Mitkä olisi hyvät kengät etelän reissulle? pitäisi olla kevyet mutta ei sais hangata..

• Viestiketjun aloittaja reissari
  • Ensimmäinen viesti
..
sandaalejakin on mukavia, varmaan jotkut sporttieccot tms. pitääkö siis olla just kengät vai käykö sandaalit? kunnon sisäänajo tietty kotosuomessa ettei tuu sitte yllätyksiä siellä etelässä. saakelin rumiahan nuo on mutta itsekin tajusin olevani jo niin vanha(täytn kolmekymmentä) että perskules iavan sama minkänäköiset kuhan niillä jaksaa kävellä

"puddighinu"
no tietty sellaset "saksalaistyyppiset" turistisandaalit, ne semmoset terveyssandaalin ja urheilukengän välimuodot. itse käytän campersin peruskävelykenkiä ja ehdottomasti sukkia jäs kävellä tarvitsee.

reissari
Jep, näin teen. Ei muutakuin kipin kapin kauppaan niin kerkee pari kuukautta muovata jalkoihini niitä

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23745914:
Siis niin aamen!

Ja jos nyt menet ja ostat uudet, niin käytä hyvä ihminen niitä paljon ennen reissua!

Minulla on tämmöiset kengät, joilla kävelen matkoilla lämpimissä maissa. Ja siis nimenomaan kävelen - silloin kun päivän aikana mittariin kertyy monia monia kilometrejä. Käytän "nätimpiä" kenkiä, korkokenkiä ja sandaaleja, kun ei liikuta niin paljon paikasta toiseen, lekotellaan rannalla, on mahdollisuus liikkua kulkuneuvoilla jne.

reissari/aloittaja
Tilasin anttilasta tällaiset valkoiset kangaskengät. saas nähdä minkälaiset on. Luusis et on kevyemmät ja "vilposemmat" kuin nykyiset umpinahka vapaa-ajan kenkäni. Mulla on tällä hetkellä vähän samantyyppiset kuin tuossa kuvassa mutta umpinaiset ja tuntuu että ne ei hengitä lämpimillä keleillä yhtään.
Nuo avonaiset on varmaan ihan kivat kun on tuuletusaukkoja.:)

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=700706&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10006&compartmentId=10047&categoryId=10457#

Täälläki pohdittu et mitä kenkiä ottaa mukaan reissuun -2aikusta ja 3 lasta
Yhdet joilla pystyy kävellä ja yhdet fiinimmät varmaan riittää. Läpsyttimet ostetaan paikanpäältä jos tarvetta niille on.
Meillä miehen kans Riekerin antistress- nahkakengät, niillä aateltiin selvitä jos talsia joutuu vähänki. Tarviikohan korkkareita ottaa ollenkaan, oonkohan höhlä jos otan? En oo kyl mihinkään bilettään varmaan sen kummemmin menossa... :confused:

Yhteistyössä