Mitka kaytetyt ulkomaalaiset merkkivaatteet menee kaupaksi?

Olen tulossa joulun alla Suomeen pariksi viikoksi vierailulle Australiasta ja ajattelin tuoda mukaan 4-vuotiaan pojan pieneksi jaaneita vaatteita Suomessa myytavaksi. Taalla Australiassa kun suositaan kotimaisia eika ulkomaalaisista merkeista saa esim Ebayssa paljon mitaan (yrittanyt kylla olen koska mulla on Ebay kauppa). Missa kirpputorilla niita kannattaisi myyda (Helsingin alueella) vai onko parempi laittaa ne Huutoon? Vaatteet ovat siistissa kunnossa (ei tahroja tai reikia). Pohjoismaalaisten (Marimekko, Lotta & Lassi, Lindex, H&M) lisaksi loytyy paljon ranskalaisia, muita eurooppalaisia ja amerikkalaisia merkkivaatteita (esim. Catimini, Miniman, Ikks, Next UK, Gap, Gymboree). Missa hinnoissa nama ovat kirpparilla, vai ovatko jotkut naista merkeissa ihan tuntemattomia? Australiasta kasin naita ei kannata postikulujen takia lahettaa, joten tama olisi vain ainutkertainen hanke sukulaisvierailun yhteydessa. Kiitos etukateen kaikista vinkeista!

Mä tekisin niin, että laittaisin ne vaatteet eka huuto.nettiin myyntiin niin, että ne sulkeutuu vähän ennen Suomeen tuloa. Suomeen tullessa ne voisi sitten vain kiikuttaa postiin. Jos joku vaate ei mene kaupaksi, niin laittaisin ne uudelleen myyntiin huutikseen ja sopisin, että joku sukulainen käy niitä sitten täällä Suomessa postittelemassa. Jos lähtöhinta on tarpeeksi alhainen niin vaatteet menee varmaan ekalla yrittämällä kaupaksi.

Kirpputorimyynti voi olla hankalaa, koska hyville kirpparipaikoille saattaa olla viikkojen jono. Se, että saisit kirpparipaikan juuri Suomen vierailusi ajaksi olisi pienoinen ihme.

Kannattaa myös huomioida se, että olet Suomessa vain vähän aikaa ja tuskin tästä ajasta tahdot suurta osaa kuluttaa vaatteiden myyntiin ja kirpparipöydän kunnossa pitoon.

Kaikki noi mainitsemasi vaatemerkit kuulostaa mulle tutuilta. Mä tosin ostan paljon ebaystä.

kaikki nuo merkit on tunnettuja varmasti lähes jokaiselle lastenvaatteita ostavalle. Lindex, Lotta&Lassi, H&M ja Next ovat edullisia ns. halpis merkkejä et niistä en itse maksais kuin jonkun euron, max 2? kpl puserosta, muista merkeistä ehkä siinä 4-8? puserosta. Pitää muistaa se et vaate on käytetty ja alesta esim Catiminiakin saa uutena vähintään -50% ovh:sta eli just nyt neuletakki alesta n.30? uutena, maksaisin käytetystä vastaavasta max 10-15? jos todella mieleinen.

Huutiksessa saat varmasti parhaimman hinnan, mutta vaatii myös hiukan aikaa vastailla kysymyksiin, kuvata kaikki mahdollissimman hyvin jne. Toki on sitten noita second hand myymälöitä, Helsingissä tais olla Pikku Prinssi tai sinne päin, heille tarvii vain varata aika etukäteen. He ostaa ne vaatteet sinulta ja myyvät sitten eteenpäin omilla hinnoillaan, sitä en tiedä miten niistä maksavat.

amlo
Oman kokemukseni tahan vain liitan... Mina vein myyntiin kolme lasten juhlamekkoa yhteen second hand myymalaan nyt kesalla Suomessa kaydessani. Kaksi niista oli Mother Carer:n (ei siis todellakaan mikaan 'huippumerkki')mekkoja ja yksi oli yhdysvalloista saatu, en nyt muista merkkia. Sain niista yhteensa 35 euroa, kun vahan tinkasin.

Loman lopussa pistaydyin varsikseni kaupassa, ja siella ei ollut enaan kuin yksi niista mekoista jaljella, se kaikkein tavallisimman nakoinen niista, ja hinnaksi sille oli laitettu perati 28 euroa.

Mina olin ihan suht tyytyvainen mita itse sain mekoista ja myyminen siihen kauppaan sujui katevasti eika vienyt paljon aikaani, mutta kylla kovaa hintaa nayttavat pyytavan sitten itse kun myyvat eteenpain.

Yhteistyössä