Mll:n lastenhoitotoiminnasta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yxmami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yxmami

Vieras
Elikkäs tarvisin käytännön kokemusta omaavilta neuvoja kyseisestä toiminnasta. Aloitan syksyllä osa-aikaisen työn, hoidetaan laps viel kotona. Meille tulee mun miehen äiti hoitaan lasta, mut aattelin vaan, et jos on kipeenä (siis anoppi) tms. nii tarvii olla joku varajärjestelmä, et jos ei ketään mistään saa. Nyt siis asiaan....Tulevatko hoitaan lyhyellä varotusajalla? Onko joku tuntimäärä/vuorokaudenaika jona hoitavat? Eikä vissiin vaikuta kotihoidontukeen??

KIITOS vastanneille :flower:

Mä olen itse aikoinaan viitisen vuotta tehnyt noita hommia ja lyhyelläkin varoajalla niitä tein. Se vähän riippuu hoitajan elämäntilanteesta, että käykö koulua ja onko sieltä mahdollisuus skipata jotkut tunnit. Itse tein yhessä vaiheessa ilta- ja vkl työn ohessa päivisin noita eli pääsin lyhyelläkin varoajalla kunhan ei mennyt päällekäin omien töiden kanssa. Hoitajina voi myös olla eläkeläinen, joka kyllä ehtii jos ei ole ehtinyt buukata jo jotain muuta. Voit myös varmaan pyytää itselles parin hoitajan numerot, jotka vois päästä lyhyellä varoajalla. Ennenhän se toimikin niin, että Mll antoi hoitajien numerot ja itse piti soitella. Nykyään Mll soittelee hoitajat läpi. Ja mulla ei ainakaan ollut mitään minimiä kauan hoidin, ihan olin tunnista koko päivään tai öitäkin tein. Soittele Mll.lle ja kysele millasia hoitajia teil päin ois. Pyydä vaikka joku tunniks pariks tutustumaan, ihan vaikka käväset vain lenkillä tai kaupassa tai siivoilet ja lapset ulkoilevat hoitajan kanssa. Tutustuis lapsetkin etukäteen ennen kuin pidemmäks ajaks jäävät =) Toki sit ei voi mennä takuuseen, et just tän hoitajan saat sitten kun tarvis ois. Mulle usein soitettiin suoraan ilman Mll: a kun kerran ensiksi olin jossain ollut

Hoitajien saatavuus on ihan paikkakunnasta kiinni. Joka paikassa ei ole tarpeeksi hoitajia, jotta kaikkiin äkkinäisiin tarpeisiin voitaisiin vastata. Joku muukin varajärjestelmä kannattaisi ehkä hankkia.

Yhteistyössä