mitkä ovat kohonneen verenpaineen oireet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eipä niitä ole. Siksipä juuri korkea verenpaine saattaa tehdä tuhoja jopa 20 vuotta ennen kuin sattumalta terveystarkastuksessa löytyy syy tai alkaa jo sydänoireita olla.

Saattaa olla kova päänsärky. Jotkut kertovat näkevänsä "pieniä vilistäviä valopalloja". Ei siis mitään sahalaitaa, kuten migreeniin liittyvässä näköhäiriössä.

Verenpaine harvoin nousee kertaheitolla, siksi niihin sen aiheuttamiin muutoksiin tottuu, eikä oireita välttämättä huomaa. Mutta kyllä oireita on, mulla verenpaine on melkoisen kova ilman lääkitystä. Oireina väsymys, päänsärky, puristava tunne käsivarsissa, huimaus ja yleinen pahaolo.

Mun miehellä on korkea verenpaine ja hällä oireina oli toistuva päänsärky, oksentelu ja väsymys. Joskus saattoi koko päivän nukkua. Aina vain luultiin että on oksennustaudissa. Onneksi terveyskeskuksessa mittasivat verenpaineen kun meni hakeen sairaslomalappua. Joutu sit suoraan ensiapuun tarkkailuun. Selvisi että ollut pitemmän aikaa jo korkea verenpaine, josta sit seurauksen sydämen toisen kammion laajentuma.Nyt lääkitys ja voi ihan hyvin.

Mun miehellä oli pääsärkyä, jota se piti kahvinpuutteesta johtuvana. Sit kerran mitattiin verenpaine, ja oli huipussaan eli jotain 245/130. Verenpainelääkityksellä jäi "kahvinpuutospäänsäryt" pois.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eipä niitä ole. Siksipä juuri korkea verenpaine saattaa tehdä tuhoja jopa 20 vuotta ennen kuin sattumalta terveystarkastuksessa löytyy syy tai alkaa jo sydänoireita olla.

Minulla oli usein kumman huono olo. istuin ja söin, auttoi, mutta samalla huomaamatta paino nousi. ei muita oireita . Työterv.tarkastuksessa todettiin korkea verenpaine. sain lääkityksen, josta ei ollut mitään apua. Vahvennettiin, sama juttu, jatkan kuitenkin niitten syöntiä. Nyt on ollut kummia "sähkökatkoja" Huomaan vaan olevani rähmälläs maassa. Se ei kestä kuin jonkun sekunnin. Mut pelko pitää kotona. Lääkäri ihmetteli ja lupasi laittaa jatkotutkimuksiin. Niitä tässä nyt odottelen.

Mulla todettiin vuosi sitten ja sain lääkityksen, toki verenpaine ollut jo vuosia hieman koholla. Lääkitykseen johtaneita oireita oli jatkuva väsymys, huimaus, nopea syke ja jotenkin kuulin oman sykkeeni nukkumaan yrittäessä, tykytti niin ettei unta meinannut saada.

Minulla oli usein kumman huono olo. istuin ja söin, auttoi, mutta samalla huomaamatta paino nousi. ei muita oireita . Työterv.tarkastuksessa todettiin korkea verenpaine. sain lääkityksen, josta ei ollut mitään apua. Vahvennettiin, sama juttu, jatkan kuitenkin niitten syöntiä. Nyt on ollut kummia "sähkökatkoja" Huomaan vaan olevani rähmälläs maassa. Se ei kestä kuin jonkun sekunnin. Mut pelko pitää kotona. Lääkäri ihmetteli ja lupasi laittaa jatkotutkimuksiin. Niitä tässä nyt odottelen.

Mulla vasta kolmannet verenpainelääkkeet toimi ja niistäkin piti hakemalla hakea oikeaa annostusta, oikea hoitotasapaino on tärkeää. Onko sulla pelkän työhöntulotarkastuksen perusteella diagnosoitu korkea verenpaine? Mä olin verenpaineseurannassa 2 viikkoa ja aluksi yritettiin paineita saada kuriin elämäntapamuutoksilla.

Minulla ainakin naama myös punoittaa, jos paineet nousevat. Minkä ikäisiä te olette joilla verenpainetta? Lääkäri sanoi, että nykyään ei ihmetytä jos vastaanotolle tulee 14-15 v., jolla jo paineet korkeat... ELÄMÄNTAVAT MUUTTUNEET :/

Yhteistyössä