Miun on vaikea ymmärtää ihmisiä jotka ei yhtään piittaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja caro
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

caro

Vieras
kotinsa sisustuksesta. Että on mummolta perityt räikeänkukertavat plyyssisohvat ja serkulta saatu matto olohuoneessa, kaikki ihan eri paria ja niin toisiinsa sopimatonta että ihan pahaa tekee. Ja kun yleensä tämmöisissä kodeissa siisteystasokin on jostakin syystä melko heikko, ihan kuin se koti olisi vain paikka missä asutaan, viihtyvyydellä ei merkitystä. Tuollaisestahan luulisi ihan masentuvan! Ja oikeastaan miun tuntemat asukkaat näissä kodeissa onkin hiukan masentunutta sorttia, syövät mielialalääkettä ja ovat vähän saamattomia. Johtuuko se masennus sitten saamattomuudesta vai heijastuuko se asuinympäristöön saamattomuutena, sitä en tiiä.

Nautin siististä kauniista kodista.
Muutettiin taloon jossa tarveis tehdä pintaremonttia.Kaikki jotenkin niin rasittavan näköistä kun muovimattoa ym..
Pakko sanoa että todellakin masentaa :( Olen masentunut ja syön mielialalääkkeitä.Tuntuu enemmän ja enemmän vaan masentavan mitä "nuhruisempaa" täällä on.Onneksi remontti alkanut ja kait tää pikku hiljaa alkaa tuntua omalta kodilta.

Kierrätyskama on ihan eri asia kuin se että peritään ja kaikki kelpaa. Kierrätyskamaa voi itse katsella ja valikoida, ei yhtään sama asia.
Eikä tästä aloituksesa ny niin kova vaiva ollut tehdä.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja caro:
Kierrätyskama on ihan eri asia kuin se että peritään ja kaikki kelpaa. Kierrätyskamaa voi itse katsella ja valikoida, ei yhtään sama asia.

Onhan periminenkin kierrätystä, jopa parhaimmillaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:

Onhan periminenkin kierrätystä, jopa parhaimmillaan :)

Toki mutta erilaista

Niin no...perittyä meillä on suurin osa. Autottomana ei voi edes haaveilla kirpparilta tai kierrätyskeskuksesta valikoimisesta.

Toki mutta erilaista

Niin mutta mikä vika siinä on? Tai mikset tunne voivasi ymmärtää, että mummon lipasto on oikein hyvä ja mieluisa jollekin. :) Miksei silloin piittaisi sisustuksesta?

On siinä ero. Turha siulle yrittää selittää kun tahallasi et tahdo ymmärtää.

Kyse voi olla myös siitä, että on erilainen arvomaailma? Taloudellinen tilanne? Asioiden priorisointi? Ja joillakin asunto on asumiskäytössä- ei esittelyyn. Ei kai sentään masennus ole ainoa syy?

Toki mutta erilaista

Niin mutta mikä vika siinä on? Tai mikset tunne voivasi ymmärtää, että mummon lipasto on oikein hyvä ja mieluisa jollekin. :) Miksei silloin piittaisi sisustuksesta?

On siinä ero. Turha siulle yrittää selittää kun tahallasi et tahdo ymmärtää.

Okei :D Olkoon sitten niin. Sittenhän meitä on kaksi, sinä et tahallasi tahdo ymmärtää enkä minäkään ilmeisesti. Minä kuitenkin kysyin :)

Meillä ainakin on kalustus mitä sattuu, ja ihan rahatilanteesta johtuu. Ei ole varaa boknäsin kirjahyllyyn, ja kierkessä valikimat taas on mitä on. Kirjahylly on äidiltä, lastenhuoneiden kalustus on kirjavaa ku riikinkukon pyrstö. Parhaani teen sillä mitä on. Toisaalta, ei meillä vieraitakaan koskaan käy...

Ainoat mitä on mun kämppään uutena hankittu on sängyt ja TV-taso, kaikki muu on toisten vanhaa.
Kierrätyksestä ei oo mittään, mutta äidin vanhaa on kaksi pöytää, keittiön tuolit. Itse inhoan kirjahyllyjä silti olohuoneessa on kaverin vanha Lundia. Sohvan sain lahjoituksena työkaverin siskolta.
Ei mikään ihme että masentaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:
Meillä ainakin on kalustus mitä sattuu, ja ihan rahatilanteesta johtuu. Ei ole varaa boknäsin kirjahyllyyn, ja kierkessä valikimat taas on mitä on. Kirjahylly on äidiltä, lastenhuoneiden kalustus on kirjavaa ku riikinkukon pyrstö. Parhaani teen sillä mitä on. Toisaalta, ei meillä vieraitakaan koskaan käy...

Mulla johtuu ihan käytännön syistä. Ja tietynlaisesta pihiydestäkin. Kun on aina ollut noita lemmikkielikoita, niin olen ilolla ottanut vastaan sukulaisten käytettyjä huonekaluja. Ottaa paljon vähemmän päähän, kun kissa kynsii tuolin selkänojan tai koira kaluaa pöydän jalan, kun ei ole tarvinnut maksaa huonekalusta mitään. Tosin enää ei ole kissoja ja koirakaan ei ole vuosikausiin kalunnut yhtään mitään, mutta aikoinaan olisi kyllä tullut aika arvokkaaksi, jos olisi joka kerta lähtenyt ostamaan uusia huonekaluja :D

No mutta tuohan on eri asia, sie ilmeisesti piät kuitenki järjestystä yllä. Mie puhuin heistä jotka eivät sitäkään vähää tee.
Ymmärrys tällaisia henkilöitä kohtaan ei tästä ketjusta kasva yhtään, hyökkäävät viestit kielivät siitä että itsekään ei ole kovin tyytyväinen selvästi. Joku ongelma on olemassa.

No mutta tuohan on eri asia, sie ilmeisesti piät kuitenki järjestystä yllä. Mie puhuin heistä jotka eivät sitäkään vähää tee.
Ymmärrys tällaisia henkilöitä kohtaan ei tästä ketjusta kasva yhtään, hyökkäävät viestit kielivät siitä että itsekään ei ole kovin tyytyväinen selvästi. Joku ongelma on olemassa.
Se myönnettäköön, että tähän epäjärjestykseen en ole tyytyväinen. Mutta se ei johdu sukulaisten huonekaluista vaan säilytystilojen vähyydestä.

Mulla ainakaa oo varaa sisustaa, meil on just serkunkaimantyttärenpojalta saatuja mattoja yms + komea koirankarva koristus, imuroinnin määrästä huolimatta..Enkä mä nyt kokis millään tapaa et meillä kukaan masentunu olis tai pillereitä söis.. :laugh: (vai pitäisköhän niitä nimenomaan ottaa....:whistle: )

Aivan. Kyllä tuo sinun viestisi oli aika hyökkäävä ja leimaava. Mikä sinun ongelmasi on?

Mä en sanois että täällä mitään järjestystä on, ellei nyt sit epäjärjestys. Ahistaa ja masentaa, kun ei ole tavaroille paikkoja, ei ole lipastoja, hyllyjä jne. Ei ole koreja, laatikoita, ei mitään mihin ton irtosälän laittais. Ellei sitten noihin nukkekoteihin, jotka vie jokaisen ylimääräisen neliön.
Ja kyllä, olen masentunut. Ja mitä sekasempaa on kotona, sitä enemmän masentaa, sitä vähemmän jaksaa järjestää, sitä enemmän masentaa...
Keittis, meil ei oo elukoita, mutta nuo kakrut osaa kyllä tuhota... Sohvaan ja seiniin voi kuulemma kirjottaa jos paperi on loppu :headwall: :headwall: :headwall: , tarroja voi liimata huonekaluihin jos tarravihko on hukassa jne... Ja tavaroita ei voi laittaa hyllyyn kun leikki on kesken (ainaisesti, on tosi pitkät leikit lapsilla kun tavarat on lattioilla viikkotolkulla)...

Mä pidän järjestystä yllä ja sisustan HALVOILLA tavaroilla: meillä on sohva ja senkit kierrätyskeskuksesta, osa tavaroista Ikeasta ja osa perittyä. Silti väitän että meillä on kivan näköistä =)

Yhteistyössä