mll

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hihuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
4,20e/tunti. Pitää myös huolehtia työnantajan velvollisuuksista, ruokailusta tai matkasta.
Pääasiassa lukiolais tyttöjä joten arkipäivisin päiväs aikaan ei välttämättä saa, parempi illalla, viikonloppuina ja lomilla.

www.mll.fi on lisää tietoa.

Ajattelin itekkin joskohan sieltä sais lapsille hoitajan kun pitäs asioille päästä. Nyt kun ei oo enää miestäkään.

Niin minä sen käsitän.

Esim. meidän kaupungissa ei ole tätä mll-paikkaa josta hoitajan saa, mutta viereisessä kaupungissa, 20km päässä on. Ja sieltä hoitajan pitäisi jotenkin tulla ja käsitin tekstin niin että minun työnantajan pitäisi maksaa vaikka se linja-auto matka, jos hoitaja sillä tulisi.

Jos joku tietää paremmin niin kertokoon. Tuolla mll sivuilta en tarkempaa selitystä löytänyt.

Tampereella ainakin pitää maksaa matkakulut, eli täällä tarkoittaa kaupunkin busseja joissa kertamaksu on 2euroa, elikkäs 4 euroa siitä tulee silloin, kun molempiin suuntiin maksaa.

Mulla kävi kyllä aikoinaan hyvä säkä kun soitin ja pyysin hoitajaa. Hoitaja asui melkeinpä naapurissa ja vaikka olisi ollut oikeutettu siihen matkakorvaukseen, sanoi, ettei hän sitä ota kun kerran kävellen pääsi.

Eikä saa yleistää, että on jotain opiskelijatyttöjä. Kyllä siellä on ihan kaiken ikäisiä ja meillä Tampereella tilanne on ainakin hyvä, että hoitajan saa päiväsaikaankin todella hyvin, ja monesti jopa pienellä varoitusajalla.
Mäkin sain kun aamulla soitin niin iltapäivälle hoitajan :D Ja kaikki on ammattitaitoisia ihmisiä, ei sinne ketä tahansa huolita.

Kukaa mitään yleistänyt??!!!!

Esim. Joutsenon osiossa sattuu IHAN LUKEMAAN NÄIN!!!
jos ei satu itse olemaan taitoa mennä lukemaan niin tässä on! (suora kopio)

MLL:n Joutsenon yhdistys on kouluttanut joukon reippaita tyttöjä lastenhoitotehtäviin. Tytöt ovat pääosin lukiolaisia, joten arkipäivinä (päiväsaikaan) emme juurikaan pysty tarjoamaan lastenhoitoapua. Mutta iltaisin, viikonloppuisin ja loma-aikoina kyllä!

Lastenhoitopalvelu maksaa 4,20 ? / tunti. Koko vuorokauden hinnaksi suositellaan 70 ?. Tuntihinnan lisäksi perheen kuuluu huolehtia työnantajavelvoitteestaan, sekä hoitajan ruokailusta tai matkasta. Maksut ovat perhekohtaisia - vaikka tyttö suostuisikin hoitamaan useamman perheen muksuja samalla kertaa.

Ja osote on www.mll.fi. Sieltä löytyy kaikki paikallisyhdistykset!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.07.2006 klo 20:46 hihuli kirjoitti:
pitääkö siis maksaa matkakulut?

Ai että pitääkö, se nyt on vähintä mitä voi tehdä jos joku suostuu tuolla hinnalla tulla lapsia hoitamaan. Itse en ole MLL:n palveluita koskaan käyttänyt koska en voi uskoa että tuolla palkalla kukaan kunnon hoitaja tekee töitä.

Väetöliitosta olen aina saanut erittäin hyviä hoitajia mutta heillä on hintakin aivan eri tasoa.

\

Joo, pitää maksaa matkat tai huolehtia kyyti kotiin. Mutta jos hyvä tuuri käy ja löytyy hoitaja omaa kotia läheltä, niin matkakuluja ei tule. Varmaan se olis lähinnä bussilipun hinta, mikä matkakuluja vois tulla.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2006 klo 00:19 Jopas jotakin kirjoitti:
\

Ai että pitääkö, se nyt on vähintä mitä voi tehdä jos joku suostuu tuolla hinnalla tulla lapsia hoitamaan. Itse en ole MLL:n palveluita koskaan käyttänyt koska en voi uskoa että tuolla palkalla kukaan kunnon hoitaja tekee töitä.

Väetöliitosta olen aina saanut erittäin hyviä hoitajia mutta heillä on hintakin aivan eri tasoa.

Pieni on korvaus hoidosta, mutta joillakin yh äideillä saattaa olla rahaa vähän ja muutaman euron lisäys menoissa voi tuntua? Vai mitä luulet?
Ja aika moni tekee MLL:n lastenhoitopalvelussa sillä palkalla töitä, eihän tuo MLL:n systeemi muuten olis toiminut jo vuosien ajan. Ei sitä ole kenenkään päätoimeksi tarkoitettukaan - näin olen ymmärtänyt. Eikö ole vain hyvä, että tällainen systeemi on olemassa?
Itse olen käyttänyt MLL:n palvelua lastenhoidossa joskus ja saanut sieltä aivan ihania hoitajia lapsilleni.
Vaikka olenkin hyvätuloinen, en ymmärrä miksi pitäisi hakemalla hakea kallimpaa hoitoa lapsille jos tällainen systeemi on olemassa?

Yhteistyössä