Mites tämmönen mahatauti, onko muilla?

Pojalla on ollut nyt lähes alkuviikosta lähtien tosi pahan hajuiset pierut. Ja se piereskeleekin enemmän kun yleensä.

Eilen ja tänään kakka oli aika löysää, ei kuitenkaan ihan ripulia. Mutta se kakkakin sitten HAISEE.

Syönyt on aika huonosti. Päiväkodista hakiessa hoitajat kyllä sanovat että on syönyt siellä hyvin, mutta olen nyt alkanut epäilemään että syököhän sielläkään.

Muuten poika jaksaa leikkiä ja on ihan normaalin oloinen. Onkohan tämä nyt alkusoittoa mahataudille, vai onko meillä vaan tämmöinen lievempi tauti menossa? Päiväkodissa on kait oksennustautia ollut liikkeessä.
 
Okei, kiitos kannustavista kommenteista :LOL:

Ja kaikille joita, tottakai, kiinnostaa mun pojan paska, niin voin antaa sellaisen väliaikatiedon että enää ei tarvitse miettiä onko vatsatauti tulossa vai ei. Kyllä täällä nyt sit virallisesti ollaan oksutaudin kourissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meilla ollut hei ihan sama homma tässä muutaman päivän!
Onko teillä toi syöminen ollut kuinka huonoa? Tuntuu että poika on tällä viikolla syönyt kotona vain muutamia lusikallisia ruokaa.

Ostin tänään herkkuja kaappiin jos edes jotain sais menemään sille alas.
 
vieras
Vaihtelevasti on ruoka maistunut, eilen ei paljonkaan syönyt, vesi on kyllä maistunut koko ajan hyvin. On sanonut, et haluaa jotain ruokaa ja kun sen saa eteensä ei välttämättä maistu. Tänään on alkanut jo päivän mittaan ruoka maittaa normaaliin tahtiin.
 
En usko että mitään allergiaa olis. Kyllä mä sain jo todisteet tässä päivän aikana että ihan rehellinen oksennus- ja ripulitauti tämä on. Meillä ei ole vielä kuumetta, saa nähdä kauanko tämä kestää.

Tarttuuko nämä lasten mahataudit herkästi teillä vanhempiin? Mulla ei vielä ole mitään oireita, mutta taitaa se mullekin jossain vaiheessa tulla. Mies on ollut pari viikkoa työreissussa niin se ainakin säästy taudilta toistaiseksi.
 

Yhteistyössä