Mitka asiat helpottaa sun arkea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tähtisumu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Omat vanhempani esim.tänään kun esikoinen on mahataudissa niin tulivat siksi aikaa olemaan poikien kanssa, että pääsen käymään kaupassa jne.Mieheni on toisella paikkakunnalla töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Se että laittaa jo illalla valmiiks seuraavan päivän vaatteet lapsille, käskee niiden katsoa kuntoon koulu- ja tarharepun. Paljon paremmin alkaa päivä kun ei noista jutuista tartte kiireessä aamulla motkottaa!

Jotakuinkin meilläkin näin, eli arkirutiinista/rytmistä pidetään kiinni, tietyt hommat tehdään valmiiksi jo illalla. Kun mies on illalla kotona, hän hoitaa iltatoimet ja minä aamutoimet, kun iltavuoro tehdään toisinpäin. Molemmat osallistuu ja tehdään yhdessä. Lapsia ei passata liikaa vaan osallistuvat myös vanhempien mukana.

listat;
-maustekaapissa on lista, johon merkkaan kun joku on loppumassa, tilaan ystävien kanssa isommissa erissä
-siivouskaapissa on lista, johon merkkaan loppumassa olevat tuotteet (tilaan pari kertaa vuodessa isommat erät ystävien kanssa
-lääkekaapissakin on lista, jonka otan mukaan kun tulee muuta akuuttia tarvetta apteekkiin
-työpöydällä on aina lehtiö, johon merkkaan kauppalistaa
-viikon ruokalista, saatan samalla kun laitan sen kertaista ruokaa, valmistella jo paria seuraavaakin, ainakin väli-tai iltapalaa :)
-pakastan kaikki pienetkin loppuerät ruokaa, joten aina on pakkasessa otettavaa. (meillä saattaa olla pakkasen tyhjennysaikaan jokaisella eri ruokaa)
-rutiinit ja vakiintuneet tavat
-tukiverkko joka koostuu naapuritalossa asuvasta äidistäni ja aikuisista lapsistani.

- Pakastimessa aina jotain ruokaa valmiina, jota lämmittää silloin, kun ei ehdi kokkailemaan.
- Vapaapäivä viikolla eli kun töissä säännöllisesti iltamenoja, niin otan ne rahan sijaan ylimääräisinä vapaapäivinä
- Siivooja kahden viikon välein

Tänään juuri ajattelin veljeni vaimoa, joka tiskaa aina käsin, vaikka astianpesukonekin olisi. Onko muita, jotka tiskaavat mielummin käsin, vaikka konekin olisi? Miksi?

Jahas,jahas. Mä jäin näemmä tähän ketjuun kun lykkää valkoista yrittäessäni poistua :| .

Mitäs sellaisia arjen helpottajia meillä....no miehen kanssa vuorotellaan pojan harrastuksiin kuskaamisissa, jaetaan yhdessä kotitöitä, poitsukin kantaa kortensa kekoon siivoamalla oman huoneensa, pissattamalla koiraa, viemällä roskia yms. yms.

Lisäksi mä koitan tehdä helppoa ruokaa, käydään harvemmin kaupassa ja ostetaan kerralla paljon...no onhan näitä.

Ja kaikista helpoimmalla pääsee kun koittaa olla stressaamatta. Meilläkin on aina vähän sotkuista, mutta olkoon vaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tänään juuri ajattelin veljeni vaimoa, joka tiskaa aina käsin, vaikka astianpesukonekin olisi. Onko muita, jotka tiskaavat mielummin käsin, vaikka konekin olisi? Miksi?

Minä en aio kohta enää IKINÄ TISKATA YHTÄÄN MITÄÄN KÄSIN KUN SAAN ASTIANPESUKONEEN!!!! |O |O Tää on niin persiistä pirkule...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mä ainakin tykkään tiskata ja toisekseen astiat loopuisivat tosi nopsaan,jos koneeseen niitä keräilisi odottamaan täyttymistä.. Eikä siinä mene kuin hetki,kun heti syönnin jälkeen astiat pesee pois..
Ja lapset tykkää olla mukana tiskaamassa.

Yhteistyössä