mitkä ovat hyviä aamuja maanantain lisäksi tehdä -50% löytöjä ruokakaupasta?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
ei taaskaan rahaa lapsilisiin asti =(

päätin tänään että nyt laitetaan järjestykseen ainakin tämä ruokapuoli. käyn kaksi kertaa viikossa kaupassa ja maanantai-aamun lisäksi pitäisi keksiä toinen "hyvä" päivä. eli koska noita tarjousruokia on eniten?

ja juu, tiedän että niitä eräpäivä-ruokia ei saa mielellään pakastaa. katson sitten tilanteen mukaan mutta näillä näkymin ostankin vaan sen kuluvan päivän ruoat eräpäivätuotteista.(itselleni voin ostaa myös seuraavaksi päiväksi, minua ei haittaa syödä päivän vanhentuneita ruokia)

ja juu, olen tehnyt tilanteelle jotain. sain työpaikan(sijaisuus) mutta työt alkaa vasta joulukuussa. sinne asti siis ollaan kovin kovin kireällä =(

ja juu, säästän ruoassa jo nyt. teen leivät itse, keitän mehut ja hillot itse, meillä ei juoda tai syödä mitään "turhaa" (eli limsat, kahvi, alkoholi, tupakka, karkit, sipsit)

ap
kysyisin vielä lisäkysymyksen. mitkä muut "liharuoat" tai pastan, perunan, riisin lisukkeet tulisivat mahdollisimman halvoiksi?

meillä käytetään paljon tonnikalaa ja makkaraa. olisiko muita halpoja?

Mulju
Mäkin ihmettelen miksi niitä ei saa pakastaa. Kuitenkin ne on yleensä menossa vanhaksi (tai parasta ennen) vasta seuraavana päivänä.

Itse en ole huomannut mikä olis hyvä/ huono päivä niitä mennä etsimään. Mut sen oon huomannu että Prismassa on vain -30% kun taas S-Marketissa -50% ne vanhaksi menevät tuotteet.

Lauantai kaiketi, jos kauppa Sunnuntaina kiinni. Aamuisin yleensä myös niitä löytyy. Tänä aamuna oli meidän Valintatalossa kärry täynnä leipää ja pullaa puoleen hintaan ja eines- ja lihahyllynedustalla jotain kanssa puoleen hintaan.

ire
mä säästän paljon siten et teen isoja satseja kuusihenkiselle perheelle esin jauhelihakeittoo makaroonilaatikkoo yms.. sitä syödään kaksi kolme päivää kun teen kerralla 5litran kattilan (hih kuulostaa jättimäiseltä vaik mä olen jo tottunu) jos näyttää et sitä on paljon pakastan osan mut sit ihan valmislihapullista yms eineksistä (prismas 1e /paketti) niistä saa vaik halpaa kastiketta /laatikkoa siten et et teet vaik peruna-sipulisekotusta ja sit lihapullia sinne vähän juustoa päälle. meillä jyväskyläs minimanis on tarjoustuotteita joka päivä siellä käydes säästää monesti tosi hyvin eikä ole ees vanhoja vielä mut eikös prismas ainakin ole aika hyvin torstaisin tarjousjuttuja silloin ku ei käy niin paljona jengiä ja pe tulee viikonlopuksi tuoretta kamaa . jos teillä on tosi tiukka oletko miettiny et kysyisit seurakunnan apua elikkäs ruokapankkiin lähetettä?ne kun katsoo teidän oikeat rahavarat (toisin kuin sostto) ja sitä kautta voit saada ainaki jo änään kenties hätäapukassin vaikket ole vielä käyny lähetettä hakemassakaan ota ihmees yhteyttä kirkkoon!ei ole noloa pyytää sieltä apua siellä ruokapankis kun käy säännöllisesti monet alkoholistit yms. ei ole paha perheellisen käydä:)voimia toi rahattomuus on rankkaa :hug:

Laura
K-kaupoissa on ainakin meillä päin -30% tai ei ollenkaan, S-marketissa yleensä ainakin -50% ja Valintatalossa myös ainakin ennen ollut -50%

Niin, kun minähän laitan sen pakkaseen silloin, kun se tuote on vielä päiväyksen mukaan "tuore"..siksi en tuota pakastamisen kieltoa ymmärrä

noista päiväysvanhojen pakastamisesta on ollut täällä paljon keskustelua.

osa on sitä mieltä että ne "jatkavat" vanhenemistaan pakastaessa, pakkasessa ja sulaessaan ja vanhenevat vaan lisää. tai siis että bakteerit lisääntyy. kun ovat jo valmiiksi vanhoja..

tai jotenkin näin olen ymmärtänyt. itse en ole ihan täysin sitä mieltä..... :D

xxx
kyllä me ollaan kans pakastettu alennetut saman päivän lihapakasteet.

meilläpäin sunnuntaina valintatalo laittaa hyvin alennuksia!

ja vielä muiden vinkkien lisäks, kyttää hyvät esim jauheliha tarjoukset ja osta pakkaseen!

Jos tuoteen laittaa pakkaseen niin että siinä on vielä päiväystä jaljellä, niin ei se kyllä siellä jatka vanhenemista. Ja jos tuote sulatetaan oikein ja käytetään/valmistetaan heti, niin siinä ei ole mitään vikaa.

Yhteistyössä