä tulee (verta) nyt pitkin päivää sinne vaippaan...
Kalaöljyllähän on tosiaan ihan oleellinen merkitys aivojen kehityksessä ja toiminnassa, olisiko tältä s-hoitajalta jäänyt omat kapselit syömättä?;)
Niinpä! :) :) :)
 

Yhteistyössä