Mites tällainen tilanne?

• Viestiketjun aloittaja Emma
  • Ensimmäinen viesti
Emma
Ensimmäinen raskaus, rv 39+6, ei supistuksia, kohdunsuu kiinni ja kohdunkaulaa 2,5 cm jäljellä. Voiko tästä suoraan päätellä että vauva ei synny vielä pitkään aikaan? Vai onko mahdollista, että jos supistuksia alkaa tulla niin ne kypsyttäisivät alakertaa nopeastikin?

Emma
:) Varmaan menee yli 40 viikkoa, koska 40+0 on huomenna.
Vauvan pää on ihan alhaalla, lääkäri ei sanonut onko se kiinnittynyt (vai onko se sama asia?).
Mutta alhaalla on!

No huomaat siitä kääntyileekö vauva vielä?
Itsellä nuorimmainen kääntyi jo +26 vkolla ja potki loppuajan kylkiluihin, yks muuten murtui ;)
Mutta nauti vielä kuitenkin tästä ajasta ja älä stressaa, vauva kyllä tulee maailmaan kun on valmis.
Mutta mitään hirveen pitkiä autoreissuja tai matkustamisia en enää suosittele, synnytys voi käynnistyä yllättävän nopsaankin.

Emma
Joo ei ole aikeita lähteä mihinkään reissuun tässä vaiheessa ;)
Olen muuten ihan levollinen (jaksan kyllä odottaa vauvan syntymistä ) mutta vauvan painoarvio huolettaa. Vauva on kasvanut ihan alakäyrällä ja minulle lupailtiin pienikokoista vauvaa. Nyt kuitenkin vauvan paino on noussut nopeasti parissa viikossa ja on nyt keskikäyrällä. Keskikäyrä on tietysti ok, mutta pelkään että jos paino nousee yhtä nopeasti tämän loppuajan niin sieltä saattaakin tulla jo aika iso lähetys. Eli ei niinkään huoleta itse painoarvio grammoissa kuin painon suhteellinen nousu; se että vauvan paino on noussut niin reippaasti lyhyessä ajassa (eli jatkuuko samnalaisessa tahdissa loppuajan). Oma painoni ei ole noussut.

Yhteistyössä