MLL lahjakortti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .-.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
voi sen saada peräkkäisinä vuosina, hyvin perusteluin. maanantaina niitä alettiin jakamaan. ite sitä ei voi hakea. mun mielestä siitä päättää, neuvola, diakoni ja joku muu vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja mari:
voi sen saada peräkkäisinä vuosina, hyvin perusteluin. maanantaina niitä alettiin jakamaan. ite sitä ei voi hakea. mun mielestä siitä päättää, neuvola, diakoni ja joku muu vielä.

Voi hakea itse ja perusteluja ei tarvita, tuo taitaa olla hyvinkin kunta/kaupunkikohtaista.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:

Voi hakea itse ja perusteluja ei tarvita, tuo taitaa olla hyvinkin kunta/kaupunkikohtaista.

1. Miten lahjakorttia voi hakea?
Hyvä Joulumieli -keräyksen tuotto kanavoidaan MLL:n ja SPR:n kautta lahjakortteina kotimaan vähävaraisille lapsiperheille. Perheiden valinnasta päättävät järjestöjen paikallisyhdistykset ja -osastot, jotka tekevät yhteistyössä neuvolan, sosiaalitoimen ja diakoniatyön kanssa. Hyvä Joulumieli -lahjakorttia ei voi hakea.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:

1. Miten lahjakorttia voi hakea?
Hyvä Joulumieli -keräyksen tuotto kanavoidaan MLL:n ja SPR:n kautta lahjakortteina kotimaan vähävaraisille lapsiperheille. Perheiden valinnasta päättävät järjestöjen paikallisyhdistykset ja -osastot, jotka tekevät yhteistyössä neuvolan, sosiaalitoimen ja diakoniatyön kanssa. Hyvä Joulumieli -lahjakorttia ei voi hakea.

Kyllä mä tiedän henkilön joka itse otti yhteyttä MLL:n ja kysyi lahjakorttia, sitä eivät saaneet koska olivat jo jakaneet kaikki heidän kaupungissaan mutta toisenlaista apua saivat kyllä. Joten kyllä sitä kannattaa kysyä aina.

Alkuperäinen kirjoittaja yks:
Alkuperäinen kirjoittaja niin ja:
tää on meille neljäs kerta peräkkäin ja koskaan ei oo mistään mitään haettu vaan soittavat että saako tuoda?ei olla edes köyhiä

Ja tietysti otatte sen vastaan, vaikka ette köyhiä ole???

raha ei ole ainoa peruste jolla tuota myönnetään, joten miksi ei saisi ottaa vastaan?

en halua tosta valittaa että joku saa ketä ei ole köyhä, mut mä en oo saanu vielä mistään jouluksi apua. siis ihan vaan että sais jouluaterian. pitääkö olla jotenkin mml:n jäsen tai käydä siellä aktiivisesti niitten tapahtumissa? meinaan toi onki sit ainut paikka mihin en oo vielä soittenut.

tää on meille neljäs kerta peräkkäin ja koskaan ei oo mistään mitään haettu vaan soittavat että saako tuoda?ei olla edes köyhiä

Sehän on Hyvän Mielen-kortti. Ei suorasanaisesti mikään köyhäinavustus-kortti. Minäkin yllätyin tänä vuonna et saadaan se, maanantaina soittivat neuvolasta. Meillekkin se annetaan muusta syystä kun taloudellisista.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:

raha ei ole ainoa peruste jolla tuota myönnetään, joten miksi ei saisi ottaa vastaan?

no onhan. miks ihmisille kellä on rahaa, annettais rahaa. köyhät jääköön ilman.

Alkuperäinen kirjoittaja Trinsessa:

Sehän on Hyvän Mielen-kortti. Ei suorasanaisesti mikään köyhäinavustus-kortti. Minäkin yllätyin tänä vuonna et saadaan se, maanantaina soittivat neuvolasta. Meillekkin se annetaan muusta syystä kun taloudellisista.

Eikös se nimenomaan ole vähävaraisille. Minulla ei ainakaan olisi pokkaa ottaa sitä vastaan, jos tarjottaisiin. Jättäisin senkin lahjakortin jollekin sellaiselle, joka ei muutoin joulua pysty lapsille järjestää. Tiedän monta tapausta, joka sen tarttisi, mut ei vaan ole saaneet.

ei varmaan ainakaan tarvi moista puhelua odotella vaikka tiukkaa on. Kun ei enää puhelimetkaan ole päällä laskujen maksamatta jäämisen takia. Netti onneksi sisältyy vuokraan...

Miksi te ihmiset ootte näin myöhään liikkellä, jos kerran kortille ois tarvetta? Muistakaa ens vuonna olla ajoissa liikenteessä, niin niitä ei oo ehditty jakaa jo pois.

Meidän kunnassa on jääny noita antamatta iso kasa, mutta en yhtään ihmettele kun porukka ei niitä kysy vaan odottavat että se kotiin asti tuotaisiin. Soittakaa ja kysykää MLL:n toimistoista tai neuvolasta vaikka.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
vähävaraisille ja VAIKEASSA ELÄMÄNTILANTEESSA OLEVILLE lapsiperheille

Hyvä Joulumieli -keräys käynnistyi perjantaina 20.11.2009. Keräys auttaa kotimaan vähävaraisia ja vaikeassa elämäntilanteessa olevia lapsiperheitä. Keräysvarat jaetaan perheille ruokalahjakortteina.

Lahjakortteja jaetaan lapsiperheille, joilla on taloudellisia vaikeuksia esimerkiksi vanhempien pienten tulojen tai sairauden vuoksi.

Lapsiperheiden köyhyys on vakava ja huomiota vaativa asia. Vähävaraisuus muun muassa heikentää lasten ja nuorten fyysistä ja psyykkistä terveyttä sekä lasten ja nuorten osallistumis- ja harrastusmahdollisuuksia. Lapsiperheiden köyhyys on kasvanut 1990-luvun puolivälin jälkeen, vaikka suomalaiset keskimäärin ovat vaurastuneet.

http://www.mll.fi/ajankohtaista/hyva_joulumieli/

Jokainen käsittää tekstin omalla tavallaan.

Yhteistyössä