mökkiviemiset

  • Viestiketjun aloittaja glkjk
  • Ensimmäinen viesti
glkjk
Saatiin miehen kanssa kutsu kavereiden mökille yöksi.
Mielipiteitä viemisistä, eli ostin tarvikkeita herkkuaamiaiselle:

croisantteja, appelsiinimarmelaadia, verigreippejä, hunajamelonin, suippoparikaa, viiriäisen munia, pekonia, luomuruisleivän, aurajuuston, coctailsuolakurkkuja, 2l tuoremehua, makukahvia, mustikkamuffinsseja ja kylmäsavukirjolohta.
 
"vieras."
Hyviltä vaikuttaa, mutta miksi kyselet mielipiteitä kun viemiset jo ostit? Aika paljon on tavaraa, kuinka suuri porukka teitä siellä aamiaisella on?

Yleensä kannattaa minusta tällaisissa suuremmissa viemisissä sopia tai ainakin ilmoittaa, mitä noin suurinpiirtein on tuomassa. Mökeiltä usein tarttuu sellainen haju ja maku ruokiin, ettei niitä pysty enää syömään kotioloissa, joten ylimääräisen ruuan roudaamista mökkiolosuhteisiin kannattaa välttää.
 
[QUOTE="NeljänÄiti";29542906]no vaikka ;)
onhan se nyt mukavempi elää kaverien kesken pitkään ja viettää siveellinen mökki ilta kuin langettaa kaikille ennenaikaisen kuoleman.
Mutta itse ottaisin mukaan porkkanoita,selleriä ja kaalia.[/QUOTE]

Minä taas voisin olla vahvasti sitä mieltä, että yksi tuollainen aamiainen ei ketään ennenaikaisesti hautaan tuuppaa. Jos isommalle porukalle vie aamiaiseksi porkkanoita, selleriä ja kaalia, saattaa itse joutua lähemmäs hautaa kun ne aamiaispöytään iskee. Siis jos paikalla on monensorttista porukkaa eikä sellaisia, jotka kaikki syö samalla tavalla.
 
vierassssssssssss
Mukavan makuinen aamiainen, mutta kuka sen aamiaisen valmistaa? Sinä vai isäntäväki? Jos minä saisin vastaavaa toljottaisin tavaroita turhautuneena, koska vieraani olisi kaikessa ystävällisyydessään lisännyt minulle ja miehelleni töitä: paista pekonit, keitä viiriäisenmunat, pese, paloittele, viipaloi, raahaa jätteet autossa taas takaisin jne.

Ilahttuisin ihan hirveästi, jos vieraani leipoisi valmiksi suolaisen piirakan, tekisi jonkun herkullisen lisukkseen ruuan kanssa.,leipoisi muffinsit eli siis sellaista, joka vaatisi vain tiskaamisen vaivan.

Vaikka mökissä olisi kaikki mukavuudet ja toimiva keittiö, en siltikään haluaisi pilata mökkiviikonloppuani passaamalla vieraita aamusta iltaan vieraan tuomilla puuhapaketeilla. SInuna miettisin asian vielä uudelleen ja näkisin valmiiksi valmistamisen vaivan.
 
Mukavan makuinen aamiainen, mutta kuka sen aamiaisen valmistaa? Sinä vai isäntäväki? Jos minä saisin vastaavaa toljottaisin tavaroita turhautuneena, koska vieraani olisi kaikessa ystävällisyydessään lisännyt minulle ja miehelleni töitä: paista pekonit, keitä viiriäisenmunat, pese, paloittele, viipaloi, raahaa jätteet autossa taas takaisin jne.

Ilahttuisin ihan hirveästi, jos vieraani leipoisi valmiksi suolaisen piirakan, tekisi jonkun herkullisen lisukkseen ruuan kanssa.,leipoisi muffinsit eli siis sellaista, joka vaatisi vain tiskaamisen vaivan.

Vaikka mökissä olisi kaikki mukavuudet ja toimiva keittiö, en siltikään haluaisi pilata mökkiviikonloppuani passaamalla vieraita aamusta iltaan vieraan tuomilla puuhapaketeilla. SInuna miettisin asian vielä uudelleen ja näkisin valmiiksi valmistamisen vaivan.
Pölö se vieras joka ei tajua osallistua. Ei oo ollu ongelmaa meillä vaikka vieraita onkin ja kokkausta jne. Itekään kehtais passuuttaa. Yhessä tekemällä tuo aamiainen ei oo mikää vaiva.
 
Mukavan makuinen aamiainen, mutta kuka sen aamiaisen valmistaa? Sinä vai isäntäväki? Jos minä saisin vastaavaa toljottaisin tavaroita turhautuneena, koska vieraani olisi kaikessa ystävällisyydessään lisännyt minulle ja miehelleni töitä: paista pekonit, keitä viiriäisenmunat, pese, paloittele, viipaloi, raahaa jätteet autossa taas takaisin jne.

Ilahttuisin ihan hirveästi, jos vieraani leipoisi valmiksi suolaisen piirakan, tekisi jonkun herkullisen lisukkseen ruuan kanssa.,leipoisi muffinsit eli siis sellaista, joka vaatisi vain tiskaamisen vaivan.

Vaikka mökissä olisi kaikki mukavuudet ja toimiva keittiö, en siltikään haluaisi pilata mökkiviikonloppuani passaamalla vieraita aamusta iltaan vieraan tuomilla puuhapaketeilla. SInuna miettisin asian vielä uudelleen ja näkisin valmiiksi valmistamisen vaivan.
Eli saarioisten läpät suoraan pahvilta tarjoillaan teillä vieraille jotta tekin voitte nauttia viikonlopusta?

Toisille, niille jotka nauttivat ruoasta ja joille ruoka ja sen laitto on seurustelu- ja rentoutumismuoto eikä pakollinen paha, tuo ei ole vaiva eikä mikään yhdessä puuhastellen laittaa pöytä koreaksi.
 
"emäntä"
[QUOTE="NeljänÄiti";29542906]no vaikka ;)
onhan se nyt mukavempi elää kaverien kesken pitkään ja viettää siveellinen mökki ilta kuin langettaa kaikille ennenaikaisen kuoleman.
Mutta itse ottaisin mukaan porkkanoita,selleriä ja kaalia.[/QUOTE]

Ootko tosissas? ja te muutkin, oikeastiko te valittaisitte tuollaisesta herkkuaamiaisesta? eihän siinä ees ollu valmistettavaa mitenkään, minusta kuulostaa kivalta!
Ja itse paljon ihmisiä kestitsevänä ihan kiva jos joku joskus ottaa mukaan jotain, mutta asiasta kannattaa mainita etukäteen, ettei isäntäväki varaudu omilla pöperöillään myös. :)
Ruoanlaitto varsinkin mökeillä on mukavaa ajanvietettä ja me ainakin ystävinemme tykätäätn nauttia hyvästä ruoasta.

ja sinä joka sanoit että mökiltä ruokaan tarttuu outo maku, luuletko että se on jokin universaali asia joka kaikilla tarttuu mökiltä mukaan? Käsittämätöntä! Meillä on ihan hyvät jääkaapit mökillä, ei tartu hajuja ja makuja.
 

Yhteistyössä