Mitkä merkit valmistaa untuvatakkeja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ainakin osa untuvatakeista on hyvin epäeettisesti tuotettuja. Höyhenet nypitään irti eläviltä ankoilta niin, että verinahalla ovat. Tätä toistetaan aina, kun uutta untuvaa kasvaa.

Mulla on canada goose ja joutsen. Joutsen tekee suomessa. Just tuli Retki-lehti ja siinä oli vaikka kuinka monta merkkiä, tosin ne oli taukotakkityyppisiä - ei päälystakkeja.

Noissa untuvatakeissa on paljon eroa sitten untuvan laadussa. Halvat sisältää höyheniä, parhaimmissa on on 90/10 vähintään untuvan osuus.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="minä";22595880]Ainakin osa untuvatakeista on hyvin epäeettisesti tuotettuja. Höyhenet nypitään irti eläviltä ankoilta niin, että verinahalla ovat. Tätä toistetaan aina, kun uutta untuvaa kasvaa.[/QUOTE]

Tuli dokumentti SEN JÄLKEEN kun untuvatakkini olin ostanut. Ja nimenomaan KYSYIN, että onko nämä höyhenet eettisesti varmasti tuotettuja ja myyjä sanoi että kerätty linnun pesistä, muka.

No, sitten tuli se dokumentti jossa totuus näytettiin.

Päätin että tätä untuvatakkia pidän niin hyvin että toista ei tarvitse ostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22595915:
Tuli dokumentti SEN JÄLKEEN kun untuvatakkini olin ostanut. Ja nimenomaan KYSYIN, että onko nämä höyhenet eettisesti varmasti tuotettuja ja myyjä sanoi että kerätty linnun pesistä, muka.

No, sitten tuli se dokumentti jossa totuus näytettiin.

Päätin että tätä untuvatakkia pidän niin hyvin että toista ei tarvitse ostaa.

Joutsen-tuotteiden eristeenä käytetty untuva syntyy elintarviketuotannon sivutuotteena. Joutsen Finland ei käytä käsin nypittyjen lintujen höyheniä tai untuvaa. Edellytämme kaikilta raaka-ainetoimittajiltamme todistusta, että tuotteisiimme toimitettava untuva ja höyhen ei ole elävistä linnuista käsin nypittyä.

Mulla on canada goose ja joutsen. Joutsen tekee suomessa. Just tuli Retki-lehti ja siinä oli vaikka kuinka monta merkkiä, tosin ne oli taukotakkityyppisiä - ei päälystakkeja.

Noissa untuvatakeissa on paljon eroa sitten untuvan laadussa. Halvat sisältää höyheniä, parhaimmissa on on 90/10 vähintään untuvan osuus.

Mies aikoo canada goosen ostaa. On ollut ilmeisesti lämmin ja laadukas? Halpa se ei totisesti ole. Onko hintansa väärtti?

[QUOTE="vieras";22595930]Joutsen-tuotteiden eristeenä käytetty untuva syntyy elintarviketuotannon sivutuotteena. Joutsen Finland ei käytä käsin nypittyjen lintujen höyheniä tai untuvaa. Edellytämme kaikilta raaka-ainetoimittajiltamme todistusta, että tuotteisiimme toimitettava untuva ja höyhen ei ole elävistä linnuista käsin nypittyä.[/QUOTE]

Valitettavasti siinä dokumentissa sanottiin, että untuvien jäljittäminen on käytännössä mahdotonta. Alkuperää ei voi tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22595937:
Mies aikoo canada goosen ostaa. On ollut ilmeisesti lämmin ja laadukas? Halpa se ei totisesti ole. Onko hintansa väärtti?

Niitä on paljon erilaisia takkeja, osa on citytakkeja ja parhaimmat on vissiin etelänapa-laatua. Eli lämpimyys riippuu myös takista ja onhan niissä eroa. Se etelänapaversio on yli tonnin.

Canadan takit pitää pesettää pesulassa, mikä nostaa käyttöhintaa. Esim ukon joutsenen olen pessyt omassa koneessa ja pöyhinyt (hyvä on tullut). Oma parkani on niin paksua pintamateriaalia, että sitä ei pysty samalla tavalla pöyhimään. Luulen että omani on myös tuota perusjoutsenta lämpöisempi, On myös painavampi, mutta osa painosta tulee kovempaa kulutusta kestävästä kankaasta.

On niin hyvä, että olen ostanut saman merkin untuvarukkaset ja tekisi mieli ostaa untuva"toppa"housutkin. Mutta hinta hillitsee.

[QUOTE="minä";22595880]Ainakin osa untuvatakeista on hyvin epäeettisesti tuotettuja. Höyhenet nypitään irti eläviltä ankoilta niin, että verinahalla ovat. Tätä toistetaan aina, kun uutta untuvaa kasvaa.[/QUOTE]

Ai että tämmöiseenkin keskusteluun eksyy aina joku viherpiiperö.

Yhteistyössä