Mites tässä tilanteessa toimisitte? lapsen lajoista kyse

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi itku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi itku

Vieras
eli mieheni sisko ja hänen miehensä ovat esikoisemme kummeja... muistavat lasta lahjoilla syntymäpäivinä ja jouluina ja joskus muulloinkin... mutta nyt meillä on myös toinen lapsi n 2,5v. esimerkiksi viime jouluna kävi niin että heiltä tuli lahjat esikoiselle sekä minulle ja miehelleni, mutta kuopukselle ei mitään.... sitä edellisenä jouluna sama juttu... (ja silloin kun tulevat käymään (harvoin, ehkä kerran vuodessa)...

no silloin hän oli niin pieni ettei vielä ymmärtänyt, mutta nyt alkaa jo itsekin tajuta.. ovat tulossa käymään ja ilmoitti jo etukäteen että tuo kummitytölle joululahjat ja tuliaiset tullessaan... siis asia sinänsä ok että kummi muistaa vain kummilastaan, mutta se mulla menee yli, että jos myös vanhemmat saa lahjat niin pienin jätetään kokonaan ilman :( eikähän lahjan pikkusiskolle tarvitsisi mitään erikoista, pieni muistaminen riittäisi, vaikka uudet pinnit...

olen nyt harkinnut että pitäisikö kuopukselle käydä vain itse ostamassa jokin pieni lahja ja antaa se sitten hyvityksenä mielipahasta...

tiedän että asiasta pitäisi ehkä mainita, mutta vaikeista henkilöhistorioista johtuen se tuntuu lähes mahdottomalta.

VOi hyvää päivää...Meillä on sovittu kyllä että kummit ostaa kummilapselleen vain ja ainoastaan.Mitä siitäkin tulis jos joka lapselle pitäis ostaa lahja??
Meilläkin 6 lasta??Ja omat siihen päälle,ehkä ovat kummeina vielä muillekin??

Musta on hurjaa jos opetat että yhen lapsen kummit ostaa kummallekin.Eikö kummallakin ole oma kummi?
SOvit että ostavat vain sille kummilapselle niin jo on tasapuolista.

Älä todellakaan mee sanomaan että jos tuotte kummilapselle niin sitten siskolle ja!!
Pöyristyttävää!!!
:o

minusta lapsen voi kyllä jo pienenä opettaa siihen, että kullakin lapsella on oma kummi, joka muistaa. EIhän synttärinäkään muisteta muita kuin päivänsankaria. Ja jouluna taitaa tulla sen verran niitä paketteja, että tuskinpa tuo lapsi sitä noin miettii. Onhan kuopuksellakin omat kumminsa. Minä muistan kummilapsiani, mutta en sisaruksia. 4 kummilasta ja jos jokaisen sisaruksille ostan ne pinnit tai pikkuautot niin kyllä siitä kertyy. Karkkia vien usein koko porukalle.

Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
VOi hyvää päivää...Meillä on sovittu kyllä että kummit ostaa kummilapselleen vain ja ainoastaan.Mitä siitäkin tulis jos joka lapselle pitäis ostaa lahja??
Meilläkin 6 lasta??Ja omat siihen päälle,ehkä ovat kummeina vielä muillekin??

Musta on hurjaa jos opetat että yhen lapsen kummit ostaa kummallekin.Eikö kummallakin ole oma kummi?
SOvit että ostavat vain sille kummilapselle niin jo on tasapuolista.

Älä todellakaan mee sanomaan että jos tuotte kummilapselle niin sitten siskolle ja!!
Pöyristyttävää!!!
:o

Pointti olikin kai just siinä että jos antaa lahjan vanhemmillekin muttei sille toiselle lapselle kuitenkaan. Mä ainakin haluaisin tuossa tilanteessa että ostais lapselle mieluummin eikä aikuisille lainkaan.

No aika kummaa minusta on, että ostetaan aikuisillekin lahjat, mutta ei toiselle lapselle :o Mutta eihän niitä joululahjoja lapsille nyt kannata näyttää. Ja jouluna tuskin osaavat miettiä, että keneltä mikäkin paketti on =)

siis ei ollut kyse siitä että kummin pitäisi ostaa lahja molemmille lapsille vain siksi, että että ostaa kummilapselleen...

toistan itseäni, että sitä en ymmärrä, jos nämä kummit ostaa lahjat myös VANHEMMILLE = MINULLE JA MIEHELLENI mutta kuopusta ei huomioida ollenkaan....

jos puhutaan siitä että kummi lahjoo vain kummilastaan niin ei siihen kyllä vanhemmat kuulu... :/

meillä on kummipoika joka kaksonen (hällä siis kaksoissisko)
niin kyllä me aina sille siskollekin ostettan lahjat synttärinä ja jouluna yhtälailla kuin kummipojallekin

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis ei ollut kyse siitä että kummin pitäisi ostaa lahja molemmille lapsille vain siksi, että että ostaa kummilapselleen...

toistan itseäni, että sitä en ymmärrä, jos nämä kummit ostaa lahjat myös VANHEMMILLE = MINULLE JA MIEHELLENI mutta kuopusta ei huomioida ollenkaan....

jos puhutaan siitä että kummi lahjoo vain kummilastaan niin ei siihen kyllä vanhemmat kuulu... :/

jospa sisko haluaa antaa lahjan veljelleen ja sinullekkin vai onko lahja sellainen että on tarkoitettu oikeastaan koko perheelle? mä en kyllä ihan ymmärrä sitä että aina ollaan vaatimassa ja vaatimassa. jos joku ei lahjoja anna kaikille niin se on hänen valintansa. laittakaa lahjat piiloon ja jakakaa toisten seassa.

Meillä kaksi kummilasta ja näillä 7 sisarusta lisäksi että ei meiltäkään tipu kuin kummilapselle. joskus aiemmin ostin lisäksi karkkirasian tms yhteiseksi kunnes vanhemmat sanoivat ettei ole tarvis, tulee muutenkin karkkia liikaa.

Ymmärrän sun pointin ja olen samaa mieltä.

me ostetaan kyllä kaikille kummilapsen sisaruksille (ja niitä on neljä!) eli pinnit , suihkusaippuat tms. jouluksi ja jos mennän synttäreille niin viedään karkkia muille. Käydään muutenvaankin ja silloin saatetaan viedä vaan kummipojalle jotakin. Hyvin siskot ymmärtää.

No huhhuh mitä kommentteja.. Ai että on ihan ok että muut koolme perheenjäsentä saavat lahjat mutta ei yksi? Ei oo kyllä mun mielestä ihan jees. Mutta uskoisin että ihan ajattelemattomuuttaan tekevät noin, eivät varmasti tahallaan halua pienen mieltä pahoittaa, varmaan ihan asiasta sanominen auttaisi. Että sanois vaan ettei vanhemmat tartte lahjoja kun jää muuten yksi ihan ulkopuoliseksi..

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:

jospa sisko haluaa antaa lahjan veljelleen ja sinullekkin vai onko lahja sellainen että on tarkoitettu oikeastaan koko perheelle? mä en kyllä ihan ymmärrä sitä että aina ollaan vaatimassa ja vaatimassa. jos joku ei lahjoja anna kaikille niin se on hänen valintansa. laittakaa lahjat piiloon ja jakakaa toisten seassa.

tästä silti täysin samaa mieltä!!! jokaisen oma asia!

Meillä on niin, että vanhimman kummi on aina hankkinut tytölle mitä tyttö tarvitsee ja nuorimmaiselle sitten on hankittu joku pieni juttu tai annettu vähän rahaa....Nyt kun kummi vanha ja höperö niin hänen tyttärensä jatkaa samaa mallia. Ostaa tytölle mitä tyttö tarvitsee ja poika saa jonkun lohdukkeen....en ole koskaan pyytänyt mutta näin heillä tehdään.

Älä ap välitä. Mä ymmärrän. Tällä on tänään vaan porukka kaikesta eri mieltä kuin aloituksessa. Meillä vähän samanlainen tilanne miehen siskon perheen kanssa. Nimenomaan vähän.

Meillä vaan 1 lapsi ja ovat hänen kummeja. Samoin mies on heiän lapsen kummi. Ollaan aika paljon tekemisissä ja jouluna vaihdetaan lahjoja yhdessä joko aattona tai joulupäivänä. Koko päivän kyläily siis. Minä jo seurustelun alkuaikoina ehdotin ettei aikuisille ostettais mitään, mutta tää sisko oli sitä mieltä, että edes jotain pientä. En teidä miten kehtaisin samaa ehdottaa uudestaan. Meillä on muutenkin monta muistettavaa: meiän vanhemmat ja mun sisko joka vielä teini, lisäksi mun kummilapsi.

Muuten tää siis sujuu, mutta heidän puolelta lahjat voi olla mitä vaan. Joskus saatan saada benettonin neuleen ja seuraavalla kerralla en mitään omaa, jonkun yhteisen lahjan miehen kanssa "vain". Tästä syystä mun on vaikea keksiä mitä heille osteltaisiin. Mmieluummin luopuisin koko tavasta.

Mä olen ostanut lahjat vain kummilapsilleni, en heidän sisaruksilleen. Lisäksi olen ostanut lahjan sille ystävälleni, joka on kummilapseni äiti. Näin ollen joka joulu 3 lahjaa kummilapsille ja 2 lahjaa ystävilleni (mulla on siis 2 kummilasta samasta perheestä ) . Jos taas olisi pitänyt ostaa kummilasteni sisaruksillekin, niin niitä lahjoja olisi sitten 3 lahjaa kummilapsille 2 lahjaa ystävilleni ja 9 lahjaa sisaruksille.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Sisko haluaa ostaa veljelleen lahjan, mutta kohteliaisuudesta laittaa siihen kumminkin teidän molempien nimet????

molemmille tulleet henkilökohtaiset lahjat, joten ei tästäkään ole kyse...
ja kaikille ihmettelijöille sanon edelleen, että useimmat meidän lasten kummit ostavat lahjat vain omalle kummilapselleen synttäreinä ja jouluina ja se on ihan ok. on myös kummi joka ei osta ollenkaan ja sekin on ok. mut aloituksessa ei ollutkaan tästä kyse, kiitos teille jotka ymmärsitte pointtini niinkuin se oli.

kyllä tässä tilanteessa tulee paha mieli kuopuksen puolesta, ja mieluusti oman lahjani hänelle antaisin jos voisin, mutta eipä oikein hiuskähertimet tai keittiöveitset leikkeihin sovi...

joululahjat ehkä saa vielä sekoitettuakin ja kyselyn lahjojen antajista voi yrittää johdattaa muualle, mutta ne tuliaiset onkin vähän hankalampi juttu...