mites yösyötöille stoppi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta burnout
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohta burnout

Vieras
kun puoltoistavuotias vielä useemman kerran yössä huutaa "mammaa", eli tuttipullosta maitoa. On yrittäny olla antamatta, mutta menee ihan raivoomiseksi, huutaa ja raivoo niin kauan että saa.vettä ku yrittää niin huuto vaan yltyy.oon aatellu et josko itestään lopettelis joskus sitä yösyöntiä, mut tuntuu vaan enemmän taas syövän. olis niin kiva kun sais nukkuu kokonaisen yön joskus.vaippaaki pitää keskellä yötä vaihtaa ku lipittää sitä maitoo.miten ihmeessä saan sen loppumaan?

Meillä lopetettiin esikoisen yöimetyksen tuossa iässä. Tuolloin poika oli tarpeeksi vanha ymmärtämään, kun sanoin, että maitoa saa vasta aamulla. Nyt oot vaan sinnikäs, etkä todellakaan ota enää mitään vesipulloja mukaan, vaan lopetatte yötarjoilun kerralla. Sinnikkyyttä sulta nyt vaaditaan, mutta takaan, että se sinnikkyys palkitaan.

Ootko SÄ aina hoitanut tuon yötarjoilun? Laita lapsi muutamaksi yöksi nukkumaan jonkun muun kanssa. Meillä just yövieroitettiin 8-kuinen siten, että hän nukkui kolme yötä kaksin isänsä kanssa.

Meillä lopetettiin yösyötöt 7-8kk iässä niin, että mies hoiti muksua pari-kolme yötä. Anto vettä vaan ja silitteli. Ei antanu periksi kertaakaan. Yösyönti loppu siihen.

Piti vielä sanoa, että sun pitää olla päätöksessäsi johdonmukainen: kun päätät, että enää et anna, et kans anna. Muuten lapsi oppii, että kun tarpeeksi kiljuu, annat periksi.

meillä loppui yösyöpöttelyt tismalleen samalle päivää kun yksin kertaisesti loppu rintamaito ku seinään, eikä edes halunnutkaan imeä tissiä enää, sylkäsi vaan pois suusta...
Kaverilla ei auttanut muu kuin antaa märistä hetken ja jos ei rauhottunut meni laittamaan vaan nukkumaan; -nyt nukutaan, hyvää yötä. ja pois huoneesta ja samaa toistoa niin pitkään että oppi..

Kahden kokemuksella= anna maitoa niinkauan kuin haluuvat, kyllä se aikanaan loppuu. Pidin itse arsenaalin aina sängyn vieressä. Kummankaan purukalusto ei näytä kärsineen vaan ovat saaneet paremmantuulisen äidin päivisin.
Eli siis surutta tuttelit yms. kehiin koska säilyvät ilman jääkaappia jos siis ne menee.

Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:
Piti vielä sanoa, että sun pitää olla päätöksessäsi johdonmukainen: kun päätät, että enää et anna, et kans anna. Muuten lapsi oppii, että kun tarpeeksi kiljuu, annat periksi.

Niin se on. Ja joka kerta, kun antaa periksi, lapsi oppii, että huutaminen kannattaa. Osaa olla joka kerta sitkeämpi, koska tietää saavansa karjumalla palkinnon... maitoa tässä tapauksessa.

juuh, minä olen kaikki yöt heräillyt. kuten myös hoidan lapsen kokonaan muutenkin, koska olenhan työstäni lapsen hoitovapaalla, joten mieheni mielestä hänelle ei silloin kuulu lapsen hoito.Tää on kans yks mikä mua jurppii.

Alkuperäinen kirjoittaja Sarianna:
Kahden kokemuksella= anna maitoa niinkauan kuin haluuvat, kyllä se aikanaan loppuu. Pidin itse arsenaalin aina sängyn vieressä. Kummankaan purukalusto ei näytä kärsineen vaan ovat saaneet paremmantuulisen äidin päivisin.
Eli siis surutta tuttelit yms. kehiin koska säilyvät ilman jääkaappia jos siis ne menee.

Äiti tuntu olevan väsynyt. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Oletko yrittänyt antaa vettä, jos hän huomaisi ettei kannata enää pyydellä? Tietysti hän varmaan siitä vasta raivostuukin :/

veden tarjoomisesta vasta raivostuukin

Ja siitä veden tarjoamisesta alkaa sitten uusi kierre: lapsi haluaa öisin sitä vettä maidon sijasta ja loppujen lopuksi mikään ei sitten olekaan muuttunut miksikään. Kyllä kannattaa laittaa kerralla koko baari kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:

Ja mitäs pahaa siinäkin sitten on????
:saint:

Veikkaanpa, että aloittaja haluaisi öisin nukkua eikä syöttää isolle vauvalle tuttelia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Oletko yrittänyt antaa vettä, jos hän huomaisi ettei kannata enää pyydellä? Tietysti hän varmaan siitä vasta raivostuukin :/

veden tarjoomisesta vasta raivostuukin

Ja siitä veden tarjoamisesta alkaa sitten uusi kierre: lapsi haluaa öisin sitä vettä maidon sijasta ja loppujen lopuksi mikään ei sitten olekaan muuttunut miksikään. Kyllä kannattaa laittaa kerralla koko baari kiinni.

Meillä se veden tarjoilu teki sen, että muksu hoksas, että sitä maitoa ei tuu ja vesiki on pahaa, olen sitte ilman. Ei meillä kukaan oo jatkanu yösyöntejä tuon koulutuksen jälkeen. :/

Ja mitäs pahaa siinäkin sitten on????
:saint:

Ei mitään. Mää ainaki nautin hoitaa koko pesuetta muutaman tunnin yöunilla ja neki pätkissä. Se oli kivaa. =)

Meillä se veden tarjoilu teki sen, että muksu hoksas, että sitä maitoa ei tuu ja vesiki on pahaa, olen sitte ilman. Ei meillä kukaan oo jatkanu yösyöntejä tuon koulutuksen jälkeen. :/

Mutta entä jos lapsi tykkääkin vedestä ja jatkossa vaatii vettä yhtä usein kuin tähän asti sitä maitoa? Voihan siinä niinkin käydä. Lapsi kyllä pärjää juomatta aamuun asti, joten kannattaa yrittää saada se lapsi kans nukkumaan eikä pelleilemään juomisten kanssa.

Ihan rehellisesti, kuinka monta yli 16 v tunnette jotka vaatii vettä/maitoayöllä? Eli kun lapsi kasvaa, tarpeet vähenee öisin tai sit ei...
Voihan aina yrittää Kouluttaa... tai sitten lieventää ja elää itsekin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mutta entä jos lapsi tykkääkin vedestä ja jatkossa vaatii vettä yhtä usein kuin tähän asti sitä maitoa? Voihan siinä niinkin käydä. Lapsi kyllä pärjää juomatta aamuun asti, joten kannattaa yrittää saada se lapsi kans nukkumaan eikä pelleilemään juomisten kanssa.

Meillä muksut alkoivat nukkua yöt kun aloitin vesitarjoilun. Eli molempien mielstä vesi oli yök ja parin itkeskeltyn yön jälkeen nukuttiin yöt läpeensä. Samaa "vesihoitoa" on harrastanut moni sukulaisemme eikä kenenkään lapsi ole kyllä ihastunut veteen. Ja vettä tarjosin siksi, että tiesin, että lapsilla ei ollut oikeasti jano.

niin, kyllä kai tää joskus sit loppuu..vuoden päästä varmaan naureskellen muistelen tätä, tuntuu vaan tällä hetkellä niin kypsältä..

Ymmärrän. Väsymys vie kaikki voimat. Koko perhe kärsii, jos äiti kärsii. Jaksuja yösyöntien lopettamiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja polka harmaana:
Meillä muksut alkoivat nukkua yöt kun aloitin vesitarjoilun. Eli molempien mielstä vesi oli yök ja parin itkeskeltyn yön jälkeen nukuttiin yöt läpeensä. Samaa "vesihoitoa" on harrastanut moni sukulaisemme eikä kenenkään lapsi ole kyllä ihastunut veteen. Ja vettä tarjosin siksi, että tiesin, että lapsilla ei ollut oikeasti jano.

Ok. Mutta onhan niitäkin lapsia, jotka tykkäävät vedestä. Esim. meillä esikoinen juo paljon mieluummin vettä kuin maitoa.

Yhteistyössä