Mitkä vaatteet vaihdat itse päivittäin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja entäs äidit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

entäs äidit

Vieras
Lapsille tunnutaan vaihdettavan useammin vaatetta kuin aikuisille. Mitten usein itse vaihdat vaatteita, miten pian menee pesuun?

Mulla vaihtuu paitsi sukat ja alushousut, myös paita päivittäin. Ei jaksaisi aina pyykätä, mutta hikoilen sen verran, että haju tarttuu aina. Jos talvella tarttee neuletta tms. siihen päälle niin sitä toki useamman kerran käytän. Rintsikat menee useamman päivän ja päällyshousut.

Sukat ja alusvaatteet päivittäin, muut tarpeen mukaan. Joskus saa vaihtaa vaatteet pari kertaa päivässä, jos lapsi vaikka onnistuu aivastamaan soseet sopivasti mun päälle.

No riippuu vähän hikoilusta. Alushousut vaihdan joka päivä. Sukat menee kaksi päivää, jos ei ole hionnut. Samoin rintsikat ja kotipaita ja -housut menee kaksi päivää. Teen siis töitä kotoa käsin, joten olen todella paljon kotona, ja aina erillisissä kotivaatteissa, yleensä collegeasuissa. Farkkuja en käytä kotona, vaan jos lähden jonnekin, ja ne menee pesemättä pari viikkoa, niitähän ei edes saisi pestä kovin usein. Samoin jos olen jotain paitaa pitänyt vain pari tuntia, kun olen käynyt jossain, saatan pitää sitä muutaman kerran.

Normaalit vaatekerrat kerran viikossa, sukat kolmen/neljän päivän välein ja alushousut kahdesti viikossa.

Hävettää myöntää, mut rintsikat pesen vain kerran kuussa...:o

Kaikki muu vaihtuu päivittäin, paitsi rintsikat (niitä pidän yleensä ehkä 3 päivää tms.) ja farkut. Farkut pesen kun tuntuvat likaisilta. Talvisin villapaidat tuuletan joka käytön jälkeen, mutta ei niitä pestä aina tarvitse. Mulla on ihan sama periaate lapsen vaatteiden kanssa kuin omienikin (paitsi että rintsikoita tuo 3-v. poika ei käytä :)).

Alushousut ja sukkahousut vaihdan päivittäin. Joskus talvella saattaa paksummat sukkikset olla jopa kolme päivää, mutta kotona olen aina yöpaita päällä, niin ei ne kotona likaannu:). Urheiluvaatteet menee pyykkiin joka kerran jälkeen, paitsi ehkä housut voivat olla pitempään käytössä ja ulkoiluvaatteet tottakai.
Hameita, mekkoja, neuleita pesen ihan sitä mukaan kun ovat likaisia tai sitten jos huomaan, että pesusta on tosi pitkä aika.
Mä pesen rintsikoita aika harvoin. Mun mielestä ne ei likaannu kovin äkkiä ja menee vaan huonoksi pesussa. Usein saatan vaan huuhdella niitä ja koneessa pyöritän harvemmin.

Rintsikat vaihtuu päivittäin, alushousuja voi käyttää puolitoista vuorokauttakin samoja. Samat sukat voi olla useamman päivän, jos käytän niitä vain hetken päivässä (tänäänkään ei ole vielä sukat olleet jalassa).

paita, sukat ja alushousut menevät AINA päivän päätteeksi pesukoriin
Jos paidan päällä on neuletakki/jakku tms niin se menee päälle useammakin kerran (kunnes tuntuu, näyttää tai haisee likaiselta)
Farkut/suorat housut/hameet vaihtuu yleensä päivittäin, mutta eivät mene joka kerta pesuun.

paita, sukat ja alushousut menevät AINA päivän päätteeksi pesukoriin
Jos paidan päällä on neuletakki/jakku tms niin se menee päälle useammakin kerran

Sama juttu. Neuletakit, jakut ja housut pesen n. 3-7 käyttökerran jälkeen. Vesipesun kestävät huivit kerran kuussa.

(Mulla on muuten työkaveri, jolla on joka päivä sama printtitrikoopaita päällä. Kolme vuotta talossa ollut, joten alkaa paita olla jo aika kulunut ja kulahtanut...)

Te, jotka ette pese rintsikoita kuin harvoin, niin ettekö hikoa selästä, rinntojen välistä? Kyllähän se hiki tarttuu rintaliiveihinkin ja hiki tuhoaa lycraa/elastaania, jota on useimmissa rintaliiveissä.

Alkuperäinen kirjoittaja yöks?;26325645:
Te, jotka ette pese rintsikoita kuin harvoin, niin ettekö hikoa selästä, rinntojen välistä? Kyllähän se hiki tarttuu rintaliiveihinkin ja hiki tuhoaa lycraa/elastaania, jota on useimmissa rintaliiveissä.

Mä vaihdan rintsikoita aina kulloisenkin paidan mukaan. Jatkuvassa käytössä on 6:t hyvät liivit, joita pesen n. 4-5 käyttökerran jälkeen.

Mä vaihdan sukat 2-4 kertaa päivässä!!! ja pikkuhousut vaihdan 2 kertaa
päivässä. T-paidan kerran päivässä, Pitkähihaisen 1 -kerran päivässä.
Farkut menee koko viikon, tai sitten vaihdan 3-pvn jälkeen. Rintsikoita käytän
3-5 päivää samoja...jos harrastan liikuntaa niin menee sitten pesuun heti
urhei jälkeen. en hikoile selästä enkä rintojen välistä yms. koska mulla pienet
kiinteät rinnat.parasta mun koko kropassa :))))

Yhteistyössä