Mites muuten tulee sujumaan nukahtaminen päiväkodissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ap

Vieras
Niin, tuli vaan mieleen et kun toi 1,1vee viedään kai kohta päiväkotiin ja tähän asti on nukahtanut päiväunille joko tissille, vaunuihin (ulkona) tai autoon, et mitenköhän se siellä sit saa unen?

meilläkin oli nukahtanut ainoostaan tissille, mutta ekana päivänä täti oli nukuttanut syliin, seuraavina päivänä nukahti jo omaan sänkyyn. Ja kotona jatkettiin edelleen tissille nukuttamista. Eli hyvin on mennyt

no meillä nukahti aina mun tai miehen kainaloon päikkäreille, mut hoidossa nukkunut eka päivästä asti muiden mukana ilman kainaloa. Meillä on unipupu joka on tosi tärkeä, viety sit aina hoitoonkin mukana.

Lisäys meijän pk:ssa nukuttavat kyllä pienet vaunuihin jos vanhemmat haluaa (omat vaunut pitää olla) ihanan näköstä kun käy hakemassa omansa aikaisemmin niin terasilla on rivi vaunuja

..ehkä hyvä opettaa lapselle itse nukahtaminen sänkyyn itse, Oppii se päiväkodissakin, mutta lapselle pehmeämpää kuitenkin, kun vanhemmat sen tekisi,,, (onko teistä siihen?)

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
jaa, empäs tiedä.
ehkä asiaan kannattaa paneutua ennen hoitoon vientiä ja alkaa totuttaa toisenlaiseen nukahtamiseen ?

On yritetty. Seurauksena itkua ja huutoa ja lopulta tahtoo pois sängystä ja valvoo väkisin vaikka on huonotuulinen väsymyksestä. Siksi yleensä aina sään sallies vien ulos nukkumaan. Jos imetän nukahtaa ilman ongelmia.

Lapset nukkuvat paremmin ja nukahtavat nopeammin hoidossa, kuin kotona. Monelle vanhemmalle tulee yllätyksenä, että lasta ei tosiaan ole pakko heijata sylissä uneen neljävuotiaaksi asti.

Meillä vähän sama edessä, tähän asti on nukkunu parvekkeella. Juttelin hoitajan kanssa ja oli sitä mieltä, että voi nukkua jatkossakin. Hoidossa opettelee nukkumaan sisällä ja kotona jatkaa ulkounia.

Katotaan, miten sujuu. Toivottavasti hyvin.

Hyvin lähti menemään (hoitajien vakuuttelujen mukaan).
Minä itse en saanut tuota tyttöä nukkumaan muutoin, kuin imettämällä. Pk:ssa vietetty aika kouli siitä pois.
Yhteen väliin ei tarvinnut enää muuta kuin viedä tyttö vaan sänkyyn, niin nukahti sinne itsekseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
jaa, empäs tiedä.
ehkä asiaan kannattaa paneutua ennen hoitoon vientiä ja alkaa totuttaa toisenlaiseen nukahtamiseen ?

On yritetty. Seurauksena itkua ja huutoa ja lopulta tahtoo pois sängystä ja valvoo väkisin vaikka on huonotuulinen väsymyksestä. Siksi yleensä aina sään sallies vien ulos nukkumaan. Jos imetän nukahtaa ilman ongelmia.

ok. no minusta se on vanhemman rooli ja osa ottaa vastaan lapsen kiukuttelut tällasissa asioissa.
mä varmaan kyselisin päiväkodilta mitä näkemyksii ja kokemuksii heil on ja sit miettisin, et mitä tekisin.
eiköhän se hyvin lähde sujumaan siitä !

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
jaa, empäs tiedä.

ok. no minusta se on vanhemman rooli ja osa ottaa vastaan lapsen kiukuttelut tällasissa asioissa.
mä varmaan kyselisin päiväkodilta mitä näkemyksii ja kokemuksii heil on ja sit miettisin, et mitä tekisin.
eiköhän se hyvin lähde sujumaan siitä !

Otanhan mä vastaan ne kiukuttelut. Mut lapsi ei vaan nukahda sänkyyn, vaan lopulta häipyy. Ja musta tuntuu kohtuuttomalta lasta loputtomiin itkettää ja valvottaa.

Meillä kanssa mentiin päiväkotiin vähän reilun vuoden ikäisenä. Samaan aikaan kun pk:ssa aloitti, aloin vasta kotona nukuttamaan sisään pinnasänkyyn päikkäreille. Ihan hyvin meni, meillä usein tyylinä se, että annetaan vaikka vähän huutaa pinniksessä ja sinne se aina sitten lopulta nukahti. Vähitellen myös niin, ettei sänkyyn laittaessa enää itkenyt vaan itsekseen nätisti nukahti. Nyt on taas 2-vuotiaana eri ääni kellossa kun siirryttiin pois pinnasängystä.

Yhteistyössä