Mitkähän olisivat juuri meille sopivat rattaat?

Tiedän, näitä rataskeskusteluja täällä(kin) riittää. Tahtoisin kuitenkin vastauksia juuri minun tilanteeseen, joten teenpä vielä yhden lisää..

Meillä on tällä hetkellä yhdistelmävaunut (sen verran huonot että käytössä nykyään enää meillä sisätiloissa päiväuniapuna) ja vanhat Emman matkarattaat. Nämä matkarattaat ei oikein meillä toimi ja siksi nyt metsästämme kunnollisia rattaita normikäyttöön.

Nykyiset Emman rattaat ovat aika rimpulat ja varsinkin ulkona niillä on hankalahkoa kulkea. Renkaat on jo huonot, itse en näistä mitään ymmärrä mutta mies puhuu jostain laakeriongelmasta. Lisäksi kun kyseessä on vanhat rattaat, on niiden ulkonäkökin jo kärsinyt, työntöaisan materiaali haperoitunu ja osittain rikki. Jalkapeittoa rattaissa ei ole, toki näitä saisi ostettua kaupastakin.

Asiaan: Tahtoisin suhtkoht edulliseen hintaan löytää rattaat (ilmeisesti haen kuomurattaita?) jotka ajavat asiansa joka vuodenaikana, sisällä ja ulkona. Jämäkkä tuntuma olis jees, eikä haittaa vaikka se teettäis sitten lisää painoa rattaille. Rattaiden ois hyvä olla semmoset, että talvisinkin niillä voi ulkoilla (kuomu + jalkapeitto kait tämän varmistaa..).

Oiskos teillä heittää ehdotuksia? Olen huutonettiä ja muita vastaavia käynyt läpi, mutta en oikein tiedä mitä etin. Tänään käytiin lastentarvikkeessakin kokeilemassa paria mallia, mutta sieltä ei löytynyt meille sopivaa/sopivaan hintaan. Hjälp!
 
Brion ponyt on ainakin hyvät ja kestävät. Niissä on isot renkaat ja niihin saa kuomun ostaa erikseen. Ja jalkapeittojakin saa ainakin tilaamalla. Miinuspuolena ehkä se että selkänoja ei mene lähellekään vaakatasoa, mutta sehän ei haittaa jos niissä ei ole tarkoitus nukkua. On niissä poika torkkunut kyllä ihan makoisan näköisesti.
 

Yhteistyössä