mitens tää nyt menee...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
mies muuttaa takas mun luo,mut asunto ei oo kummankin nimissä vaan hän kuulema joutuu olee alivuokralaiseni ensimmäisen 6kk.eli ilmoitanko kelalle että luonani asuu alivuokralainen ja haen asumistukea omalle vuokra osuudelleni vai miten?eikös ne vähän ihmettele kun samalla pesun yh lisäni.

isännöitsijä sanoi et ekat 6kk on oltava alivuokraalaisena ennen kun saa laittaa asunnon molempien nimiin.alivuokralaisesta pitää ilmoittaa kelalle,tiedän.siks mietinkin et kun sanon yh lisäni pois,eikö ne kelalla ihmettele et äijä asuu samankaton alla alivuokralaisena?

mustakin tuo kuullostaa ihan hullulta.ei periaatteessa saada olla avopari.mies lopettaa maksamasta elareita ja perun yh lisän,asutaan samassa kämpässä mut hän on vaan alivuoralainen.vai pitääkö mun sit vielä edes sanoo yh lisää ja elareita pois?

Alkuperäinen kirjoittaja MissyMom:
Ei tartte ottaa alivuokralaiseks. Eikä tartte molempien nimiin asuntoo laittaa. Ilmotat vaan, et mies muuttaa teille, se riittää, ni teistä tulee avopari.

ei kun mä tänään ilmoitin et 1.8 lähtien mies asuu mun luona,kirjoitti paperit ja pyys allekirjoitusta.mut siinä lukee et asunto on ainoastaan mun nimissä ja mies on ekat 6kk alivuokralainen.6kk jälkeen saadaan laitettua asunto myös miehen nimiin.tämä on talonyhtiön käytäntö kuulema. huolettaa miten tuolla kelalla sit menee.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja MissyMom:
Ei tartte ottaa alivuokralaiseks. Eikä tartte molempien nimiin asuntoo laittaa. Ilmotat vaan, et mies muuttaa teille, se riittää, ni teistä tulee avopari.

ei kun mä tänään ilmoitin et 1.8 lähtien mies asuu mun luona,kirjoitti paperit ja pyys allekirjoitusta.mut siinä lukee et asunto on ainoastaan mun nimissä ja mies on ekat 6kk alivuokralainen.6kk jälkeen saadaan laitettua asunto myös miehen nimiin.tämä on talonyhtiön käytäntö kuulema. huolettaa miten tuolla kelalla sit menee.

Kelaan pitää olla aikamoiset perustelut ja vakuuttelut että ihminen joka asuu samassa taloudessa on vbain alivuokralainen eikä muuta, jos siis tuota yh lisää meinaa.. yh lisä lähtee joka tapauksessa kun asuntoon muuttaa joku muu aikuinen sun lisäksi.. typerää mutta niin se on.. :)

Outo käytäntö. Ehkä taka-ajatuksena se, että vuokranantajan ei tarvitse sotkeutua väleihinne, jos päätättekin erota. Jos sopimus olisi molempien nimellä, molemmilla olisi oikeus asua vuokralla.

Yhteistyössä