Mitkä matkarattaat on kätevät lentokonematkoilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitos

Vieras
Ollaan lähdössä Kanarialle, mukana 2v. lapsi joten tarvitaan matkikset mukaan. Mietinkin nyt mitkä rattaat on kätevimmät, tilavimmat ja hinnaltaan saa olla suht halvat eli ei kaikista kalleimpia osteta. Pitäs olla tukevat käyttää ja niin että pitkäkin ihminen voi kätevästi työntää (ilman että kumartuu...) ja vielä sellaiset että menee hyvin pussiin eli olis joku oma matkapussukka. Tällä hetkellä meillä on Graco Miraget (ei pussukkaa, liian pienet) ja ne tuntuu aika "rimpuloilta" eli sellaiset ei-tukevat. Oon miettinyt mm. Gesslein Swift ja Quinny Zapp rattaita mutta onko muita ja kumpi noista parempi? :)

Kannattaa ihan ensimmäiseksi selvittää mitä vaatimuksia lentoyhtiöllä on. Muutamat lentoyhtiöt eivät nimittäin huoli kuin sateenvarjorattaita (pitää siis saada kapeaksi pitkulaiseksi paketiksi).

Se ei riipu pelkästään lentoyhtiöstä, vaan myös siitä, paljonko koneessa on lapsia, saako rattaat/vaunut koneeseen asti, vai pitääkö ne jättää matkatavaroiden kanssa.
Muuten en osaa auttaa, kun ite olen suosinu matkoilla just mahdollisimman "rimpuloita" rattaita, mutta kaikkein parhaat ja vahvimmat on ne kaksinkerroin taittuvat vanhanaikaiset rattaat ilman mitään hienouksia.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Se ei riipu pelkästään lentoyhtiöstä, vaan myös siitä, paljonko koneessa on lapsia, saako rattaat/vaunut koneeseen asti, vai pitääkö ne jättää matkatavaroiden kanssa.
Muuten en osaa auttaa, kun ite olen suosinu matkoilla just mahdollisimman "rimpuloita" rattaita, mutta kaikkein parhaat ja vahvimmat on ne kaksinkerroin taittuvat vanhanaikaiset rattaat ilman mitään hienouksia.

No ei kai nyt niin voi tehdä, että osa lapsista saa rattaansa koneeseen ja osa ei?

Ei rattaiden tarvii olla vahvat siinä mielessä että kestäisivät lennon särkymättä (lentoyhtiö korvaa kyllä) vaan siksi, että niitä olisi hyvä työntää perillä Kanarialla! En jaksais alkaa 2 viikkoa paskoja rattaita (jotka vinkuroi ja vetelee) työntämään kun on tarkoitus nauttia lomasta. Nykyisten ongelmat: 1) liian pienet pitkälle työntäjälle ja 2) "rimpulat" (vetelee ja vinkuroi).

Swiftit meillä toiminu huippuhyvin. On niin kätevät kantaakin kun on kevyet että jos on hankalakulkuisia pätkiä perillä jne.. Saa kuitenkin lähes vaakatasoon kallistettuakin että voi torkahtaa väsyneenä toisinkuin quinnyissa. Hienosti kestänyt meidän kolmet lennot, ei naarmun naarmua. Rimpuloiksi en sanoisi, noh toki 2xpainavampien yhdistelmien rinnalla mutta matkiksina tosi hyvät.

Niin mutta onko iloa rattaista jotka lentoyhtiö korvaa jälkikäteen jos joudut sitten siellä perillä käyttään heti ekan lomapäivän siihen että etsit äkkiä lapsi sylissä jotkut huonot rattaat rikkimenneiden tilalle.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No ei kai nyt niin voi tehdä, että osa lapsista saa rattaansa koneeseen ja osa ei?

Ei rattaiden tarvii olla vahvat siinä mielessä että kestäisivät lennon särkymättä (lentoyhtiö korvaa kyllä) vaan siksi, että niitä olisi hyvä työntää perillä Kanarialla! En jaksais alkaa 2 viikkoa paskoja rattaita (jotka vinkuroi ja vetelee) työntämään kun on tarkoitus nauttia lomasta. Nykyisten ongelmat: 1) liian pienet pitkälle työntäjälle ja 2) "rimpulat" (vetelee ja vinkuroi).

Ne metallirunkoiset vanhan aikaiset perusrattaat on kyllä kaikkein kestävimmät. Mun vanhat on ollu käytössä vielä mun muksuilla.
Ja sit jos lapsia on paljon, kukaan ei saa rattaita koneeseen asti, vaan ne pitää jättää matkatavaroiden kanssa. Ja kentällä ne on kyllä hankalatkin, varsinkin ennen kun on päässy matkalaukusta eroon, kun on sit rattaat ja tavarat kuskattavana. Suosittelen rinkkaa tai kantoliinaa, jos epäilyttää, ettei lapsi jaksa kävellä kentällä.

Maclarenit parhaat. Nillle on myös oma pussukka kuljetusta varten, loistava työntöasento pitemmällekin työntäjälle, kevyet, eri malleja. Katso vaikka Vaunu-Aitan sivut.
Kokemusta niin useista matkarattaista kuin lentomatkustamisestakin ja ehdottomasti ostan taas vauvalle Maclarenit:)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ne metallirunkoiset vanhan aikaiset perusrattaat on kyllä kaikkein kestävimmät. Mun vanhat on ollu käytössä vielä mun muksuilla.
Ja sit jos lapsia on paljon, kukaan ei saa rattaita koneeseen asti, vaan ne pitää jättää matkatavaroiden kanssa. Ja kentällä ne on kyllä hankalatkin, varsinkin ennen kun on päässy matkalaukusta eroon, kun on sit rattaat ja tavarat kuskattavana. Suosittelen rinkkaa tai kantoliinaa, jos epäilyttää, ettei lapsi jaksa kävellä kentällä.

Tiedän ettei lapsi jaksa kävellä kentällä, ja jos laitettais kävelemään niin se olis rimpuilua, karkailua ja lattialle heittäytymisiä ym. joten on pakko olla rattaat heti kun tullaan koneesta ulos.

Joillekin lennoille saa ottaa rattaat portille asti mukaan, vaikka ruumaan menisivätkin. Ja niillehän saa pussin lentokentältä, joka kannattaa matkakohteessa säilyttää. Mielestäni lapsen kantaminen sitten kohteeseen/kotiin saavuttaessa ei ole koskaan kovin pitkä matka ollut, ja aina on ollut sen verran ihmettelemistäkin ympärillä. Meillä on Carenan matkarattaat, ja hyvin ovat kestäneet ja olleet tarpeeksi tukevat, vaikka on jo useampi reissu parin vuoden sisään reissattu.

Yhteistyössä