Mites Lissu suhtaudut kun venäläiset aivopesevät Terijoella sieppaamiaan ukrainalaislapsia?

vierailija
No tuntuuhan tuo aika hassulta kun katsot sananvapautta Euroopassa ja kritisoit Venäjän sananvapautta.
Vähän samaan tyyliin Esko puhuu vanhasta Venäjästä ja ylistää Usaa vaikka ihan molemmissa on ongelmansa.

Taitaa olla niin, että olet täysin valtamedian infojen varassa. Kun valtamedia päättää jättää jotakin kertomatta olet pimennossa. Otat mahdollisesti sinulle haitallisia rokotteita. Hyväksyt mahdollisesti mutisematta vapaudenriiston. Toivotat lähi-itäläiset tervetulleiksi meille jne.
Eli se, että uskon venäjän oikeasti hyökänneen Ukrainaan (Lissuhan puhuu vain erikoisoperaatiosta) tarkoittaa sitä, että uskon kaiken mitä mediassa sanotaan?

Liittyi se mihin tahansa?

Just just, kivan kapea ajatusmaailma Lissu sulla.
 
vierailija
Höpö höpö ja huomenna lisää.

Venäjä hyökkäsi taktisesti Ukrainaan, mutta mitään viitteitä koko maan valloituksesta ei ollut. Venäjä vain eliminoi strategiset kohteet monesta suunnasta.

Muun muassa lännestä lähetetyt sotilaat, asetukikohdat/asemat jne. Kaikki me muistamme uutisia kuinka kaikki oli sijoitettu huonosti yhteen paikkaan ja hukassa olevat uudet tulokassotilaat hyörivät pyörivät ja Venäjä ampui mestan aseineen ilmaan!
Ainiin, illan kevennyksenä:

Vihdoinkin onnlytynyt Putinin propangan kohderyhmä, Lissu!
 
Eli se, että uskon venäjän oikeasti hyökänneen Ukrainaan (Lissuhan puhuu vain erikoisoperaatiosta) tarkoittaa sitä, että uskon kaiken mitä mediassa sanotaan?

Liittyi se mihin tahansa?

Just just, kivan kapea ajatusmaailma Lissu sulla.
No mikä se sitten oli jos ei erikoisoperaatio, kun maahan mennään monesta eri suunnasta ja pyritään eliminoimaan Ukrainalle strategisesti tärkeät asemat?😦
 
Miten joku voi olla noin pihalla?😦 Onko Lissu todella näin tyhmä vai onko esim autismin kirjolla, mikä voisi selittää tätä jankkaamista?
Tyhmäksi en kyllä missään nimessä Lissua sanoisi, kyllä hän tuota ns. tietoa niin paljon on omaksunut. Minun mielestä hyvin tyypillistä juurikin enemmän tai vähemmän asberger-ihmiselle tai jollekkin muulle autismin kirjolla. Ja tämä ei nyt ole mitään pilkkaa. Itseasiassa aika iso osa aikaansaavista ja pätevistä ihmisistä on vähän "asberger". Lissulla on ihan selkeesti monia erikoisominaisuuksia. Osaa kieliä valtavasti ja omaksuu asioita nopeasti. Tubetkin kuuntelee tuplanopeudella. Ei musta siihen olisi.

Oon siis näistä ja monista muista jutuista ihan eri mieltä kuin Lispetti, mutta häkellyttävän intensiivisesti hän moniin asioihin perehtyy ja keskittyy.
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
On tämä keskustelu mielenkiintoista.😁

Yleensä tuo viimeisin epätoivon kortti lyödään pöytään kun ne vihoviimeisetkin kiilteet ovat kuluneet hampaista ja tukka revitty päästä.
Ja sieltä se tuli: Diagnoosi!😂🤣
 
Tyhmäksi en kyllä missään nimessä Lissua sanoisi, kyllä hän tuota ns. tietoa niin paljon on omaksunut. Minun mielestä hyvin tyypillistä juurikin enemmän tai vähemmän asberger-ihmiselle tai jollekkin muulle autismin kirjolla. Ja tämä ei nyt ole mitään pilkkaa. Itseasiassa aika iso osa aikaansaavista ja pätevistä ihmisistä on vähän "asberger". Lissulla on ihan selkeesti monia erikoisominaisuuksia. Osaa kieliä valtavasti ja omaksuu asioita nopeasti. Tubetkin kuuntelee tuplanopeudella. Ei musta siihen olisi.

Oon siis näistä ja monista muista jutuista ihan eri mieltä kuin Lispetti, mutta häkellyttävän intensiivisesti hän moniin asioihin perehtyy ja keskittyy.
Kuules nyt Tero - kaikella rakkaudella -
eikö sellainen käy mielessä, että mahdollisesti se autismi on sinun päässäsi?
Ei autistit aina ole mitään neroja, lähinnä auditiivisia - sehän sopisi sinuun…🤷‍♀️

t. voin minäkin osallistua diagnoosileikkiin


Lähtikö muuten tämä diagnoosileikki Trumpista käyntiin/leviämään?
 
vierailija
Sotateknisesti:

Itsenäisen valtion rajan ylittäminen on hyökkäyssotaa.

Sekä Usa, Venäjä (ja YK) ovat lähettäneet yksittäisiä joukkojaan paikkaan X auttamaan jotakin ryhmää, mutta se ei ole sama kuin hyökkäyssota.

Hyökkäyssota on oppikirjamaisesti se mitä Venäjä teki Ukrainassa: tullaan laajalti naapurirajan tuntumaan, ylitetään yksissä tuumin raja, ja mennään tankkikolonnassa valloittaen joka neliömetri matkan varrelta.
Sen jälkeen se valloitettu maa nimetään omaksi, jos puolustautuva valtio ei onnistu ajamaan takaisin vanhalle rajalle.
Nostetaan lissua varten tämä viesti, eli kyseessä on oppikirjamainen hyökkäys sota.

Ei mikään erikoisoperaation, vaikka venäjä(!) kuinka väittäisi itse niin.
 
vierailija
Tyhmäksi en kyllä missään nimessä Lissua sanoisi, kyllä hän tuota ns. tietoa niin paljon on omaksunut. Minun mielestä hyvin tyypillistä juurikin enemmän tai vähemmän asberger-ihmiselle tai jollekkin muulle autismin kirjolla. Ja tämä ei nyt ole mitään pilkkaa. Itseasiassa aika iso osa aikaansaavista ja pätevistä ihmisistä on vähän "asberger". Lissulla on ihan selkeesti monia erikoisominaisuuksia. Osaa kieliä valtavasti ja omaksuu asioita nopeasti. Tubetkin kuuntelee tuplanopeudella. Ei musta siihen olisi.

Oon siis näistä ja monista muista jutuista ihan eri mieltä kuin Lispetti, mutta häkellyttävän intensiivisesti hän moniin asioihin perehtyy ja keskittyy.
Lissu voisi kyllä olla hyvinkin esim Asperger, on sen verran erikoinen tapaus.

Sääli vain, että ei itse huomaa itsessään mitään outoa - eli lääkäriin sitä tuskin ikinä saadaan.

Mutta kyllähän sen palstalla kaikki tietävät, ettei se täysillä käy.
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
Kuules nyt Tero - kaikella rakkaudella -
eikö sellainen käy mielessä, että mahdollisesti se autismi on sinun päässäsi?
Ei autistit aina ole mitään neroja, lähinnä auditiivisia - sehän sopisi sinuun…🤷‍♀️

t. voin minäkin osallistua diagnoosileikkiin


Lähtikö muuten tämä diagnoosileikki Trumpista käyntiin/leviämään?
No en mä lähde mihinkään diagnoosileikkiin, enkä mitään diagnoosia ole tehnytkään. Meissä dippainsseissä asbergereitä on jonkun verran. Yleensä kyllä ilman diagnoosia, kun ei se tahtia haittaa, pikemminkin päinvastoin.

Eli se on ihan se ja sama, että onko joku asberger vai ei. Mutta jankkaamisesi ja tietty valtava vihkiytyminen tiettyihin asioihin sinin tapauksessa viittaa siihen. Mutta ei sitä tarvitse sillä nimellä kutsua. Sitä voidaan vain kutsua intensiiviseksi ja jossain määrin yksipuoliseksi suhtautumiseksi. Tietyillä tavoilla tulevat viestit otat lähtökohtaisesti vastaanottavaisemmin.

Valtamediaakin seuraat, mutta kun päässäsi on asetus, että "tämä on vedätystä", niin löydät kyllä aina aiheet olla niihin uskomatta.

Sama kaava toistuu mielestäni monissa asioissa sinulla. Oli sitten kyse terveysasioista tai politiikasta.

Diagnoosileikkiä valtaapitävästi tulee varmasti aina olemaan. EI kai se salaisuus ole, että noissa henkilöissä on valtaväestöä suurempi osuus narsisteja ja jopa psykopaatteja. Siksi ymmärrettävää, että arvioita heitellään. Trump on aika klassinen tapaus, mutta ei todellakaan ainoa.

Suomen valtaapitävistä on varmaan puolesta heitelty vastaavia arvioita. En kyllä todellakaan osaa sanoa, että onko asia näin esim. jonkun Marinin suhteen. Itse olen taipuvainen uskomaan, että ei. Vallan kahvassa tavallaan tuollaiset käyttäytymispiirteet korostuvat vaikka ei pohjimmiltaan esim. narsisti olisi. Lähes kaikki ihmiset käyttäytyvät joissakin tilanteissa vähän narsistisemmin kuin toisissa.

Trump on vaan niin poikkeuksellisen läpinäkyvä narsismissaan, että uskaltaisin (ja aika moni muukin on uskaltanut) hänet siihen koriin heittää. Sinällään mitään arvoa moisella palstakeittiödiagnoosilla ei ole. Hänen näyttönsä poliitikkona ovat niin surkeat, että se käy minulle diagnoosiksi hänen kelpaamattomuudella mihinkään tehtävään, joissa ihmisten kohtaloista päätetään. Kyllä ne hänen kostofantasiansakkin, joita ihan julkisesti esittänyt, kertoo luonteenlaadusta, joka viittaisi narsistiseen persoonallisuushäiriöön.
 
No en mä lähde mihinkään diagnoosileikkiin, enkä mitään diagnoosia ole tehnytkään. Meissä dippainsseissä asbergereitä on jonkun verran. Yleensä kyllä ilman diagnoosia, kun ei se tahtia haittaa, pikemminkin päinvastoin.

Eli se on ihan se ja sama, että onko joku asberger vai ei. Mutta jankkaamisesi ja tietty valtava vihkiytyminen tiettyihin asioihin sinin tapauksessa viittaa siihen. Mutta ei sitä tarvitse sillä nimellä kutsua. Sitä voidaan vain kutsua intensiiviseksi ja jossain määrin yksipuoliseksi suhtautumiseksi. Tietyillä tavoilla tulevat viestit otat lähtökohtaisesti vastaanottavaisemmin.

Valtamediaakin seuraat, mutta kun päässäsi on asetus, että "tämä on vedätystä", niin löydät kyllä aina aiheet olla niihin uskomatta.

Sama kaava toistuu mielestäni monissa asioissa sinulla. Oli sitten kyse terveysasioista tai politiikasta.

Diagnoosileikkiä valtaapitävästi tulee varmasti aina olemaan. EI kai se salaisuus ole, että noissa henkilöissä on valtaväestöä suurempi osuus narsisteja ja jopa psykopaatteja. Siksi ymmärrettävää, että arvioita heitellään. Trump on aika klassinen tapaus, mutta ei todellakaan ainoa.

Suomen valtaapitävistä on varmaan puolesta heitelty vastaavia arvioita. En kyllä todellakaan osaa sanoa, että onko asia näin esim. jonkun Marinin suhteen. Itse olen taipuvainen uskomaan, että ei. Vallan kahvassa tavallaan tuollaiset käyttäytymispiirteet korostuvat vaikka ei pohjimmiltaan esim. narsisti olisi. Lähes kaikki ihmiset käyttäytyvät joissakin tilanteissa vähän narsistisemmin kuin toisissa.

Trump on vaan niin poikkeuksellisen läpinäkyvä narsismissaan, että uskaltaisin (ja aika moni muukin on uskaltanut) hänet siihen koriin heittää. Sinällään mitään arvoa moisella palstakeittiödiagnoosilla ei ole. Hänen näyttönsä poliitikkona ovat niin surkeat, että se käy minulle diagnoosiksi hänen kelpaamattomuudella mihinkään tehtävään, joissa ihmisten kohtaloista päätetään. Kyllä ne hänen kostofantasiansakkin, joita ihan julkisesti esittänyt, kertoo luonteenlaadusta, joka viittaisi narsistiseen persoonallisuushäiriöön.
Etkö sinä sitten näe, että tieteelliset tutkimukset näyttävät muuta kuin poliittiset tulkinnat - mitä tulee vaikka esimerkiksi ilmastoasioihin, ravintosuosituksiin jne.🤷‍♀️

Luetko miten tarkasti ihan oikeita tieteellisiä tutkimuksia vai luotatko poliitikon ja valtamedian sanaan mielummin?

Kyllä sinä diagnosoit (annoit ymmärtää) - turhaan.
En sovi autismin kirjolle, eikä etenkään asperger sovi.
 
Viimeksi muokattu:
Lissu voisi kyllä olla hyvinkin esim Asperger, on sen verran erikoinen tapaus.

Sääli vain, että ei itse huomaa itsessään mitään outoa - eli lääkäriin sitä tuskin ikinä saadaan.

Mutta kyllähän sen palstalla kaikki tietävät, ettei se täysillä käy.
Olen opiskellut autismista ja aspergerista sen verran paljon, että osaan suoralta kädeltä rajata itseni pois.
Tämäkin sitoutuminen=jumittaminen ilmeisesti viittaa vahvasti sellaiseen maneeriin, että assi tai vähintäänkin autisminkirjolla olen?😉😁
 
vierailija
Etkö sinä sitten näe, että tieteelliset tutkimukset näyttävät muuta kuin poliittiset tulkinnat - mitä tulee vaikka esimerkiksi ilmastoasioihin, ravintosuosituksiin jne.

Luetko miten tarkasti ihan oikeita tieteellisiä tutkimuksia vai luotatko poliitikon ja valtamedian sanaan mielummin?

Kyllä sinä diagnosoit (annoit ymmärtää) - turhaan.
En sovi autismin kirjolle, eikä etenkään asperger sovi.
Surullista, miten pihalla olet.
 
  • Vau!
Reactions: Lispetti
vierailija
No en mä lähde mihinkään diagnoosileikkiin, enkä mitään diagnoosia ole tehnytkään. Meissä dippainsseissä asbergereitä on jonkun verran. Yleensä kyllä ilman diagnoosia, kun ei se tahtia haittaa, pikemminkin päinvastoin.

Eli se on ihan se ja sama, että onko joku asberger vai ei. Mutta jankkaamisesi ja tietty valtava vihkiytyminen tiettyihin asioihin sinin tapauksessa viittaa siihen. Mutta ei sitä tarvitse sillä nimellä kutsua. Sitä voidaan vain kutsua intensiiviseksi ja jossain määrin yksipuoliseksi suhtautumiseksi. Tietyillä tavoilla tulevat viestit otat lähtökohtaisesti vastaanottavaisemmin.

Valtamediaakin seuraat, mutta kun päässäsi on asetus, että "tämä on vedätystä", niin löydät kyllä aina aiheet olla niihin uskomatta.

Sama kaava toistuu mielestäni monissa asioissa sinulla. Oli sitten kyse terveysasioista tai politiikasta.

Diagnoosileikkiä valtaapitävästi tulee varmasti aina olemaan. EI kai se salaisuus ole, että noissa henkilöissä on valtaväestöä suurempi osuus narsisteja ja jopa psykopaatteja. Siksi ymmärrettävää, että arvioita heitellään. Trump on aika klassinen tapaus, mutta ei todellakaan ainoa.

Suomen valtaapitävistä on varmaan puolesta heitelty vastaavia arvioita. En kyllä todellakaan osaa sanoa, että onko asia näin esim. jonkun Marinin suhteen. Itse olen taipuvainen uskomaan, että ei. Vallan kahvassa tavallaan tuollaiset käyttäytymispiirteet korostuvat vaikka ei pohjimmiltaan esim. narsisti olisi. Lähes kaikki ihmiset käyttäytyvät joissakin tilanteissa vähän narsistisemmin kuin toisissa.

Trump on vaan niin poikkeuksellisen läpinäkyvä narsismissaan, että uskaltaisin (ja aika moni muukin on uskaltanut) hänet siihen koriin heittää. Sinällään mitään arvoa moisella palstakeittiödiagnoosilla ei ole. Hänen näyttönsä poliitikkona ovat niin surkeat, että se käy minulle diagnoosiksi hänen kelpaamattomuudella mihinkään tehtävään, joissa ihmisten kohtaloista päätetään. Kyllä ne hänen kostofantasiansakkin, joita ihan julkisesti esittänyt, kertoo luonteenlaadusta, joka viittaisi narsistiseen persoonallisuushäiriöön.
Kerropa mitä meni pieleen Trumpin presidenttikaudella?
 
Mielestäsi jotkut tulkinnat on vääriä ja toiset oikeita samoista tilastoista. Mutta vain sinun käsitystä tukevat tulkinnat on oikein?
Valitettavasti poliittinen ideologia määrää kuinka monta sukupuolta meillä on tai se, että meille on syötetty ilmasto- ja hiilineutraalisuustavoitteet sekä vihreänsiirtymän välttämättömyydet, jotka perustuvat virheellisiin laskelmiin.

Esimerkiksi näitä molempia ajetaan eteen päin kuin raivohärät miettimättä yhtään millaisia vaikutuksia tästä kehkeytyy.🤷‍♀️
 

Yhteistyössä