Mitkä nimet saavat niskakarvasi pystyyn?

• Viestiketjun aloittaja saan vettä niskaan
  • Ensimmäinen viesti
Miuski harmailee
Itse olen periaatteessa sitä mieltä, ettei nimi miestä pahenna jne. Mutta kyllä silti säväyttää, jos joku laittaa lapsen nimeksi omien vanhempien sisaruksien nimiä l. Maire, Kerttu, Pirkko, Jorma, Pentti, Sirkka, Raija jne. Eivät taida kyllä nimisuosiossa korkealla, mutta ainakin pieniä Kerttuja tiedän muutaman. Mutta kyllä kai nuihinkin tottuu...

vieras
Joo mäkään en tykkää jos on väkisin väännetty kolme nimeä, joihinkin se sopii mutta semmoset jotka ei yhtään sovi.. Myös semmonen ihme erikoisuudentavoittelu on tyhmää, joku erikoinen nimi on hieno jos sukunimikin on erikoinen/harvinainen, mutta että oot sitten sukunimeltäs joku tavallinen tallaaja ja etunimenä joku pröystäilevä.. hyi

hmph
ihmettelen, jos lapselle annetaan kolme nimeä. Mitä hän tekee niillä kaikilla? Ihan silkkaa turhuutta.

Ap:n mainitsemat nimet kuuluvat myös listalle "ei ikinä näitä nimiä lapsilleni".

nimi-niina
itse en tykkää jessika/jessica.jotenkin kuulen vaan sen sika-päätteen. Jessestä tulee mieleen jeesus. Ja sitten nää ee nimet pojilla: eetu, leevi, veeti, musta toi ee on jotenkin epämiehekäs, en tajuu miksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo mäkään en tykkää jos on väkisin väännetty kolme nimeä, joihinkin se sopii mutta semmoset jotka ei yhtään sovi.. Myös semmonen ihme erikoisuudentavoittelu on tyhmää, joku erikoinen nimi on hieno jos sukunimikin on erikoinen/harvinainen, mutta että oot sitten sukunimeltäs joku tavallinen tallaaja ja etunimenä joku pröystäilevä.. hyi
Mitäs jos sukunimeltäsi onkin "pröystäilevä" ja etunimeltä ihan "tavallinen tallaaja" ;)

Nimiä mistä en tykkää (en itse edes harkitsisi lapseni nimeksi) ovat melkein kaikki c-kirjaimelliset sekä erittäin moni sellaisista nimistä, jotka eivät almanakasta löydy. Oikein suomalaiselta karskahtavat nimet ovat minun makuuni =)

vieras
No joku JESSICA AMANDA CECILIA (ja lausutaan tietty TSHESSIKA ÄMÄNDÄ) ja sukunimi joku suomalainen yleinen sukunimi.. Minäki tykkään tavallisista suomalaisista nimistä :)

En osaa mitään tiettyä nimeä sanoa. Se kun suomenkieliset antavat sekaisin suomenkielisiä ja ruotsinkielisiä nimiä tyyliin Olavi Peter, Niko Christian ja siihen vielä joku perus suomalainen sukunimi mikä on nen loppuinen niin se on mun mielestä todellakin yöäk :x

hmm..
nimetpä puhuttaa..
itselläni on kolme nimeä ja minusta ne on hyvät.. ja kaikilla siskoillani on myös. ja ei minusta ole pröystäilyä vaan äippä on tykänny laittaa nimet jotka sopii meille.

mikään nimi ei saa minulla niskakarvoja pystyyn.. ehkä noi c- sössötykset.. pojalla varsinkin EICCA :X

Alkuperäinen kirjoittaja Elopompelo:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Miten jonkun lapsen nimi voi saada aikuisen ihmisen niskakarvat pystyyn?
Miten niin lapsen? Voihan se inhokkinimi olla aikuisellakin.
Ap itse mainitsi nimenomaan uudet muotinimet. Mielestäni puhuttaessa uudesta muotinimestä puhutaan nimenomaan UUDESTA nimestä, jolloin sitä ei siis voi aikuisella vielä olla, sillä nimi ei ole uusi, mikäli se on ollut jo parikymmentä vuotta käytössä.

Ap itse mainitsi nimenomaan uudet muotinimet. Mielestäni puhuttaessa uudesta muotinimestä puhutaan nimenomaan UUDESTA nimestä, jolloin sitä ei siis voi aikuisella vielä olla, sillä nimi ei ole uusi, mikäli se on ollut jo parikymmentä vuotta käytössä.
Jessica ei kyllä ole mikään uusi nimi.

öö
en muista nimiä mut oli tähän tyyliin annettu kolme nimeä "katariina helmiina adalmiina". Nimissä itsessään ei ollu vikaa mut ei sopinut yhtään yhteen kun oli kolme samankaltaista nimeä ängetty putkeen. oli vissiin pakon edessä ängetty kaikki kivat nimet lapselle.

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Jessica ei kyllä ole mikään uusi nimi.
Ei ne kaikki ap:n nimiehdotukset olleetkaan, mutta osa oli sellaisia, joita ainakaan minä en ole aikuisilla koskaan tavannut, mutta sen nimisiä lapsia on vastaan kävellyt.

Pointti nyt ei kuitenkaan ollut siinä, että mikä nimi oli uusi ja mikä vanha vaan lähinnä siinä, että en käsitä miten jonkun nimi on sellainen asia, joka saa jonkin sortin karvojennousua aikaan. En kertakaikkiaan käsitä miten jotakuta häiritsee jonkun nimi.

Yhteistyössä