Mitens tuo työnhakijaksi ilmoittautuminen menee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja The titityy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

The titityy

Vieras
Lähinnä siis tämä rahapuoli.

Jos siis nyt ilmoittaudun työttömäksi työnhakijaksi ja olen kotihoidontuella, niin paljonko on tuo minimi työttömyyskorvaus ja eikö kotihoidontuki lopu samantien kun ilmoittautuu työnhakijaksi?
Olisinko sitten heti velvoitettu menemään heidän määräämilleen kursseille?

http://www.stm.fi/Resource.phx/vastt/sosva/svtyo/peruspaivaraha.htx Tuolta löydät tietoa peruspäivärahasta joka on siis se minimi. Kotihoidontuki ei lopu, vaan sen suuruinen summa vähennetään työttömyyskorvauksestasi, ja kotihoidontuesta joudut sen jälkeen maksamaan veroa lisäprosentin mukaan. Eli ei kannata olla molempia yhtäaikaa. Kotihoidontuella et tietenkään joutuisi kursseille, vaan saisit ainoastaan tietoa mahdollisista työpaikoista ja -mahdollisuuksista. Mutta ellet ole kotihoidontuella, niin kyllä kurssillekin voidaan pakottaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 17:39 The titityy kirjoitti:

Jos siis nyt ilmoittaudun työttömäksi työnhakijaksi ja olen kotihoidontuella, niin paljonko on tuo minimi työttömyyskorvaus ja eikö kotihoidontuki lopu samantien kun ilmoittautuu työnhakijaksi?

Niin ja kannattaa varmistaa, jos saa sitä työmarkkinatukea tms. ja on työttömänä työnhakijana, että jos tulee osoitus kurssille tms. tai töihin, että lapselle on hoitopaikka. Ainakin se viikon mittainen työnhakukoulutus kurssi kai on kaikille jokseenkin pakollinen. Ainakin mun ollessa työttömänä oli...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 17:50 ukkelipukkelinäiti kirjoitti:
\

Niin ja kannattaa varmistaa, jos saa sitä työmarkkinatukea tms. ja on työttömänä työnhakijana, että jos tulee osoitus kurssille tms. tai töihin, että lapselle on hoitopaikka. Ainakin se viikon mittainen työnhakukoulutus kurssi kai on kaikille jokseenkin pakollinen. Ainakin mun ollessa työttömänä oli...

Viikon mittainen työnhakukoulutus :o Oispa se viikon mulla kuukauden \|O ....muutenkin ihan turha koska mulla alkaa kohta äippäloma :headwall:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 18:01 baby2003 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 17:50 ukkelipukkelinäiti kirjoitti:
\

Viikon mittainen työnhakukoulutus :o Oispa se viikon mulla kuukauden \|O ....muutenkin ihan turha koska mulla alkaa kohta äippäloma :headwall:

:o oho, no silloin kun mulla oli se (öööö...vuonna 2001olikohan...) niin kesti vaan viikon.

Yhteistyössä