Mitkä kestovaipat on hyviä?

Olen kaksi lasta mennyt ihan liberoilla, nyt kolmannen kohdalla olen ajatellut kokeilla kestoja. Olen nyt hankkinut erilaisia, kuoria+sisävaippoja, taskuja+imuja, aio, ja tarkoitus olis vielä omella ainakin imuja lisää, ehkä sitten isommassa koossa muutakin, kun näkee millaset toimii, vai meneekö kolmaskin liberoilla.

Kokemuksia kuulisin mielelläni muilta :) Mitkä vaipat on olleet helpoimpia käyttää ja miksi? Onko tilanne muuttunut isomman vauvan kanssa?
 
Vastasyntyneellä sisävaipat (imse vimset, nalle nöttöset!) ja kuori/villahousut. Kuoret siinä mielessä kätevämpiä, että helpompi pestä kun villahousut. Sitä kakkaa kun alkuun voi tulla kuoreenkin.

Taskuvaipat on meillä ollu 4-5kk ->
Öisin on vieläkin sisävaippa + villahousut 1v4kk ikäisellä.
 
Kiitos. Nuo vaikuttaa ainakin tosi käteviltä nuo taskuvaipat, mutta ihan pienellä voi tosiaan olla kun vaippoja saa vaihtaa jatkuvasti et ne sisävaipat ja kuoret on helpommat :)
Taskuvaipat falskaa helpommin vastasyntyneellä, kun niillä on niin rimpulat jalat :D
Esim. noi imse vimset saa niin kireelle reisistä kun tarvis, ja kakat pysyy sisäpuolella. Taskuvaipat alkaa toimii kun vauvalle tulee muotoja lisää ja kuminauhat pysyy ihossa kiinni.
 
98
Meillä on vastasyntyneestä 2 ½ kuukauteen ollut sisävaippa ja kuori + joitakin AIO vaippoja. Sen jälkeen taskuvaipat käytössä pääosin ja lisäksi muutamia AIO vaippoja.
Minä ainakin tykkasin tuosta sisävaippa kuori yhdistelmästä ihan pienellä sen takia, että mielestäni piti parhaiten, eikä tullut ns.pissavahinkoja paljoakaan.
 
tiiteni harmaana
Mä aloitin toisen lapsen kanssa kestoilun ja aluksi oli mullakin kaikenlaisia vaippoja sekaisin. Meillä osoittautui parhaaksi IttiBitti snap-in-one vaipat. Niissä on nepparilla kiinnitettävät imut ja sellaiset pehmoiset kuoret. Paketista tulee pieni, mutta imukyky on mahtava. Kuorta ei tarvitse laittaa pesuun joka kerta, jos vain pissa tulee, sillä se pysyy kuivan tuntuisena. Mulla onkin yli tuplamääeä imusettejä kuoriin verrattuna. Ja nämä kuivuvat tosi nopeasti. Alettiin näiden myötä vasta kunnolla kestoilla n. 5kk iässä. Koosta pitää mainita sen verran, että IttiBitti SIO:t on aika pieniä. Me alettii heti käyttää L-kokoa 5kk iässä vaikka kokosuositukseen ei vielä yllettykään. Tilasin M-kokoa ensin, mutta vaihdoin heti L:ksi. Nyt kertis enää yöllä. Näiden lisäksi tykkäämme BunGeniuksen AIOista. BG:n yhden koon taskuista en oikein tykkää kun kokosäätönepparit tuppaavat painamaan reisiin. Sisävaipat ja villahousut ei ole meidän juttu.
 
Mulla oli kuopus kestoilla ja hyvin onnistui :)

Vastasyntyneelle parhaat oli minusta Imse Vimsen äitiyspakkausvaipat eli flanelletet ja kuoret TAI harsot esim. fleecekuorilla, joskus lisäimulla.

Vähän myöhemmin tykästyin taskuvaippoihin, esim. Fuzzi Bunz oli hoikalle vauvalle hyvä, kun oli paljon säätövaraa neppareissa. M-koossa meillä oli toki monenlaista vaippaa, mutta taskuvaipat oli ehkä kumminkin se paras. Helpompi pukea liikkuvalle vauvalle kuin sisävaippa+kuori.
 
Kiitos vastauksista :)

Arvasin että täältä saa hyviä kokemuksia.

Kuinkas paljon noita vaippoja sitten tarvii, periaatteella että ainakin aluksi kotona kestot, muualla ja yöllä kertikset.

Olen ostanu ja saanu imsevimsen sisävaippoja yht. n. 20, kuoria on imsevimsen mio ja joku muukin (joka vaikuttaa pikkasen imsejä isommalta) niitä yht. n. 10kpl

3 taskua, ja niihin pari imua ja teen itse lisää vanhoista harsoista.

3 aio, joista minusta näyttäis et koko on isompi kuin noissa pienissä imseissä. Muistaakseni koko 4-10kg.
 
tiiteni harmaana
Aluksi tosiaan kannattaa kokeilla erilaisia vaippoja ja ostaa lisää sitten kun omalle vauvalle mieleinen vaippa tai yhdistelmä löytyy. Vauva kasvaa myös alkuun niin nopeasti, että kannattaa harkita myös yhdenkoon vaippoja. Ainakin kokeilla, niin ei tarvitse ehkä jatkossa ostaakaan isompia niin paljoa.
 
Vastasyntyneellä sisävaipat (imse vimset, nalle nöttöset!) ja kuori/villahousut. Kuoret siinä mielessä kätevämpiä, että helpompi pestä kun villahousut. Sitä kakkaa kun alkuun voi tulla kuoreenkin.

Taskuvaipat on meillä ollu 4-5kk ->
Öisin on vieläkin sisävaippa + villahousut 1v4kk ikäisellä.
Omasta mielestäni kuori on osa sitä vaippaa, eli vaikka se ois kakassa myös niin vaippa toimii silti.
 
Omasta mielestäni kuori on osa sitä vaippaa, eli vaikka se ois kakassa myös niin vaippa toimii silti.
Öö niin?
Tottkaihan se kuori on osa sitä vaippaa. Ja vaippa toimii vaikka kuori on kakassa :D

Meinasin vaan sitä, että se kuori on helpompi pestä siitä kakasta, senkun nakkaa vaan pyykkikoneeseen muiden vaippojen kanssa. Villahousujen pesu on taas vähän erilainen projekti.
 

Yhteistyössä