Mitkä ehkäisyt

  • Viestiketjun aloittaja "äityli"
  • Ensimmäinen viesti
Ehkäisykapselissa on tietääkseni keltarauhashormonia, kuten minipillereissä ja niitä kai on 2- ja 5-vuoden vaikutusajoilla (kuulopuhetta).

Minua ei ole koskaan lihottanut mikään ehkäisy, joten ovat varmaankin naiskohtaisia.

Ehkäisylaastareitakin on ja vaginen sisään laitettavia renkaita, kupari- ja hormonikierukka, ehkäisyruiske (joka on suunniteltu kehitysmaihin ja vain yksi ystäväni on onnistunut saamaan sen Suomessa) sekä ainakin minipillerit ja E-pillerit.
 
Viimeksi muokattu:
"äityli"
Mietin vain,pitääkö tyttäreni puheet paikkansa, kun väitää että ehkäisy on lihottanut.Vatsasta on pyöristynyt ja rinnat paisuneet. Kihloihin mennyt ja yhteen muuttamassa miehen kanssa.Ikää 18v. Jotenkin haiskahtaa....
 
"yellow"
Haiskahtaa mille? Mä söin minipillereitä vajaa kaksi vuotta ja kiloja kertyi 6.
eikä mitään elämäntapa muutoksia ollut. Kyllä hormonintason muutokset voi esim hidastuttaa aineenvaihduntaa.
Vai ajattelitko että tyttäresi on raskaana?
 
"äityli"
[QUOTE="yellow";28268561]Haiskahtaa mille? Mä söin minipillereitä vajaa kaksi vuotta ja kiloja kertyi 6.
eikä mitään elämäntapa muutoksia ollut. Kyllä hormonintason muutokset voi esim hidastuttaa aineenvaihduntaa.
Vai ajattelitko että tyttäresi on raskaana?[/QUOTE]

Juurikin tuota viimeeksi mainittua mietin. 4 raskautta itsellä takana, enkä ole sokea enkä tyhmä. 84 neliöinen asunto heillä kiikarissa. Kysyin että eikö ole liian iso kahdelle plus yhdelle kissalle. Sanoi:" Ei välttämättä " Muuttaa 20km koulusta poispäin. Yritin puhua järkeä, mutta "Hän on 18 ja tietää mitä tekee!"
 
Kapseli
Mulla ehkäisykapselit eli pelkkää keltarauhashormonia sisältävät tulitikun kokoiset kepit 5 vuoden vaikutusajalla asennettuna ihon alle käteen. Löytyy myös 3v vaikutusajalla. Mulla ei kuukautisia. Voi tulla tiputteluvuotoja. Lääkärin mukaan erittäin hyvä ehkäisymuoto. Vähiten vahinkoraskauksia. Laitto ei satu, tehdään paikallispuudutuksessa. Mulle ei sopinut mitkään minipillerit mutta kapselit joo. Hinta 170-190e. :)
 
[QUOTE="äityli";28268538]Mietin vain,pitääkö tyttäreni puheet paikkansa, kun väitää että ehkäisy on lihottanut.Vatsasta on pyöristynyt ja rinnat paisuneet. Kihloihin mennyt ja yhteen muuttamassa miehen kanssa.Ikää 18v. Jotenkin haiskahtaa....[/QUOTE]

Kyllä se on aivan mahdollista että paino nousee, yksilöllistä. Itellä ei oo vaikuttanu pillerit.
 

Yhteistyössä