Ei ole kriteereitä, koska itse ei kuitenkaan pysty vaikuttamaan lopulliseen hoitopaikkasijoitukseen. Poikani on 2 vuotias ja menee hoitoon vuoden alusta ollessaan 2 v 1 kk- päiväkotiin häntä ei oteta (ei alle 3-vuotiaita) joten ainoa vaihtoehto on perhepäivähoitaja. Itse ei hoitajan valintaan pysty vaikuttamaan, sieltähän paikka liikenee missä tilaa on.
Tottakai sitä toivoo paikkaa hakiessaan, että hoitopaikka on suht lähellä kotia ja/tai työpaikkaa, että hoitotäti on mukava, hänen kanssaan tulee toimeen vanhemmatkin ja että hänellä itsellään olisi mielellään kokemusta pienistä lapsista. Ja tietty, että paikka olisi pidempiaikainen sijoitus.
Meillä on hoitopaikka tiedossa ollut muutaman päivän ja kriteereistä täyttyy tuo hoitotädin mukavuus ja että hänellä itsellään on pieniä lapsia. Hoitopaikka on kauempana kuin alunperin toivoin (joudun kuskaamaan lasta rattailla tai pyörällä) ja hoitotädin työsopimuskin päättyy jo ensi kesänä.
Niin, että mitä sitä kriteereitä asettamaan kun ei itse pysty mihinkään vaikuttamaan?!!!!