Mitkäs merkit on hälyyttäviä jos on kyse alkoholismista..

  • Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti
Fleur de la Cour
En siis hae vastauksia että juo alinomaan 24/7 eikä saa katkeamaan ja jättää työn, harrastukset ja perheen viinan takia, vaan näitä juoppoja joilla duunit ja ura ja perhe ja muukin hoituu, mutta jokin puuttuu kun pitäis sanoa ei viinalle. Nimimerkillä viime yönä nukuttu kaksi tuntia kun vitutti ihan sairaasti sen jälkeen kun olin oksennuksia siivonnut.. eikä tuo yks vissiin oikeen tajua että taitaa olla alkoholiongelmia taas. Aikoinaan meillä oli pieni sanominen kun juhliminen yltyi miehellä liian kovaksi. Nyttemmin ei ole ollut mitään kovin häyyttävää ja sit käy näin että vaikka olen näköetäisyydellä niin jollakin konstilla saa mun tietämättä tintattua itsensä noin humalaan taas. Jonkin sortin piilojouppouttakin siis.
 
Fleur de la Cour
Alkuperäinen kirjoittaja pakkasrouva avannolla:
jaa no mitäs sä sitten haet. ja mä olisin laittanut sen ukon siivoamaan itse oksennuksensa. mut jos tota nyt sattuu kerran pari vuodessa, ei kai ole kyse mistään alkoholismista, vaan siitä, että ukko ei tunne rajojaan, vaan juo niin paljon että menee yli
Tolkku oli sen verran pois että ei siitä siivoamisesta tullut yhtään mitään. Ja meillä oli siis ihan yhteinen ilta kahdestaan, mä en tajua miten onnistuu juomaan itsensä sellaiseen kuntoon ettei herää kun alkaa oksentaa ja sitten oksentelee mihin sattuu.. Mä en ole koskaan oksentanut edes krapulassa paitsi silloin kun sain tyrmäystippoja.
 
Jos ei voi olla joissain tilanteissa juomatta niin on alkoholi ongelma eli jos pitää joka viikonloppu vetää saunanpäälle 12 packi niin se on jo ongelma juomista vaikka ei ehkä heti siltä kuullostakaan.
Ja yleensäkin jos aina pitää vetää lärvit niin se on ongelmajuomista
 
Eli oksentaa juomisen jälkeen... Oksentaako yhtäkkiä / onko huono olo joskus myös toisena tai kolmantena selvänä päivänä eli esim keskellä viikkoa (vois olla merkki alkoholin vieroitusoireista)?

Tai tuleeko noin kovassa humalatilassa sellasta jalkojen tai käsien pakkoliikettä? Sekin on merkki että elimistö on alkoholisoitunut jollakin tavalla...

Tässä tällasia fyysisiä merkkejä mitä tuli mieleen
 
kokemuksen syvä rintaääni
no silloin kun alkoholi on tärkeämpää kuin muu, esim. pakko päästä mökille jotta saa juoda, vaikka muu perhe ei haluaisi, piilossa ja salaa juominen opn mielestäni kaikista pahin! Se että muut ovat huolissaan ja juoja ei, silloin on jo alkoholiongelma.
 
huoh
Alkuperäinen kirjoittaja marjapolku:
Eli oksentaa juomisen jälkeen... Oksentaako yhtäkkiä / onko huono olo joskus myös toisena tai kolmantena selvänä päivänä eli esim keskellä viikkoa (vois olla merkki alkoholin vieroitusoireista)?

Tai tuleeko noin kovassa humalatilassa sellasta jalkojen tai käsien pakkoliikettä? Sekin on merkki että elimistö on alkoholisoitunut jollakin tavalla...

Tässä tällasia fyysisiä merkkejä mitä tuli mieleen
no mä juon n. 4 kertaa vuodessa ja oksennan sitten ehkä kahtena kertana, kun ei pysy enään kontrolli...Eli se ei kai ole alkoholiongelman merkki?
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
En siis hae vastauksia että juo alinomaan 24/7 eikä saa katkeamaan ja jättää työn, harrastukset ja perheen viinan takia, vaan näitä juoppoja joilla duunit ja ura ja perhe ja muukin hoituu, mutta jokin puuttuu kun pitäis sanoa ei viinalle. Nimimerkillä viime yönä nukuttu kaksi tuntia kun vitutti ihan sairaasti sen jälkeen kun olin oksennuksia siivonnut.. eikä tuo yks vissiin oikeen tajua että taitaa olla alkoholiongelmia taas. Aikoinaan meillä oli pieni sanominen kun juhliminen yltyi miehellä liian kovaksi. Nyttemmin ei ole ollut mitään kovin häyyttävää ja sit käy näin että vaikka olen näköetäisyydellä niin jollakin konstilla saa mun tietämättä tintattua itsensä noin humalaan taas. Jonkin sortin piilojouppouttakin siis.
Mun mielestä tämä on jo alkoholismia!
Siis jännä et suurin osa ihmisistä (en tarkoita sinua) ajattelee vielä noin että EI VOI OLLA ALKOHOLISTI jos käy töissä!!
Mun mies käy töissä ja alkoholisti se on!
 
toiset ihmiset vain oksentaa helpommin. mun mies esim oi juoda tajuaan pois koska alkaa oksentam,aan jos menee raja yli. kun taas toiset ei oksenna niin sitten vaan vetää ja voi saada vaikka alkoholimyrkytyksen.

nykyään me kyllä miehen kanssa joudaan ihan kohtuudella. eihän sellainen kännissä olo ole edes mukavaa
 
kokemuksen syvä rintaääni etelleen
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
En siis hae vastauksia että juo alinomaan 24/7 eikä saa katkeamaan ja jättää työn, harrastukset ja perheen viinan takia, vaan näitä juoppoja joilla duunit ja ura ja perhe ja muukin hoituu, mutta jokin puuttuu kun pitäis sanoa ei viinalle. Nimimerkillä viime yönä nukuttu kaksi tuntia kun vitutti ihan sairaasti sen jälkeen kun olin oksennuksia siivonnut.. eikä tuo yks vissiin oikeen tajua että taitaa olla alkoholiongelmia taas. Aikoinaan meillä oli pieni sanominen kun juhliminen yltyi miehellä liian kovaksi. Nyttemmin ei ole ollut mitään kovin häyyttävää ja sit käy näin että vaikka olen näköetäisyydellä niin jollakin konstilla saa mun tietämättä tintattua itsensä noin humalaan taas. Jonkin sortin piilojouppouttakin siis.
Mun mielestä tämä on jo alkoholismia!
Siis jännä et suurin osa ihmisistä (en tarkoita sinua) ajattelee vielä noin että EI VOI OLLA ALKOHOLISTI jos käy töissä!!
Mun mies käy töissä ja alkoholisti se on!
joo mun exä kanssa kävi töissä ja tosiaan joi arki-iltaisin joka ilta aina pari kaljaa ja viikonloput jne. Työt hoiti kunnolla ja kaverisuhteet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja marjapolku:
Eli oksentaa juomisen jälkeen... Oksentaako yhtäkkiä / onko huono olo joskus myös toisena tai kolmantena selvänä päivänä eli esim keskellä viikkoa (vois olla merkki alkoholin vieroitusoireista)?

Tai tuleeko noin kovassa humalatilassa sellasta jalkojen tai käsien pakkoliikettä? Sekin on merkki että elimistö on alkoholisoitunut jollakin tavalla...

Tässä tällasia fyysisiä merkkejä mitä tuli mieleen
no mä juon n. 4 kertaa vuodessa ja oksennan sitten ehkä kahtena kertana, kun ei pysy enään kontrolli...Eli se ei kai ole alkoholiongelman merkki?
No totta, ei sun elimistö ja hermosto varmaan kovin riippuvaiseksi alkosta oo tullu jos juot vaan 4 krt / vuosi ;)

Oksennat kai tottumattomuuden / liiallisen kerta-annoksen eli alkoholimyrkytyksen takia.

Mut alkoholistit oksentelee ihan muusta syystä... Jos riippuvuus ja pitkäaikainen käyttö (ehkä salaakin tai vain tissuttelemalla) on jo aiheuttanut elimellisiä ja hermostollisia muutoksia niin elimistö reagoi alkoholiin melko eritavalla kuin kohtuukäyttäjällä.

 
Fleur de la Cour
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja marjapolku:
Eli oksentaa juomisen jälkeen... Oksentaako yhtäkkiä / onko huono olo joskus myös toisena tai kolmantena selvänä päivänä eli esim keskellä viikkoa (vois olla merkki alkoholin vieroitusoireista)?

Tai tuleeko noin kovassa humalatilassa sellasta jalkojen tai käsien pakkoliikettä? Sekin on merkki että elimistö on alkoholisoitunut jollakin tavalla...

Tässä tällasia fyysisiä merkkejä mitä tuli mieleen
no mä juon n. 4 kertaa vuodessa ja oksennan sitten ehkä kahtena kertana, kun ei pysy enään kontrolli...Eli se ei kai ole alkoholiongelman merkki?
Mä en jotenkaan hiffaa tuota asiaa ei pidä kontrolli.. itse en lasiin sylje, juon kyllä, mutten tolkkua pois ja kontrolli pitää kyllä. Se ei tarkoita etteikö mulla olis alkoholin nauttimisen jälkeisenä aamuna mahdollisesti ohkainen olotila, mutten ole ikinä kuunaan oksennellut sänkyyni tai päälleni tai pitkin seiniä!
 
vieras
En ole ihan varma ymmärsinkö, mutta olitte siis kaksin ja tiesit suunnileeen mitä miehes joi..
Entä jos hän söi jotain, mikä alkon kanssa aiheutti huonon olon ?
Juoko hän siis säännöllisesti paljon? vai onko vain oksentelu yhden kerran oire?

 
Fleur de la Cour
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ole ihan varma ymmärsinkö, mutta olitte siis kaksin ja tiesit suunnileeen mitä miehes joi..
Entä jos hän söi jotain, mikä alkon kanssa aiheutti huonon olon ?
Juoko hän siis säännöllisesti paljon? vai onko vain oksentelu yhden kerran oire?
Enhän minä sen jokaista liikettä haukan lailla vahdi. Ja ihan turha sen on väittää syöneensä jotain sopimatonta, on nyttenkin aivan karmeassa krapulassa vielä. Ei ole aikakausiin näitä tällaisia tempauksia järkännyt kun aikoinaan meinasin pakata kamppeet ja muuttaa exälle jos ei juhliminen himmaa.. Nuorempana oksensi yleensä aina, kun tyttöä odotin niin poti aina sellaisia kahden päivän krapuloita ja on ollut kaveriemme naurun aihe välillä kun on siinä vaiheessa aamulla yleensä vielä humalassa kun muut voi huonosti juhlimisen jälkeen. Mua nämä vaan ei ihan aina jaksa naurattaa. oli niin kivan seesteinen vaihe tässä välillä, tuli ryyppyreissuiltakin ajoissa välillä kotiin ja suht kondiksessa, mitä nyt viimekskin poliisien kanssa oli jotain kahnausta.. Itse sille vaan ei mene kaaliin että minusta on alkoholisti.. ja tarttis varmaan pääknupin tuunausta ehkä muutenkin monessakin henkisessä asiassa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ole ihan varma ymmärsinkö, mutta olitte siis kaksin ja tiesit suunnileeen mitä miehes joi..
Entä jos hän söi jotain, mikä alkon kanssa aiheutti huonon olon ?
Juoko hän siis säännöllisesti paljon? vai onko vain oksentelu yhden kerran oire?
Enhän minä sen jokaista liikettä haukan lailla vahdi. Ja ihan turha sen on väittää syöneensä jotain sopimatonta, on nyttenkin aivan karmeassa krapulassa vielä. Ei ole aikakausiin näitä tällaisia tempauksia järkännyt kun aikoinaan meinasin pakata kamppeet ja muuttaa exälle jos ei juhliminen himmaa.. Nuorempana oksensi yleensä aina, kun tyttöä odotin niin poti aina sellaisia kahden päivän krapuloita ja on ollut kaveriemme naurun aihe välillä kun on siinä vaiheessa aamulla yleensä vielä humalassa kun muut voi huonosti juhlimisen jälkeen. Mua nämä vaan ei ihan aina jaksa naurattaa. oli niin kivan seesteinen vaihe tässä välillä, tuli ryyppyreissuiltakin ajoissa välillä kotiin ja suht kondiksessa, mitä nyt viimekskin poliisien kanssa oli jotain kahnausta.. Itse sille vaan ei mene kaaliin että minusta on alkoholisti.. ja tarttis varmaan pääknupin tuunausta ehkä muutenkin monessakin henkisessä asiassa.

okei, en mä pahalla, en vain ymmärtänyt ensin, jotenkin luulin, että tuo oli harvinaista, että juo noin pahaan kuntoon.
Mutta siis tavallaan ei se juomakertojen määrä ole ongelma, vaan se, että kun ottaa ,ei osaa lopettaa..
Pahastahan se on, ja kyllä sen ainakin alkoholingelmaksi voi luokitella, jos ei alkoholismiksi voisikaan. En osaa termejä hyvin, mutta ilmeisesti mieheltäsi ei luonnistu käsite kohtuukäyttö, eli että lakkaisi juomasta kun on vielä hyvä olla.
Silloinhan kannattaa harkita, ettei juo ollenkaan., jos ei osaa lopettaa.
 
sh
Liiallisen ja kauan jatkuneen alkoholin käytön negatiivisia oireita, jotka siis tulevat vasta kun voidaan alkaa puhua ns. alkoholismista ovat mm.
-hikoilu nukkuessa
- muistikatkoja, myös niinä pvinäa/aikoina kun ei juonut mitään
 
vieras
Mun mies tissuttelee, alkaa juomaan kaljaa ku tulee töistä kotia. Välillä sit nukahtaa sohvalle, terassin sohvalle tms mutta syyttää väsymystä. *Paras* oli ku kesällä joi tuttavaperheen viinaksia niin että sammui ulos pöydän ääreen, minä sen sit sieltä hain. Ois pitänyt tajuta seurusteluaikana, kun oltiin tanssiravintolassa; kaks ijää tuli meidän pöytään, tanssittivat mua vuorotellen, ja toinen sit miehen kans juttelemassa. Mies aika humalassa jo, ja nää sitten että heillä on hotellihuoneessa viinaa, että jos tultais sinne. mä epäilen että oisivat juottaneet ukon alta pois ja sit yrittäneet mulle jotain :/ Minusta mun mies on alkoholisti, itse se ei tuota myönnä
 
vieras
Must silloin pitäisi hälytyskellot soida jos joka vapaa ensimmäisenä mennään ostaa alkoholijuomia, ei pystytä olemaan esim. kuukautta ilman viinaksia,juominen on humalahakuista eikä esim. 1 saunaolut janoon.Jos kokoajan juomien määrät vain kasvaa ja asiaa pitää ruveta salailee ja piilottelee.
 
weballergy
Mikäs silloin on, jos hoitaa työnsä kunnialla, mutta pari kertaa kuussa vetää sellaset änkyrät että oksat pois. Puhuu koko ajan vaan ryyppyreissuistaan, suunnittelee seuraavia kertoja jo darrassa, vetää sitä viinaa baarien sulkeutumisten jälkeen jatkoilla vaikka aamu yhdeksään, selittelee juomisiaan kavereille ( kävin eilen töitten jälkeen muutamalla tuopilla, silti meni aamu kuuteen asti ) jne....

*muoks* Ja laskee tarkkaan viikonloput, milloin voi taas lähteä baariin, selittelee että nyt en oo pitkään aikaan ottanut ni täytyy taas lähtee ( vaikka aikaa ois menny pari vkonloppua ), ei voi lähteä esim. kuskiksi kun ei kestä känniläisiä kun itse pitää olla selvinpäin, baariin eikä esim. laivalle voi lähteä selvinpäin... näitä riittää.
 

Yhteistyössä