Mitkä talofirmat ovat lestafirmoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anti-tyty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anti-tyty

Vieras
Tuntuu, että tosi moni näistä valmistalofirmoista tulee Pohjanmaalta ja että todella moni niistä on enemmän tai vähemmän lestafirmoja. Tietääkö joku, mitkä ovat lestafirmoja ja mitkä eivät. En halua ostaa mitään lestafirmasta, koska koen että tuohon uskontoon tietynlainen kusetus kuuluu ihan lähtökohtana.

Siis voi ei, nyt kyllä kannattaa muuttaa jonnekin kauas missä ei oo lestoja ollenkaan. Oiskohan vaikka Italia sellanen paikka?

Miten voit vielä asua täällä? Käyt töissä ja maksat veroa, eli olet mukana maksamassa heidän saamiaan tukia. Mitä jos sun työpaikan palkanlaskija on sellainen, sittenhän tuet sitä olemalla työpaikassasi töissä? Tai entäpä jos sulle soittamas lehtimyyjä on sellainen ja vahingossa ostat siltä lehden?!!? Tai mitä jos kaupan kassa on sellainen, sittenhän sun täytyy vaihtaa kassaa? Kyllä tää nyt menee hankalaksi.

Sit vielä suvaitsemattomat ihmiset lisäksi, huhhuh, nyt kyllä alkaa olla jo ihan työn takana tämä eläminen. Mitä jos postipoika joka teille jakaa postit on suvaitsematon homofobikko skini? Kannattaa varalta vakoilla millon se tulee ja käydä jututtamassa. Tai vaikka pankin täti, sekin voi olla salaisesti hyvin suvaitsematon ihminen joka halveksuu sua ja sun elämäntyyliäs. Tai jopa lestadiolainen! Kannattaa penkoa sen taustat ettet vahingossa tue sen kamalaaa elämää. Voit vaikka ostaa jotain etsiväpalveluita jotka tekee nuo sun puolesta. Mut ensin kannattaa varmistautua ettei se etsivä ole lesta tai suvaitsematon, että voit noin suvaitsevana ihmisenä välttyä palkkaamasta sellaista ihmistä!

[QUOTE="ap";29043142]Olen suvaitsevainen, mutta ei kai mun sentään ole PAKKO ostaa sellaisilta jotka koen suvaitsemattomiksi?[/QUOTE]

Sulla on jännä käsitys suvaitsevaisuudesta.

Suvaitsevaisuus on juurikin sitä, että suvaitaan ihminen sellaisenaan ja tullaan hänen kanssaan toimeen VAIKKA olisikin perustavanlaatuisia erimielisyyksiä joistain asioista, kuten vaikkapa elämäntavasta. Eli vaikka en hyväksy esimerkiksi sinun ajattelutapaasi, olen suvaitsevainen sinua kohtaan, eli kohtelen sinua tasa-arvoisena muiden ihmisten kanssa.

Suvaitsevaisuus ei ole sitä, että ollaan hyvä ihminen niille, jotka omasta mielestä sen ansaitsevat.

• Tykkää
Reactions: HuutoYössä
On eri asia suvaita lesta jakamassa postia kuin rahoittaa suvaitsemattomaan toimintaan perustuvaa firmaa. Aivan eri asia. Ja ei mua lestat haittaa mitenkään täällä etelä-Suomessa. Jos heitä nyt muutamia täälläkin on, niin elävät kyllä ihan muiden seassa ilman ongelmia. Sitten on vähän eri asia jos elää jossain semmosella seudulla jossa lestoja on todella paljon.

Et halua rahoittaa suvaitsemattomaan toimintaan perustuvaa firmaa.

Nyt kyllä vaatii vähän selvennystä, millä tavalla firman toiminta mielestäsi perustuu suvaitsemattomaan toimintaan. Eli mielestäsi kys. firmojen toiminta perustuu mihin?

Vähän epäilyttää että et tiedä yhtään mistä puhut. Minulla, eikä lähipiirissäni kenelläkään, ole koskaan ollut ongelmia lestadiolaisten kanssa, vaikka asumme "pahimmalla" lestapaikkakunnalla (tietääkseni?). Aivan samanlaisia ihmisiä jokapäiväisessä elämässä (sen muutaman jotka tiedän), minulle sama millä tavalla he päässään uskovat.

Yhteistyössä