Mites se nyt olikaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kertokaa totuus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kertokaa totuus

Vieras
Kaverillani on kaksi lasta joilla eri isät. Kaveri loukkaantui kun kutsuin hänen lapsiaan siskopuoliksi. Eikös lapset ole aina siskopuolia jos jompikumpi vanhempi on eri? Ei kai se tee poikkeusta vaikka olisi samasta äidistä kaikki lapset syntyneet??

No miksi sun pitää kutsua niitä -puoliksi?
Meillä ainakin kaikki lapset ovat ihan yhtä paljon sisaruksia keskenään eikä jaotella ketään täys- tai puolisisaruksiksi. Yksi sukulaistäti tekee tätä ja kyllä muakin ärsyttää.

Kaveri sanoi että sisarpuolia ovat vain saman isän ja eri äidin lapset keskenään. Saman äidin lapset kaverin mielestä aina siskoja (tai veljiä) vaikka olisi eri isäkin.

Äidin äiti joskus sanoi, että "Yhtään puolikasta siskoa tai veljeä en ole nähnyt, joten meillähän ei puolikkaita ole." :D Kutsuivat toisiaan ihan veljiksi ja siskoiksi.

Ja onhan tuo esikoinen viralliselta nimitykseltään siskopuoli nuoremmille. Ei meillä silti kutsuta sisko- ja velipuoliksi ketään. Kai se mummon ja äidin oppi on iskostunut seläkytimeen asti. En minä loukkaannu, jos joku sanoo asian niin kuin se on, koska niinhän se on. Mutta jos joku ryhtyy lapselle takomaan naamaa vasten, ettei saa kutsua veljiään veljiksi, niin silloin kyllä huomautan. Huomautin silloinkin, kun naapurin sisarukset toistivat vanhempiensa kommenttia uusperheestämme esikoiselle "Eihän toi ole edes sun oikea veli, kun teillä on eri isätkin. Et sä saa kutsua sitä veljeksi, äiti ja isä sanoi niin". Voitte kuvitella miten sellainen iskee 4-vuotiaaseen, joka oli oikeasti ylpeä isosiskoksi tulostaan.

Ehkä halusitkin vain nälväistä ystävääsi joka on "lutkamaisesti" mennyt tekemään lapsia kahden eri miehen kans! Hei haloo, herätys nykyaikaan! Itse tietysti istuit jalat ristissä aina papin aameneen asti..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kaveri sanoi että sisarpuolia ovat vain saman isän ja eri äidin lapset keskenään. Saman äidin lapset kaverin mielestä aina siskoja (tai veljiä) vaikka olisi eri isäkin.

ja miun anoppi väitti juur toisiapäin, että ennen vanhaan pidettiin täyssiskoina/veljinä saman isän lapsia =) (oli hieman naurussa pitämistä)

Mulla on kaks yli täys ikästä sisarusta jotka on biologisia ja kaks pienempää siskopuolta 2v ja 2 kuinen vauva. Mulle ihan yhtä arvokkaita ja tärkeitä kuin biologiset. Mulle ne on ihan yhtä lailla sisaruksia. Ärsyttää jos joku sanoo niin tehän ette oo biologisia sisaruksia, siihen vaan sanon että ihan saman arvosia vaikka eri äidit onkin. Miks hemmetis pitää eritellä? Ei näitä juttuja voi ymmärtää ellei omalle kohalle oo käyny. Enkä yhtään ihmettele et kaveris loukkaantu, aika ajattelematonta möläytellä tollai.

Alkuperäinen kirjoittaja yheksän iskä:
Jos lapsilla on sama isä, ne ovat sisaruksia (vaikka olisi eri äiti). Jos taas eri isä, ne ovat sisarpuolia.

:) Jep

Eli jos isi sitten väkertää yhdeksälle eri naiselle lapsen, jotka kaikki asuvat eri osoitteissa, osa jopa eri kaupungeissakin ja silti nämä lapset ovat sisaruksia.

Mutta jos äiti saa yhdeksän lasta, joilla kaikilla on eri isä, mutta kaikki lapset asuvat saman katon alla ja jakavat huoneensa ja kasvavat yhdessä niin he ovat sisarpuolia.
Missä logiikka ja järki tässä väitteessäsi hyvä yhdeksän iskä

Alkuperäinen kirjoittaja Höh:
Alkuperäinen kirjoittaja yheksän iskä:
Jos lapsilla on sama isä, ne ovat sisaruksia (vaikka olisi eri äiti). Jos taas eri isä, ne ovat sisarpuolia.

:) Jep

Eli jos isi sitten väkertää yhdeksälle eri naiselle lapsen, jotka kaikki asuvat eri osoitteissa, osa jopa eri kaupungeissakin ja silti nämä lapset ovat sisaruksia.

Mutta jos äiti saa yhdeksän lasta, joilla kaikilla on eri isä, mutta kaikki lapset asuvat saman katon alla ja jakavat huoneensa ja kasvavat yhdessä niin he ovat sisarpuolia.
Missä logiikka ja järki tässä väitteessäsi hyvä yhdeksän iskä

Kunhan yrittää kiusata. :D

Uusimmat

Yhteistyössä