Mitkä kuomurattaat tai muut kevyemmät rattaat ovat sinusta parhaat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VanamoBr
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

VanamoBr

Aktiivinen jäsen
16.08.2007
1 982
0
36
Elikäs siinä se tulikin. Olen hankkimassa kuomurattaita pojalle. Mitkä ovat sinusta parhaat ja miksi? Esimerkkeinä olen katsonut Teutonia Timmya, Britax Vigour 3+ sekä Emmaljunga Scooteria. Mitkä näistä sinä ostaisit, minkä ikäiselle lapselle ja miksi? Onko jokin muu merkki/malli, joka olisi parempi. Hinnalla ei minulle ole väliä eli hinta ei ole ostokriteeri.

Meillä on Brio Racet ja niistä on pelkkää hyvää sanottavaa. Selkänoja ei mene makuuasentoon, mutta lapsi nukkui jo sisällä päikkärit siinä vaiheessa kun ostin ne. Hyvät työntää ja kevyet nostella. Työntöaisa säädettävissä, mikä on hyvä kun minä olen lyhyt ja mies pitkä.

Meillä on nuo Emmljungan scooterit ja liputan kyllä niiden puolesta! Tosin muista ei ole kokemustakaan. Nuo scooterit ovat tosi näppärät, melko pienet ja kevyet sekä tosi helppo kasata ja menevät myös aika pieneen tilaan. Istuinosa ei mene täysin makuuasentoon, mutta meillä tuolla vauvalla ollut n.6kk iästä lähtien vain ne käytössä. Niissä nukutaan päiväunet parvekkeella myös. Elikkä voin suositella! Hinta oli aikalailla 250 euron hujakoilla.:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on Brio Racet ja niistä on pelkkää hyvää sanottavaa. Selkänoja ei mene makuuasentoon, mutta lapsi nukkui jo sisällä päikkärit siinä vaiheessa kun ostin ne. Hyvät työntää ja kevyet nostella. Työntöaisa säädettävissä, mikä on hyvä kun minä olen lyhyt ja mies pitkä.

Okei. Kiitos. Tummensin nuo tuolta niin saan helpommin katsottua hyvät puolet. Meillä ei poika nuku rattaissa myöskään päiväuniaan, mutta kaupassa saattaa joskus harvoin simahtaa. Siksi on hyvä jos selkänoja on säädettävissä muutamaan asentoon.

Alkuperäinen kirjoittaja adalmiina:
Meillä on nuo Emmljungan scooterit ja liputan kyllä niiden puolesta! Tosin muista ei ole kokemustakaan. Nuo scooterit ovat tosi näppärät, melko pienet ja kevyet sekä tosi helppo kasata ja menevät myös aika pieneen tilaan. Istuinosa ei mene täysin makuuasentoon, mutta meillä tuolla vauvalla ollut n.6kk iästä lähtien vain ne käytössä. Niissä nukutaan päiväunet parvekkeella myös. Elikkä voin suositella! Hinta oli aikalailla 250 euron hujakoilla.:)

Ok, tuo on hyvä kuulla että ovat kuitenkin sen verran suojaisat että niissä nukkuu päiväunet tarvittaessa. Esikoisella oli Emmaljunga EC Sportit ja sen kaltaisia vähän haeskelin. Nyt annan teidän vastailla ja kommentoin sitten jos tulee asiaa. :D

Emmaljunga Cangaroo on tosi hyvä ratas. Kevyt, silti tukeva, helppo käännellä pienessäkin tilassa kun etupyörä kääntyy. Kuitenkin tukeva sikäli, että pyörän saa lukittua. En vaihtaisi pois. :)

Scooterit on aivan loistavat hinta-laatusuhteeltaan!!!
Jos lapsi on yli 6kk:tta, käyvät ainoina rattaina siihen asti kun rattaita tarvitsee.
Ehdottomasti käytännöllisemmät ja paremmat työntää kuin Ponyt ym., mutta koko tai hinta ei ole ratkaisevasti suurempi.

Suosittelen lämpimästi=)

Meidän Scooterit on nyt 3 vuotta vanhat ja kahden lapsen käytössä seisomalaudan kanssa ja aivan loistokunnossa edelleen.

Yhteistyössä