Se, että se nimi on meistä kaunis ensinnäkin. Nimen pitää sopia myös aikuiselle eikä vain vauvalle. Nimen pitää olla mielellään kalenterissa. Nimi ei saa olla antohetkellä kaikkein suosituimpien joukossa. Suosimme lyhyitä selkeitä nimiä.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Molempien keskimmäiset nimet kuulostavat suomalaisilta, mutta ne ovat samassa kirjoitusasussa myös latinan sanoja. Nekin on valittu huolella, kuvaamaan lapsen ominaisuuksia.
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:Niin ja tuosta että nimi pitää kirjoittaa kuten se lausutaankin,eihän ne ulkomaillakaan niin tee?
Alkuperäinen kirjoittaja Vivian:Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Molempien keskimmäiset nimet kuulostavat suomalaisilta, mutta ne ovat samassa kirjoitusasussa myös latinan sanoja. Nekin on valittu huolella, kuvaamaan lapsen ominaisuuksia.
Saanko udella näitä keskimmäisiä nimiä?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:1. Että voin pönkittää egoani.
2. Että netissä ihmiset alkaisi kauhistella.
3. Erikoisuudentavoittelu.
4. Se että lapsesta tulisi koulukiusattu.
5. Se että vihaan lapsiani.
Samat kriteerit mullakin
No, vakavissaan: Nimien pitää tottakai miellyttää minua, ja jos ne miellyttävät miestäkin niin hyvä. Ne pitää olla helpot ja käyttökelpoiset sekä Suomessa että Turkissa. Kolme nimeä pitää olla, yhden nimen on oltava M-alkuinen ja turkkilainen, ja yhden nimen on tultava jomman kumman suvusta. Lisäksi nimet ei saa olla liian samanlaisia keskenään. Ja kutsumanimi mielellään kolmitavuinen koska niistä tykkään eniten
. Eivätkä saa olla sellaisia nimiä, joita on jo joka toisella tuttavapiirissä.
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Alkuperäinen kirjoittaja Vivian:Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Molempien keskimmäiset nimet kuulostavat suomalaisilta, mutta ne ovat samassa kirjoitusasussa myös latinan sanoja. Nekin on valittu huolella, kuvaamaan lapsen ominaisuuksia.
Saanko udella näitä keskimmäisiä nimiä?![]()
Alma ja Laina
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:Niin ja tuosta että nimi pitää kirjoittaa kuten se lausutaankin,eihän ne ulkomaillakaan niin tee?
Ei,mutta me ollaankin Suomessa asuvia suomalaisia,mulle on yks lysti miten muun maalaiset nimensä lausuvat. Tuskin kukaan antaa Afganistanissa lapselleen nimen sillä perusteella miten suomalaiset sen lausuvat.
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Vakavasti ottaen meillä kriteereinä oli että nimet tarkoittavat jo sanana jotakin. Ja että nimillä on jokin selkeä merkitys . Esim jos vaikka tyttö syntyisi kesällä niin silloin nimeksi sopisi Suvi. Mutta talvella syntyneelle taas Lumi. Lisäksi jokaisen nimen takaa löytyy pieni tarina. Ja myös yhtenä kriteerinä oli ettei nimet ole suosittuja. Poikkeuksena esikoisen keskimmäinen nimi joka peräti löytyy allakasta. Mutta se oli ihan pakko antaa, sillä vauva todellakin näytti nimeltään
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:Niin ja tuosta että nimi pitää kirjoittaa kuten se lausutaankin,eihän ne ulkomaillakaan niin tee?
Ei,mutta me ollaankin Suomessa asuvia suomalaisia,mulle on yks lysti miten muun maalaiset nimensä lausuvat. Tuskin kukaan antaa Afganistanissa lapselleen nimen sillä perusteella miten suomalaiset sen lausuvat.
Mutta esim mun nimi on Mia,lausutaan Miia jne..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:Niin ja tuosta että nimi pitää kirjoittaa kuten se lausutaankin,eihän ne ulkomaillakaan niin tee?
Mutta esim mun nimi on Mia,lausutaan Miia jne..
Mä vaan en ymmärrä miks pitää antaa lapselle nimeksi Nea,Pia,Tea ym..jos se kuitenkin lausutaan Neea,Piia,Teea. Rumia nämä nimet eivät ole ja ihan tavallisia,mutta miksi ylipäätään kirjoitusasu on yhdellä vokaalilla jos kuitenkin äännetään kahdella?![]()