[QUOTE="sasa";28303769]Talotehtaan pakettitalo on silti pakettitalo. Kuvastosta poimittu. Yhtä yksilöllinen kuin harmaa Octavia tai Vectra. En ymmärrä miksi ihmiset eivät palkkaa arkkitehtiä suunnitelemaan talojaan? Silloin saa oikeasti yksilöllisen rakennuspaikalle suunniteltuna ja juuri sellaisen kuin haluaa. Vaikka sama se kai on niillä savisilla pakettitalopelloilla 30 samanlaisen joukossa.[/QUOTE]
Minkähänlainen mahtaa olla yksilöllinen auto, kun yhdeksän kymmenestä suomalaisesta ajaa kyllä ihan näillä sarjatuonto audeilla, opeleilla, fordeilla, mersuilla, kialla yms.
Mutta asiaan:
Meille tulee "avaimet käteen" valmistalo. Me rakennutamme talomme ilman lainaa. Meillä on suuret tulot, joten olisimme helposti makseneet isonkin lainan pois. Emme kuitenkaan halua ottaa lainaa, koska ilmankin pärjäämme.
Meidän valmistalomme rakennetaan ns. pitkästä tavarasta paikan päällä. Rakennus alkaa kesäkuussa ja talon luovutus on tammikuussa. Valinnanvaraa materiaaleihin on käytännössä äärettömästi. Meille on valittu suht. kalliit parketit ja laatat, kallista tekniikkaa taloon, saunaan tulee kaikenlaisia ylimääräisiä mukavuuksia jne jne.
Me lyhensimme ja levensimme taloa hiukan. Me valitsimme myös erilaisen kuistin ja ylimäärisen koristelaudan ulkoseiniin.
Ikkunamallejakin oli kuusi, joista sai valita. Pohjapiirustukseen olemme myös tehneet paljon muutoksia ja huonejärjestys on itseasiassa aivan päinvastainen, mitä kuvaston talossa.
Me emme myöskään halunneet tiilikattoa, vaan valitsimme itse tiilikuvioisen peltikaton, jonka maksamme, mutta talovalmistaja asentaa.
Meillä ei ole pienintäkään mielenkiintoa, saati aikaa rakentaa itse. Tämähän on maailman helpoin asia
Saa mitä haluaa ja joku toinen tekee.
Mä olen myös aika malttamaton persoona ja haluan äkkiä uuteen taloon. En olisi malttanut odottaa mitään arkkitehdin suunnitelluja yms.