Mitkä on vuokralaisen oikeudet??? Onko niitä? :o

Vähän alkaa tässä pänniä. Koko aika joku mahdollinen seuraava vuokralainen haluaa tulla tänne kyyläämään paikkoja. Ite en ole yhtään vuokrakämppää käynyt ennalta katsomassa jos siel on ollut asukkaat viel.
Meillä on kuitenkin ihan semmonen toistaiseksi voimassa oleva vuokrasopimus ja ollaan sanottu, että ehkä joulun alla muutettais pois.

Onko totta, että täällä saa porukkaa juosta niin ku sirkuksessa pällistelemässä? Oon meinaan tosi kypsä oleen täällä passissa kaiken maailman vierail ihmisille!!!

Anteeks tää purkaus :ashamed: Päätänikin särkee :(
 
Heippa!
Samaa täällä ihmettelen. ottaa kyllä aikastalailla pattiin kun vuokraisäntä päättää laittaa asunnon myyntiin niin meitin pitää siivota ja hössätä että tanne voi tulla asunnon välittäijä näyttämään kämppää ties kellekkä. aaggghhh!!! |O Meiltä ei ees kysytä koska meille sopisi vaan meille sanotaan et nyt taas olisi näyttö. Ja meidän pitää itse lähteä pois kotoonta ja viedä lemmikit mennessä. Ja sitten saamme tulla kotiin 1h kulttua oottamaan et joko meidät on heivattu pellolle. Siis tosi kurjaa olla vuokralaisena.
Mutta pakko jaksaa kun ei oo kultalusikka suussa syntynyt.
Tsemppiä!!
 
Mutta tää asunto ei ole vapaa, eikä kukaan tiedä tarkkaan koska tää vapautuu, vuokrasopimuksen irtisanomisesta mitenkä tarkkaa tietoa viel.
Ja siis, tää on teollisuushallin todella murju asunto... kuinka perhanas tänne kaikki haluaa nyt asumaan samaan aikaan? :ashamed:
 
huihai
katsopas tuolta, siihen voi ainakin vedota. Vuokralaisen taholta lähtevä irtisanomisaika on 1-2 kk, en muista tarkkaan. vuokranantajan 6 kk.

Jokaisesesta näytöstä pitää teille imoittaa etukäteen - eikä teillä ole velvollisuutta olla availemassa ovia katsojille.

http://www.vuokralaistenkeskusliitto.fi/vuokratapa08.pdf
 
vuokranantaja
Yleensä vuokrasopimuksessa on mainittu, miten toimitaan, kun vuokralainen on ilmoittanut muuttavansa pois. Eli vuokranantajalla on oikeus näyttää asuntoa potentiaalisille uusille vuokralaisille, mutta itse pyrin aina sopimaan vuokralaisen kanssa etukäteen, miten näyttöjen kanssa toimitaan. Otan itse yhteyttä vuokralaiseen ja pyrimme löytämään vuokralaiselle sopivan ajankohdan. En oleta, että vuokralainen puunaa asunnon viimeisen päälle siistiksi, kunhan ei nyt ihan "pomminjäljiltä" kunnossa ole. Itselläni ei ole koskaan ollut ongelmia näyttöjen suhteen, koska asiasta on aina neuvoteltu vuokralaisen kanssa etukäteen. Toisaalta vuokralaisenkin täytyy muistaa, että kukaan ei (yleensä ) vuokraa asuntoa hyväntekeväisyysdestä ja tyhjät kuukaudet tulevat vuokranantajalle tosi kalliiksi (kulut on ihan samat, oli asunnossa asukas tai ei ).
 

Yhteistyössä