mites teillä on mennyt 3v hammaslääkärin tarkastus käynti?

meillä on se ens viikolla eessä. kiinnostaa muiden kokemukset onko mennyt hyvin ,antoiko lapsi avata suunsa.oliko reikiä? mmiten teillä muuten sujuu hampaiden pesu kotona,peseekö lapsi ite vai pesettekö te lapsen taka hampaat esim..? :)

Meillä meni tosi hyvin. Ennen käyntiä puhuttiin asiasta, kuinka pääsee sillä tuolilla ajelemaan. Pojan ystävä oli käynyt tarkastuksessa aiemmin ja kertoi käynnistä.

Meillä pestään pojan hampaat. Noin pienen ei kannata itse antaa niitä harjata tai ainakin kannattaa tarkastaa.

joo no oon harjannukki ja sen jälkee antanu tytön viel ite tai toiste päin.mut monesti on ollu taistelua siitä et kun hän haluisi vain itse harjata... sit pitää väkisin harjata..sit oon kuullu et ei pitäis sillo harjata ite et mielummi ei tekis valtataisteluu siitä vaan antaa sit lapsen ite harjata..mut mite ne hampaat saa siel takaa puhtaaks jos antaa lapsen yksi harjata..

Alkuperäinen kirjoittaja julia05:
joo no oon harjannukki ja sen jälkee antanu tytön viel ite tai toiste päin.mut monesti on ollu taistelua siitä et kun hän haluisi vain itse harjata... sit pitää väkisin harjata..sit oon kuullu et ei pitäis sillo harjata ite et mielummi ei tekis valtataisteluu siitä vaan antaa sit lapsen ite harjata..mut mite ne hampaat saa siel takaa puhtaaks jos antaa lapsen yksi harjata..
Eipä mitenkään. Meillä työ valtataistelu käytiin joskus 2v. Tällähetkellä taitaa olla ainoa asia josta ei uhmaa :/

Meillä hammashoitaja sanoi, että pistäisi venyttää kunnolla syytä ja huulia, jotta saa harjattua myös ienrajat, se on ollut hieman vaikeaa.

Hammashoitaja tai suuhygienisti varmasti mielellään näyttää vaikka kädestä pitäen miten saa lapsen hampaat hyvin pestyä sieltä takaakin.

Onko teillä muuten aika tosiaan hammaslääkärille vai suuhygienistille tmv?

en tiedä mikä se aika on. mutta 3v hammastarkastus aika..eli joku se siellä tarkastaa ne hampaat..heh en tiedä onkoha se seuraava kerta 6vuotiaana.eiköhän se siel sitten kerro senkin:)

mun kaverin tyttö oli just käyny siel 3v tarkastuksessa.mutta siitä ei ollu tullu mitää ku tää tyttö ei ollu aikassu suutaan..heh eli uusi aika puolen vuoden päähän.. kyllähän ne kotona oli sitä harjotellu ym mut ei tyttö sit aukasssu suuta ja sillä hoitajalla ei ollu aikaa siinä sitten. ois varmaa aukassu jos vähä aikaa ois tutustunu siihen paikkaan ym..?

Meillä poika on ollut aina asiallinen hammaslääkärissä kävijä. Kaikki hommat onnistuneet tosi hyvin, ilman mitään mekkalaa.
Tämä kikkuripää-tyttönen nostikin sitten sellaisen äläkän hammashoitolassa, että homma meni ihan puihin. Isänsä oli ihan helisemässä, sitten hammashoitaja-tätsy sai houkuteltua likan aukaisemaan suunsa ja homma oli jotenkin saatu hoidettua. Että ei siinä auttanut miun tekemä preppaus eikä mikään.... :ashamed:

Me oltiin hammashoitajalla 2,5v ja hammaslääkärillä 3v ja ihan hyvin meni. Hoitajakäynti oli vähän kuin harjoitusta, laskettiin penkissä mäkee ja sai oman peilin sieltä ja kaikin puolin mukava käynti. Hammaslääkärillä en itse ollut mukana, mutta miehen mukaan oikein hyvin meni. Tarkasti hampaat, laittoi lakkaa ja poika sai tarran =)

Loistavasti meni, hammashoitajalle oli aika, poika kiipes tuolille heti ja avasi suunsa samantein :D

Meillä poika pesee ensin itse ja sitten minä pesen, isikin pesee mutta vain viikonloppusin kun on muutoin töissä iltasin =)

Yhteistyössä