Mitkä vaunut talvivauvalle?

  • Viestiketjun aloittaja vaikea valita
  • Ensimmäinen viesti
vaikea valita
Kertokaa kaikki kokemuksianne teutonia prestigestä, emmaljungan ceroxista, sekä duo edgestä, sekä brion vastaavista missä siis olisi heittoaisa!

Onko näissa malleissa tarpeeksi tilaa vauvalle, joka on isokokoinen, nukkua kunnolla topattuna talvella ilman että tulee kylmä?

Entä mitkä näistä mielestänne olis parhaat maalla hiekkatiellä kulkemiseen?

Olen hiukan huolissani siitä onko tälläisessä, yhdistelmässä missä siis kantokassi kulkee ratasosan päällä, tarpeeksi tilaa kasvavalle vauvalle nukkua päiväunia. Vai pitääkö suosiolla ostaa iso yhdistelmä missä erikseen vaunukoppa, jossa siis ainakin tilaa, mutta näin pienikokoisena ihmisenä pelkään vaunujen olevan liian massiiviset!

Toivottavasti jaksatte vastata, vaunut pitäis pian hankkia!

:)
 
Pasi
Meil on ollu Duo Edget ja nyt on Brion Duot, mä suosittelen Brion duo-mallia talvivauvalle. Hyvä iso koppa johon mahtuu pitkään toppapuvussakin, eikä oo mitään kesätuuletusjuttuja jotka talvella tekee kopasta kylmemmän. Siihen saa heittoaisan,meillä ei oo.
Paremmat kankaat kuin noilla kahella muulla merkillä. Ihan tavallista leveetä ilmakumirengasta suosittelen käyttöön maalle.
 
Pasi
Ai niin, jos sä oot pienikokoinen etkä haluu liian isoja massiivisia vaunuja, niin Teutonia on noista kolmesta siroin. Emmaljunga ylivoimasesti isoin ja kolhoin, Brio sellanen keskikokonen.
 
Mulla pienen ihmisenä on tuottanut vaikeuksia nostella vauvaa sellasiin vaunuhin jossa iso kantokoppa, siis erillinen, joka on tosi korkealla kiinni. Helpommin saan vauvelin ihan rattaisiin nostettua, joissa kantokoppa.

Noihin isoihin koppiin toki mahtuu pidempään, ja on parempi, jos on tilaa vain säilyttää sitä koppaa, mutta ainakaan meillä ei ole niin paljon ylimääräistä tilaa että meillä mahtuis sitä säilyttään, niin uudelle tulokkaalle ostin kantokassin. Ja molempia vaihtoehtoja olen kokeillut.

Tuolla odotuspuolella oli keskustelua muistaakseni otsikolla JOvi air, siellä joku vertaili jovia ja teutoniaa, ihan hyvä juttu oli, varmaan kannattais lueskella.
 
vaikea valita
Itsekin olen saanut sellaisen kuvan, että teutonian rattaat, varsinkin heittoaisalliset, tuntuvat vähän "muovisilta" varsinkin emmaljungan vastaaviin ja silti ovat jopa kalliimmat!

Mutta kun ne emmaljungat on niin isot.
Täytynee mennä tsekkaamaan vielä brioja.
Tulee pian hätä käteen kun vaunut on vielä hankkimatta ja vauvan tuloon ei ole enää pitkä.

kiitti vastauksista ja lisää kommentteja saa laittaa!
 
Greippi
Käy katsomassa myös Hartaneita. Suosittelen lämpimästi, meillä oli Toplinet. Kaverilla on Racerit ja on tykännyt niistä kahdella lapsellaan tosi paljon. kaikki Hartanin omistajat kehuvat merkkiä ihan estoitta..

Hartaneissa on kantokassin lisäksi sellainen irrotettava jatkoperä, jonka ansiosta oma isokokoinen poikani nukkui vaunuissa vielä pitkään sen jälkeen, kun pehmeä kantokassi oli jäänyt pieneksi. Olen ehdottomasti pehmeän kantokassin kannalla vs. kova koppa, on paljon kätevämpi käytössä ja pienen vauvan kanssa.

Teutonioista: Nyt minulla on Teutonian Timmy -rattaat eivätkä ne tosiaankaan ole mitenkään muoviset, vaan tosi laadukkaan oloiset. Emmaljungien ja Briojen kolhoudesta en pidä ollenkaan, ovat minun makuuni ihan liian hyökkäysvaunumaiset ; ) Rockyt ainakin vaikuttavat siroilta.

Pyöristä: Hartaneissa on ilmakennopyörät, ne kannattaa valita, jos valitsemaan pääsee. Eivät puhkea ja on tosi kevyt työnnellä.
 
Briion Duo-vaunuja suosittelen minäkin. Pienemmät kuin Emmaljungat, mutta silti tilavat. Tosi kevyet työntää ja runkovaihtoehtoja on lyhyemmällekin työntäjälle, itte oon 160cm. Mulla Emmaljungan raakkasi pois liian suuri koko, näytin tyhmältä niitä työntäessäni. :D Teutoniaa en edes harkinnut, Gessleineja harkitsin mutta ei vaikuttanu yhtä tukevalta kuin Briiot. Meillä tytsi nyt 11kk ja mahtuu viel loistavasti Duon koppaan! =)
 
vaike
Me ostettiin talveksi vaunut missä olisi isot kevyet pyörät, meilläkin on täälläpäin metsätietä ja vaihteleva maasto. Lapsi nukkui ulkona koko talven (melkein). Emmaljunga Crossway Sportrattaat ovat kyllä tosi pienet ja kevyet, jos liikkuu paljon. Kääntökahva ja meillä pehmeä kantokoppa. Vauva oli pientä luokka mutta tilaa olisi isommallekin. Pehmeässä kopassa on talvella hyvää kun on vaatteet ja peitot tiukemmin ymperillä ja lämpöisempi. Ainoa puute olisi alakori. Jos meinaa kauhesti tavara ottaa mukaan ei kyllä ole hyvät silloin. Mielestäni olikin vaan ainoa puute.
 

Yhteistyössä